Canon kondigt naamswijziging aan van naar Canon Production Printing

TOKIO, 1 oktober 2019 – Canon Inc. (“Canon”; hoofdkantoor: Tokyo, Japan; Chairman en CEO: Fujio Mitarai) en Holding B.V. (“ ”; President en CEO: Minoru Asada; hoofdkantoor: Venlo, Nederland) hebben vandaag de officiële wijziging aangekondigd van de bedrijfsnaam van , dat onderdeel is van de Canon Group, naar Canon Production Printing.

Na onderdeel te zijn geworden van de Canon Group in 2010, heeft het ontwikkelen en produceren van haar printing-producten voortgezet onder de eigen merknaam . Door nu de naam van te wijzigen naar Canon Production Printing, en tevens de -producten volledig te integreren in het merk Canon, wordt merkeenheid gecreëerd over alle gebieden van de printing business. Tevens verhoogt dit de synergie in het portfolio en wordt hiermee een duidelijke end-to-end marktbenadering gerealiseerd. De naamswijziging gaat in op 1 januari 2020.

Sinds de oprichting in 1877 heeft unieke technologieën voor kopiëren en printen ontwikkeld. Met de verdergaande integratie in de Canon Group gaat door met de ontwikkeling van haar kerntechnologieën, en wordt het marktaandeel van Canon Production Printing vergroot. Als gevolg hiervan wordt de groei van de commercial printing business van de Canon Group wereldwijd versneld.

ontwikkelt en produceert high-tech printsystemen en workflow software voor de commerciële printmarkt. Het productaanbod omvat continuous feed en cutsheet printers voor het printen en publiceren van grote volumes, alsmede grootformaat printers voor display graphics en CAE/GIS-toepassingen.