Canon implementeert het Free Viewpoint Video System op productieniveau en toont videohoogtepunten van de Rugby World Cup 2019

TOKIO, 24 september 2019 – Canon Inc. heeft vandaag aangekondigd dat de onderneming tijdens zeven wedstrijden van de Rugby World Cup 2019, die wordt gehouden van 20 september tot 2 november, de International Games Broadcast Services (IGBS) zal voorzien van hoogtepunten die zijn vastgelegd met het Free Viewpoint Video System. Deze videohoogtepunten tonen standpunten en beeldhoeken die niet mogelijk zijn met conventionele camera’s, waardoor de sensatie van sporten als rugby effectief wordt overgebracht en een ervaring wordt geboden die het gevoel geeft dat de kijker zich op het veld bevindt.

Het Free Viewpoint Video System levert een ervaring die het gevoel geeft zelf op het veld te staan

Canon zal tijdens alle zeven toernooiwedstrijden die worden gehouden in het International Stadium Yokohama content creëren met het Free Viewpoint Video System. De opgenomen videobeelden worden gecureerd naar highlight reels die de opwinding en superieure vaardigheden tijdens elke wedstrijd weergeven vanuit het ideale standpunt en de ideale beeldhoek. De gegenereerde video wordt geleverd aan IGBS, die de content vervolgens zal distribueren naar de rechthebbenden voor uitzending, streaming, nieuws, sportcommentaarprogramma’s en andere vormen van contentweergave. Daarnaast zal de content ongeveer 24 uur na afloop van elke wedstrijd beschikbaar worden gesteld op deze Canon-website: https://global.canon/en/event/rwc2019/special/viewpoint.html

Canon is doorgegaan met het verfijnen van aspecten van het Free Viewpoint Video System zoals camerapositionering, methode van beeldregistratie, beeldverwerkingsalgoritmen en hardware om een hogere beeldkwaliteit en snellere workflows voor contentgeneratie te realiseren. Het systeem is nu in staat om nieuwswaardige content van hoge kwaliteit te leveren aan omroepen en content-distributeurs. Met het systeem is Canon in staat Free Viewpoint Video content te genereren en daarbij de tijd en positionering vrij te regelen. Deze technologische evolutie is door IGBS erkend, waardoor de basis is gelegd voor volledig professioneel gebruik door omroepen.

Rugby World Cup 2019 wedstrijden met Free Viewpoint Video content

Datum & tijd Locatie Wedstrijd
Sep. 21 18:45~ International Stadium Yokohama Nieuw-Zeeland vs Zuid-Afrika
Sep. 22 16:45~ Ierland vs Schotland
Okt. 12 17:15~ Engeland vs Frankrijk
Okt. 13 19:45~ Japan vs Schotland
Okt. 26 17:00~ Halve finale
Okt. 27 18:00~ Halve finale
Nov. 2 18:00~ Finale

Het Free Viewpoint Video System

Het systeem bestaat uit meerdere high-resolution camera’s die rondom het stadion worden opgesteld, zijn verbonden met een netwerk en worden bediend door software voor de simultane registratie van wedstrijden vanuit verschillende standpunten. Hierna geeft de beeldverwerkende technologie de video’s weer als ruimtelijke high-res 3D data, waarbij gebruikers een virtuele camera kunnen draaien in een driedimensionale omgeving. Het resultaat is een video die vanuit meerdere invalshoeken en standpunten kan worden bekeken.

Neem voor meer informatie s.v.p. contact op met Karl Bruder (tel: 03-5482-8055; fax: 03-5482-5130; e-mail: bruder.karl@mail.canon) of David Kelly (tel: 03-5482-8058; fax: 03-5482-5130; e-mail: kelly.david@mail.canon)

TM © Rugby World Cup Limited 2015. Alle rechten voorbehouden.