Canon introduceert de DP-V3120 – een professioneel 4K HDR- referentiebeeldscherm met een helderheid van 2.000 cd/m2

Amstelveen, 5 september 2019 – Met de introductie van de DP-V3120 – een 31-inch, 4K HDR-referentiebeeldscherm – breidt Canon Europe vandaag haar productlijn met professionele referentiebeeldschermen verder uit. De DP-V3120 biedt een indrukwekkende beeldkwaliteit met een toonaangevende 2.000 cd/m² helderheid, een contrastverhouding van 2.000.000:1, een hoge nauwkeurigheid en consistentie, een breed kleurenspectrum en uitgebreide ondersteuningsfuncties voor HDR-monitoring. Daarmee is de DP-V3120 het perfecte referentiebeeldscherm voor professionals die fascinerende HDR-content produceren.

DP-V3120

2.000 cd/m² helderheid over het gehele beeldscherm plus een contrastverhouding van 2.000.000:1

De DP-V3120 biedt een toonaangevende helderheid van 2.000 cd/m² over het gehele beeldscherm en wordt ondersteund door het nieuw ontwikkelde Canon-systeem voor achtergrondverlichting. Dit systeem is voorzien van uiterst efficiënte LED’s, met een geavanceerd LED-besturingsalgoritme en nauwkeurige beeldverwerking. Dit stelt de DP-V3120 in staat een minimale hoeveelheid zwart van 0,001 cd/m² en een uitzonderlijke hoge contrastverhouding van 2.000.000:1 te leveren voor een nauwkeurige weergave van schaduwdetails en heldere highlights. Het systeem voor achtergrondverlichting is uitgerust met een nieuw koelmechanisme, waardoor het beeldscherm continu een hoge helderheid heeft en geluidsarm functioneert. Daarmee is het een ideaal hulpmiddel voor grading-toepassingen. Het innovatieve achtergrondverlichtingssysteem van Canon is over de gehele unit uitgerust met sensoren en de intelligente autocorrectietechnologie stelt het referentiebeeldscherm in staat tijdens gebruik de maximale beeldnauwkeurigheid te leveren.

Conform productievereisten

Met ondersteuning van traditionele 2.2, 2.4, 2.6 en ITU BT.1886 gamma’s en ook van HDR Electro-Optical Transfer Functions (EOTF) SMPTE ST.2084 en ITU-R BT.2100 (HLG), ondersteunt de DP-V3120 eveneens BT.2020 en DCI-P3 kleurruimtes met natuurgetrouwe en consistente kleurreproductie om te voldoen aan de vereisten binnen zowel SDR- als HDR-omgevingen. De DP-V3120 overtreft de vereiste Dolby Vision beeldschermspecificaties1, inclusief de algemene beeldschermspecificaties en eisen voor Grey Scale Reproduction om te voldoen aan de normen voor een gecertificeerde Dolby Vision post-productie faciliteit. Met deze prestaties bewijst Canon dat de onderneming in staat is de efficiënte productie van hoogwaardige visuele HDR-content te ondersteunen en te voldoen aan de uiteenlopende behoeften bij werkprocessen voor contentproductie.

Uitgebreide functionaliteit en inzetbaarheid

In antwoord op de vraag naar efficiëntie en een optimale kwaliteit bij 4K HDR-productieworkflows, is de DP-V3120 uitgerust met een reeks geavanceerde HDR-monitoringfuncties om HDR-signaalparameters zoals HDR-referentiewit, signaalniveaus, en beeldhelderheid te visualiseren voor een nauwkeurige signaaloptimalisatie. Voorzien van een 12G SDI-interface, kan de DP-V3120 een 4K-beeld ondersteunen via een enkele SDI-kabel. Met de vier 12G SDI-interfaces kan het beeldscherm vier verschillende 4K-ingangssignalen verwerken die een gesplitste 4K-weergave geven of kan het beeldscherm overschakelen naar een enkele 4K-weergave, waarbij de gewenste ingang wordt afgewisseld. Daarnaast maken de vier 12G SDI-interfaceaansluitingen de verwerking van een enkel 8K-ingangssignaal mogelijk.

De DP-V3120 ondersteunt ook de nieuwste Video Payload ID voor het identificeren van de karakteristieken van het overdrachtssignaal en heeft een Auto Setting-functie, waardoor de Picture Mode-instellingen van het beeldscherm automatisch kunnen worden omgeschakeld. Daarnaast kan het referentiebeeldscherm op afstand worden bediend via een LAN-aansluiting, waardoor toegang mogelijk is tot de volledige menubesturing, de instellingen en ook andere beeldschermen kunnen worden gekoppeld met daarbij toegang tot beeldscherminstellingen en signaalinformatie. Canon introduceert vandaag ook de EOS C500 Mark II – de ‘next generation’ Cinema EOS System-camera – en een broadcastlens, de CJ15ex4.3B, die samen met de DP-V3120 voor het eerst worden getoond op de Canon-stand (hal 12, stand D60) tijdens IBC 2019 van 13 tot 17 september. De DP-V3120 is vanaf november verkrijgbaar. Ga voor meer informatie over dit professionele referentiebeeldscherm naar www.canon.nl.

DP-V3120 – de belangrijkste kenmerken:

• 2.000 cd/m² helderheid over het gehele beeldscherm
  • 0,001 cd/m² bij reproductie van zwart
  • HDR-standaard EOTF-ondersteuning (SMPTE ST 2084/ ITU-R BT.2100)
  • Ondersteuning van breed kleurenspectrum, inclusief DCI‑P3, ITU‑R BT.2020
  • Geluidsarme werking
  • Uitgebreide functies voor HDR-monitoring
  • 12G-SDI/ HDMI 2.0-interface

i Based on “Dolby Vision Certified Mastering Facilities Colorgrading Systems and Monitors Version 1.3 (published in September 2019) required specifications for video production workflows promoted by Dolby Laboratories, Inc.

AttachmentsVerdere informatie