Canon verkrijgt opnieuw EcoVadis ‘Gold’-rating voor haar op duurzaamheid gerichte prestaties

’s-Hertogenbosch, 3 oktober 2019 - Canon, wereldwijd leverancier van technologieën en diensten op het gebied van imaging - heeft voor het vijfde achtereenvolgende jaar de ‘Gold’-rating van EcoVadis ontvangen. Hiermee staat Canon in de top 5% van bedrijven met de sterkste prestaties op het gebied van duurzaamheid.

Voor het bepalen van de rating van een onderneming beoordeelt het MVO-analysesysteem van EcoVadis 21 criteria voor de thema’s milieu, eerlijke arbeidspraktijken, ethiek en duurzaam inkopen. Canon heeft data over haar MVO-activiteiten en -processen voor al haar vestigingen aan EcoVadis ter beschikking gesteld, zodat deze de thema’s kon beoordelen. “Wij zijn erg blij dat we voor het vijfde jaar op rij een ‘Gold’-rating van EcoVadis hebben ontvangen. Dit toont aan dat onze klanten en partners kunnen vertrouwen op onze reputatie op het gebied van duurzaamheid”, zegt Stuart Poore, EMEA Director of Sustainability & Government Affairs van Canon.

Canon’s betrokkenheid bij duurzaamheid komt voort uit haar Kyosei-filosofie: samen werken en samen leven voor het algemeen belang. Dit betekent onder meer dat Canon haar maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus neemt en haar milieu-impact tot een minimum beperkt. Canon monitort en beoordeelt de invloed van haar activiteiten op het milieu voortdurend, om waar mogelijk haar prestaties op het gebied van duurzaamheid in alle lagen van de organisatie nog verder te verbeteren.

EcoVadis is een onafhankelijk bureau dat de prestaties van bedrijven op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk ondernemen toetst. De beoordelingsmethode van EcoVadis omvat 190 inkoopcategorieën, 150 landen en 21 MVO-indicatoren. De gehanteerde methodologie is daarnaast gebaseerd op internationale MVO-normen, waaronder het Global Reporting Initiative, het Global Compact van de Verenigde Naties en ISO 26000.