Artists in focus: toon je creatieve talent samen met Canon en Armada Music

Amstelveen, 26 augustus 2019 – In de zoektocht naar nieuw fotografietalent slaan Canon Nederland en Armada Music de handen ineen. Fotograaf zijn is meer dan af en toe een paar foto’s maken. Het gaat over het vertellen van een uniek verhaal zonder woorden, over het vastleggen van de magie van dat ene moment. Zeker in de muziekindustrie zijn de verhalen eindeloos. Daarom bieden Armada Music en Canon Nederland middels een unieke wedstrijd fotografen de kans om hun creatieve talent te tonen.

Van feestende festivalgangers die bruisen van energie, tot dansende artiesten op het podium en fantastische lichtshows: muziekevenementen staan bol van verhalen. Armada Music en Canon Nederland bieden talentvolle fotografen nu dé kans om diverse Armada Music-evenementen in beeld vast te leggen. Ervaar zelf hoe het is om te werken als dancefotograaf, kom op plekken waar je als bezoeker normaal gesproken niet komt en leg de performance van de verschillende DJ’s die Armada Music vertegenwoordigt in de meest creatieve vorm vast. Van de voorbereidingen tot het moment suprême en na afloop van het optreden. De gecreëerde verhaallijnen zullen vervolgens gedeeld worden op zowel de kanalen van Canon Nederland als de kanalen van Armada Music zelf. Niet alleen een ultiem podium voor je werk, maar ook de perfecte gelegenheid om je eigen fotografie-skills naar een hoger niveau te tillen en je portfolio verder uit te breiden.

Bruno Winnen, Country Director IT&CG Canon Benelux, over deze samenwerking: “Canon en Armada Music hebben als grootste gemene deler de drive om creatief talent een podium te bieden, wat tegelijkertijd de voornaamste drijfveer vormt van deze samenwerking. Daarnaast zijn zowel beeld als geluid op hun eigen manier in staat om op een creatieve manier een verhaal te vertellen. Armada Music en Canon laten met deze samenwerking dan ook tevens de sterke band tussen muziek en beeld zien. Hoe mooi is het om de pure emotie van zowel het publiek als de artiest in beeld te kunnen vangen en te laten zien wat voor impact muziek op hen kan hebben. Deze unieke verhalen willen we samen met Armada Music tot leven brengen”.

Pak deze unieke kans en meld je nu aan!
Wil jij meedoen aan deze unieke wedstrijd? Stuur dan vóór 23 september a.s. een Dropbox- of Flickr link met drie van je beste foto’s, het verhaal achter deze foto’s en een persoonlijke motivatie in via deze link. Vervolgens zal een deskundige jury twee winnaars uitkiezen die de privilege krijgen om een masterclass te volgen van niemand minder dan Canon- en gerenommeerd dancefotograaf Rutger Geerling. Na afloop van deze masterclass en gewapend met de nieuwste Canon apparatuur, zijn de twee geselecteerde fotografen goed voorbereid om het weekend van 18 oktober hun creatieve kijk op dancefotografie vorm te geven gedurende een reeks aan Armada Music-evenementen in Amsterdam. Klik eventueel hier voor de officiële wervingsvideo.