Canon introduceert nieuwe, compacte 4K-laserprojector met verbeterde gebruikerservaring en connectiviteit

Amstelveen, 4 juni 2019 – Na de eerdere aankondiging tijdens ISE 2019 maakt Canon Europe vandaag de introductie bekend van de XEED 4K6021Z – een krachtige, heldere native 4K-laserprojector die voortbouwt op het succes van de XEED 4K5020Z die in december 2018 op de markt verscheen. Deze krachtige projector met een tweevoudige Display Port-aansluiting vergroot Canon’s productlijn met 4K-oplossingen en ondersteunt creatieve installaties. De projector vereenvoudigt bovendien de integratie met bestaande AV-infrastructuren. Om de investering in 4K-projectie ook op de lange termijn te beschermen, heeft de 4K6021Z een economisch en onderhoudsvriendelijk ontwerp.

XEED 4K6021Z

Deze uiterst heldere LCOS-laserprojector is licht in gewicht en produceert met 6.000 lumen een ongelooflijke kleurhelderheid voor superieure beeldweergave met een 4K-resolutie. Met behulp van Canon’s innovatieve LCOS-technologie bereikt deze projector een hoge diafragmaverhouding met vrijwel geen ruimtes tussen de pixels om zo fijne, gedetailleerde beelden te produceren die vrij zijn van het ‘rastereffect’ – ideaal bij installaties in musea, tentoonstellingen en bij creatieve toepassingen. Dankzij de twee Display Ports die de volledige sRGB-kleurenruimte omvatten, produceert de XEED 4K6021Z rijke, levensechte 10-bits 4:4:4 kleuren om de kijkbeleving te verbeteren.

Om aan de toenemende verwachtingen van eindgebruikers te voldoen, maakt de 4K6021Z gebruik van een native 4K-resolutie (4.096 x 2.160) om scherpe beelden en duidelijke tekst te produceren, ideaal voor het hoger onderwijs, ontwerpstudio’s en medische instellingen. En om de optische superioriteit te garanderen, is de lensvatting compatibel met zeven verwisselbare Canon-objectieven, waaronder het onlangs geïntroduceerde RS-SL07RST 4K standaardzoom-objectief die gebruik maakt van Canon’s precisieglas voor minimale vertekening. Dit nieuwe objectief heeft een 1,76x gemotoriseerde zoom en een +/- 73% verticale lensverschuiving voor maximale flexibiliteit tijdens de installatie.

De laserlichtbron biedt nog meer flexibiliteit, waardoor het mogelijk is de 4K6021Z in elke 360 graden oriëntatie te gebruiken om zo een creatieve installatie in beperkte ruimtes of uitdagende omgevingen te vereenvoudigen. De 4K6021Z heeft meerdere aansluitopties, waaronder twee Display Ports en HDMI, en biedt ondersteuning van HDR. De projector is compatibel met een breed scala aan digitale video- en computerbronnen om het model nog gemakkelijker te integreren binnen een aanwezige AV-infrastructuur.

Inspelend op de groeiende vraag naar betaalbare 4K-projectie is de 4K6021Z robuust en duurzaam uitgevoerd om 4K-investeringen ook voor de lange termijn toekomstvast te maken. De laserlichtbron zorgt voor 40.000 uur aan onderhoudsvrije werking, terwijl het luchtfilter ook na montage goed toegankelijk blijft om stilstand tot een minimum te beperken en het onderhoud te vereenvoudigen. Dankzij de toonaangevende energie-efficiëntie tijdens gebruik en in de stand-by-modus, heeft deze projector een lage TCO.

De XEED 4K6021Z heeft een adviesprijs van €42.749,99. De projector wordt geleverd met een garantieperiode van 5 jaar en als zich een storing voordoet, kunnen gebruikers vertrouwen op een gratis ‘next-day’ leenservice. Ga voor meer informatie naar: www.canon.nl/projectoren.

Verdere informatie