CANON VIERT 16e JAAR OP RIJ HAAR WERELDWIJDE NR. 1 MARKTAANDEEL VAN DIGITALE CAMERA’S MET VERWISSELBARE LENS

Amstelveen, 10 mei 2019 - Canon Inc. heeft bekendgemaakt dat haar digitale camera’s met verwisselbare lens (digitale spiegelreflex- en systeemcamera’s) voor het 16e jaar op rij¹ - van 2003 tot 2018 – het nummer 1 aandeel op de wereldmarkt hebben behouden.

EOS R

EOS M50

EOS 2000D

Canon ontwikkelt de belangrijkste systeemcomponenten van haar EOS-camera’s met verwisselbare lens – CMOS-beeldsensoren, beeldprocessors en verwisselbare lenzen – volgens haar hoofdconcept ‘Snelheid, comfort en hoge beeldkwaliteit’. Met een uitgebreid productassortiment – van hoogwaardige topmodellen die het vertrouwen van professionals genieten tot instapmodellen die gebruikers in staat stellen met een eenvoudige bediening opnamen van hoge kwaliteit te maken – blijft Canon effectief inspelen op de behoeften van een breed scala aan gebruikers.

In 2003, de start van het tijdperk van digitale SLR-camera’s, introduceerde Canon de innovatieve EOS 300D. Deze baanbrekende camera had een concurrerende prijsstelling en een compact, lichtgewicht ontwerp. Dit model veroverde het grootste deel van de markt en vormde de basis voor groei binnen de digitale SLR-markt. Vanaf dat moment heeft Canon een reeks innovatieve producten op de markt gebracht, waaronder diverse modellen in de professionele EOS-1D en EOS 5D serie die de weg hebben vrijgemaakt voor digitale SLR-video-opnamen.

In maart 2018 introduceerde Canon producten zoals de EOS M50 systeemcamera en de EOS 2000D DSLR waarmee beginnende gebruikers moeiteloos opnamen met een professionele uitstraling kunnen maken.

In haar streven naar verdere uitbreiding van de productlijn, heeft Canon opnieuw het grootste aandeel op de wereldmarkt behouden.

In september 2018 introduceerde Canon nog de EOS R, een systeemcamera met full-frame sensor die de grenzen van beeldregistratie verlegt en nieuwe mogelijkheden voor visuele expressie biedt. Deze camera maakt deel uit van het EOS R System, een nieuw imaging-systeem met de nieuwe RF-mount als basis. Bovendien introduceerde Canon in februari 2019 de EOS RP – een compacte, lichte en praktische full-frame systeemcamera met een indrukwekkende beeldkwaliteit – en kondigde de onderneming zes nieuwe RF-lenzen aan die in ontwikkeling zijn. Deze lenzen zijn onderdeel van de roadmap voor uitbreiding van het EOS R System. De RF 85mm F1.2L USM is de eerste van deze zes lenzen met RF-vatting die Canon in 2019 introduceert en is vanaf eind juni beschikbaar.

Canon zal haar technologieën voor imaging blijven ontwikkelen. Haar optische technologie vormt hiervoor de basis en maakt het mogelijk een nog krachtiger EOS-systeem te ontwikkelen dat nieuwe mogelijkheden voor beeldregistratie biedt om aan te sluiten bij de wensen en behoeften van uiteenlopende gebruikers en om de groter wordende foto- en videocultuur te ondersteunen.

Alessandro Stanzani, executive vicepresident van Canon Imaging Technologies & Communications Group, EMEA, zegt: “Naast het behoud van het grootste marktaandeel op de wereldmarkt heeft Canon haar leidersrol wat betreft zowel aantallen als omzet in de markt voor digitale camera’s binnen EMEA weten te behouden. Wij blijven de grenzen van optische innovatie verleggen en deze resultaten geven aan dat er een grote behoefte is aan nieuwe technologieën en camerasystemen.”

Ga voor meer informatie over Canon’s digitale camera’s met verwisselbare lens naar
www.canon.nl/cameras/interchangeable-lens-cameras

1 Gebaseerd op onderzoek door Canon