Nieuwe Canon imagePRESS C910-serie biedt groeimogelijkheden voor grafische bedrijven en centrale repro’s

’s-Hertogenbosch, 9 april 2019 - Canon introduceert de nieuwe imagePRESS C910-serie: een nieuwe reeks innovatieve printoplossingen waarmee zij inspeelt op de behoefte aan lichte productiesystemen bij printbedrijven en centrale repro’s van grote organisaties. De Canon imagePRESS C910-serie biedt ook uitkomst aan MKB-bedrijven die op een kosteneffectieve manier zelf een reeks hoogwaardige, gepersonaliseerde marketingmaterialen willen produceren.

Canon introduceert de nieuwe imagePRESS C910-serie productieprinters

De imagePRESS C910-serie biedt gebruikers een kosteneffectieve wijze om gepersonaliseerde marketingmaterialen te produceren

De nieuwe imagePRESS 910-serie is gebaseerd op de hoogwaardige professionele printtechnologie die bij het imagePRESS-platform hoort. Bovendien is de nieuwe serie geoptimaliseerd, productiever en voor een bredere reeks printtoepassingen inzetbaar. De op tonertechnologie gebaseerde serie bestaat uit drie modellen – de imagePRESS C910, C810 en C710 – en biedt productiesnelheden van respectievelijk 90 ppm, 80 ppm en 70 ppm. De modellen zijn ontworpen voor maandelijkse productievolumes tot 500.000 A4-pagina’s. Deze productiviteit is geoptimaliseerd en kent minimale onderhoudsintervallen. Tegelijkertijd maken het intuïtieve ontwerp en het gebruiksgemak deze printsystemen geschikt voor alle mogelijke omgevingen, ook voor gebruikers die geen ervaring hebben met kleurmanagement of nabewerking.

De nieuwe serie biedt daarnaast de mogelijkheid te werken met een breder aanbod aan printmaterialen tot 350 g/m2 en een verscheidenheid aan media met textuur. Dit stelt organisaties in staat een grote diversiteit aan geprinte toepassingen te produceren. De printers kunnen bannerprints tot 1.300 mm produceren. Dat is bijna het dubbele van de lengte die voorheen haalbaar was. Ook kunnen klanten dankzij deze nieuwe reeks oplossingen hun productportfolio uitbreiden: van boekomslagen en posters tot promotiemateriaal in drieluik of zelfs vierluik.

Een reeks nabewerkingsmogelijkheden vergroot daarnaast de flexibiliteit en inzetbaarheid van de printers. Tot deze opties behoren een multifunctionele stacker voor omgevingen waar veel banners worden geprint, een verbeterde Perfect Binder voor continue boekproductie en twee finishers voor boekjes, waaronder een compacte versie. Een nieuwe Document Finishing Device (DFD) koppeling met een brugadapter maakt in-line connectiviteit mogelijk tussen nabewerking van derden en de Canon Staple- en Booklet Finisher-W1, voor nieten en productie van boekjes. Zo kunnen gebruikers van de imagePRESS C910-serie maximaal profiteren van de brede nabewerkingsmogelijkheden.

Met een standaard rasterpatroon van 190 lpi produceren de nieuwe printers op offset gelijkende prints met 2.400 dpi kwaliteit vol levensechte kleuren en haarscherpe tekst. Zelfs op media met textuur en op reliëfpapier kan een uitstekende printkwaliteit worden behaald dankzij de zachte elastische oppervlakte waarmee de toner wordt overgedragen op de media. Deze zorgt bovendien voor een juiste gelijkmatige verdeling van de toner tot in de textuur of reliëf. Met keuze uit drie nieuwe controllers kan de productlijn goed in bestaande printomgevingen worden geïntegreerd: versie 7.1 van Canon’s PRISMAsync, en embedded G250 en H350 externe versies van EFI Fiery.

De imagePRESS C910-serie is geschikt voor organisaties die de time-to-market van hun geprinte marketingmaterialen willen verkorten, snel willen reageren op marktkontwikkelingen en de respons willen verbeteren met personalisering. Dankzij het geringe installatieoppervlak en de intuïtieve bediening is de nieuwe serie van Canon een kosteneffectieve oplossing, ook voor MKB-bedrijven die willen beschikken over hoogwaardige on-demand digitale printproductie.

“Al ruim tien jaar spelen onze imagePRESS-oplossingen een belangrijke rol bij de groei van duizenden bedrijven in Europa. Met deze innovaties verhogen we de productiviteit, met zowel een hogere printsnelheid als maximale uptime. Daarmee stellen we klanten in staat meer printtoepassingen te produceren en een maximaal rendement uit hun investering te halen”, vertelt Mark Lawn, directeur Professional Print Solutions van Canon Europe. “De imagePRESS-technologieën openen voor organisaties van elke omvang veel mogelijkheden: van marketingmaterialen tot gepersonaliseerde boekomslagen en ansichtkaarten tot kleine oplagen promotionele verpakkingen. Wij helpen onze klanten de kracht van printuitingen in te zetten om meer respons te genereren.”

De imagePRESS C910-serie is vanaf mei in heel Europa verkrijgbaar bij Canon en via geselecteerde partners.

Verdere informatie