Canon Nederland gecertificeerd als Top Employer 2019

‘s-Hertogenbosch, 8 februari 2019 - Canon Nederland N.V. mag zich opnieuw tot de beste werkgevers van Nederland rekenen. Dit werd gisteren bekendgemaakt door het Top Employers Institute, dat wereldwijd toonaangevende werkgevers identificeert en certificeert. Het is maar liefst het twaalfde opeenvolgende jaar dat Canon het certificaat Top Employer kreeg toegekend.

De Top Employer 2019 certifications werden bekendgemaakt tijdens een feestelijke bijeenkomst in De Lichtfabriek, Haarlem

Organisaties die worden gecertificeerd als Top Employer zetten zich in voor de allerbeste werkomgeving voor werknemers door middel van hun vooruitstrevende 'people-first' HR-practices. Als onafhankelijke HR certificeerder, evalueert het Top Employers Institute alle deelnemers wereldwijd met dezelfde HR Best Practices Survey. Dit uitgebreide onderzoek bevat meer dan 100 vragen die 600 ‘People Development’ practices bevragen. Het Top Employers Institute evalueert de implementatie van deze HR practices en beoordeelt hoe deze vertaald zijn vanuit de strategie en ondersteund worden door KPI’s en technologie.

"Wij zijn van mening dat de gecertificeerde bedrijven uitzonderlijk werkgeverschap laten zien en hun mensen op de eerste plaats te zetten. Deze bedrijven verrijken de professionele wereld met hun toewijding aan een uitzonderlijk HR-beleid en zijn daardoor erkend als een employer of choice," zegt David Plink, CEO van het Top Employers Institute.

“We zijn erg trots dat we opnieuw tot Top Employer zijn uitgeroepen. Het is de ultieme erkenning van onze inspanningen op het gebied van goed werkgeverschap, de kern van onze bedrijfsfilosofie ‘Kyosei’, waarin samenwerken om continu te verbeteren centraal staat,” zegt Marlies Schepens, Human Resources Director van Canon Nederland N.V. “We behaalden de beste resultaten op de thema’s Talent Strategy, Workforce Planning en Leadership Development. Dit zijn topics waar we het afgelopen jaar veel aandacht aan hebben besteed. Het onderzoek van het Top Employers Institute bevestigt dat we met deze onderwerpen op de goede weg zijn.”

Bezoek voor meer informatie over het Top Employers Institute en over de gecertificeerde Top Employers www.top-employers.com.

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (producten en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 376 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 190.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):
Kijk voor meer persinformatie en beeldmateriaal op www.canon.nl/pers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marieke van der Made
Canon Nederland N.V.