Canon introduceert nieuwe Océ Arizona 1300 flatbed printerserie voor klanten die efficiënter willen produceren

Canon Europe heeft de nieuwe Océ Arizona 1300 flatbed printerserie voor midvolume sign- en displayproducenten geïntroduceerd, met als doel haar klanten te helpen efficiënter te produceren en in te spelen op de marktvraag naar meer gevarieerde toepassingen.

Met de nieuwe Océ Arizona 1300 serie kunnen klanten meer, slimmer en sneller printen

De Océ Arizona 1300 serie telt drie GT-modellen en drie grotere XT-modellen

De Océ Arizona 1300 serie is geschikt voor klanten die tot 15.000 m² per jaar produceren en biedt printsnelheden tot 52,8 m² per uur. Deze nieuwe serie bestaat uit zes modellen, alle vanaf de basis ontworpen voor zowel optimaal gebruiksgemak als betrouwbaarheid. Klanten kunnen kiezen uit drie GT-modellen (Océ Arizona 1340 GT, 1360 GT, 1380 GT) met een tafeloppervlak van 1,25 m x 2,5 m, of drie grotere 2,5 m x 3,08 m XT-modellen (Océ Arizona 1340 XT, 1360 XT, 1380 XT).

De Océ Arizona 1300 serie is ontwikkeld om te voldoen aan de behoeften van klanten die het punt hebben bereikt dat zij hun eerste flatbed- of hybride printer willen upgraden naar een productiever model: een efficiënte printer met hoge printkwaliteit, maximale uptime en de veelzijdigheid en flexibiliteit om bij een veelvoud aan toepassingen een nog breder scala aan printmedia te kunnen verwerken.

Nieuwe oplossingen voor maximale productiviteit

Om de productieve inzetbaarheid te maximaliseren, zijn de Océ Arizona 1300 printers de eerste Océ-flatbedmodellen met LED-curing, wat klanten de mogelijkheid biedt om naar behoefte vanuit de stand-by-modus te printen zonder te moeten wachten tot UV-lampen zijn opgewarmd.

Tegelijk met de nieuwe serie introduceert Canon ook Océ Arizona Xpert, een innovatieve softwareoplossing die complexe opdrachten vereenvoudigt en automatiseert, waaronder toepassingen met meerdere lagen en duplexapplicaties, zodat printbestanden in een oogwenk gereed zijn. Deze intuïtieve software slaat het printklare bestand op, waardoor identieke toekomstige opdrachten sneller en eenvoudiger door de klant zijn voor te bereiden en de productie steeds efficiënter verloopt.

De nieuwe modellen zijn bovendien de eerste flatbedoplossingen met Océ Remote Service voor maximale uptime en permanente technische ondersteuning. Met deze tool kunnen klanten het inktverbruik en de printvolumes beter monitoren, waardoor ze op maat gemaakte servicecontracten ontvangen van Canon op basis van hun individuele behoeften.

Ontworpen voor elke toepassing

De LED-curing technologie van de Océ Arizona 1300 serie biedt commerciële printbedrijven de mogelijkheid om te werken met een nog breder scala aan toepassingen op vrijwel alle harde of flexibele printmedia, en maakt ook de verwerking van uitdagende substraten zoals canvas, hout, tegels en glas mogelijk. De LED-UV-inkten die door de nieuwe modellen worden gebruikt, zijn UL GREENGUARD Gold-gecertificeerd. Dit betekent dat de geprinte toepassingen ook veilig binnen kunnen worden gebruikt in gevoelige omgevingen zoals scholen, medische centra of winkels. Canon is de enige aanbieder van digitale flatbedtechnologie die nu zowel traditionele als LED-curing oplossingen biedt, waardoor klanten hun printer voor bijna elke toepassing kunnen inzetten.

Met de optionele inkten lichtcyaan (LC), lichtmagenta (LM), vernis en witte inkt plus de verbeterde screening stellen deze nieuwe flatbedprinters klanten in staat om hoogwaardige eindresultaten te produceren. Dit betekent dat ook bij toepassingen als foto- en kunstafdrukken een superieure kwaliteit wordt bereikt.

Voor klanten die hun aanbod willen uitbreiden, kan de Océ Arizona 1300 serie worden gecombineerd met de Océ Touchstone printoplossing die de productie van hoogwaardige prints met textuureffecten mogelijk maakt. Er is ook een extra Roll Media-optie beschikbaar voor verwerking van flexibele media die tegelijkertijd de productie optimaliseert.

Een decennium van onverminderde flatbed-innovatie

“Onze klanten hebben telkens met dezelfde twee uitdagingen te maken gehad – de noodzaak om de productiviteit te verhogen en diversificatie van hun portfolio aan toepassingen om nieuwe zakelijke mogelijkheden te ontwikkelen. De introductie van de nieuwe Océ Arizona 1300 serie vergroot hun slagkracht om meer, slimmer, sneller en kosteneffectief te produceren met één printer,” aldus Wouter Derichs, marketing director voor Wide Format bij Canon Europe.

“Onze R&D-teams lopen al meer dan 11 jaar voorop bij de ontwikkeling van flatbedprintsystemen en zij hebben zich toegelegd op innovaties die de productiviteit, kwaliteit, veelzijdigheid in printmedia en de TCO, maar ook de end-to-end procesautomatisering verbeteren. Deze nieuwe productlijn toont aan dat er nog steeds ruimte is om holistische oplossingen te ontwikkelen die de totale productie-efficiëntie verbeteren. Dit door elk aspect van de productie te stroomlijnen – van bestandsvoorbereiding tot printen, curing en onderhoud.”

Derichs tot slot: “Wij kijken ernaar uit deze nieuwe printers in de markt te zetten en onze klanten te helpen hun bedrijfsactiviteiten te verbreden en te optimaliseren. Vanaf het eerste flatbed product in 2007 bieden we nu een uitgebreid portfolio aan flatbedprinters, zodat er – ongeacht printvolume en mix aan toepassingen bij de klant – voor elke productieomgeving een Océ Arizona-oplossing beschikbaar is.”

De Océ Arizona 1300 serie wordt geproduceerd in de recentelijk uitgebreide productiefaciliteit van Canon in Poing, Duitsland, en is leverbaar vanaf januari 2019.

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en informatietechnologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (producten en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 376 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 190.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Noot aan de redactie (niet voor publicatie):

Kijk voor meer persinformatie en beeldmateriaal op www.canon.nl/pers.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marieke van der Made

Canon Nederland N.V.