Amstelveen, 4 december 2018 - Canon Europe maakt vandaag de introductie bekend van de 4K5020Z en LX-MH502Z, twee gebruiksvriendelijke installatieprojectoren met een indrukwekkende 4K-resolutie. De 4K5020Z is ’s werelds compactste lichtgewicht uitvoering ooit met een helderheid van 5.000 lumen. Deze projector heeft een verwisselbaar objectief en zorgt voor een ongeëvenaarde beeldkwaliteit dankzij de nieuw ontwikkelde RS-SL07RST, een 4K-objectief dat gebruik maakt van Canon’s meest geavanceerde lensglas voor krachtige en nauwkeurige optica. Het portfolio Canon-projectoren wordt verder uitgebreid met de LX-MH502Z – een betaalbare laserprojector die de beste in de DLP-klasse is. Deze projector maakt gebruik van innovatieve pixelverschuivingstechnologie om gemakkelijk een 4K UDH-resolutie te produceren.

4K5020Z

RS-SL07RST

LX-MH502Z

Eenvoudig te installeren compacte laserprojectoren met 4K-resolutie
Zowel ’s werelds lichtste 4K LCOS projector – de 4K5020Z – als de LX-MH502Z met een gewicht van slechts 9,3 kg, zorgen voor een veelvoud aan projectiemogelijkheden, met name in kleine of lastige installatieomgevingen. De 4K5020Z beschikt over een gemotoriseerd objectief om gemakkelijk aan de installatievereisten te voldoen, terwijl de laserdiode en gele fosforlichtbron in beide projectoren het mogelijk maakt om ze te gebruiken in elke 360 graden-oriëntatie en zo maximale flexibiliteit te garanderen. Bovendien is met de ‘portret-oriëntatie’ te voldoen aan de behoeften op het gebied van digital signage.

De 4K5020Z is gebaseerd op Canon’s onlangs geïntroduceerde chassis met spigotvatting dat compatibel is met zeven Canon-lenzen. De 4K5020Z is Canon’s meest veelzijdige model tot nu toe, met een serie objectieven variërend van de nieuwe RS-SL07RST, een speciaal 4K-objectief, tot ultragroothoek en ultra-tele zoomobjectieven voor slechts één projector. Het veerloze mechanisme van spigotvatting en vergrendeling dat ook wordt gebruikt bij Canon’s professionele broadcast-objectieven, zorgt voor nog meer stabiliteit en staat garant voor nauwkeurige resultaten.

Beeldweergave met hoge helderheid en hoge kwaliteit
De LX-MH502Z is de eerste Canon-projector met innovatieve pixelverschuivingstechnologie om een 4K UHD-resolutie in 3.840 x 2.160 te produceren tegen minimale kosten en technologische randvoorwaarden. Ter vergelijking: om de investering in een projector toekomstvast te maken, produceert de 4K5020Z een indrukwekkende 4.096 x 2.160 native 4K-resolutie. Zowel de 4K5020Z als LX-MH502Z zijn uitgerust met twee HDMI-ingangen en bieden 4K/60p met behulp van een enkele HDMI-kabel, plus HDR en 4K bij respectievelijk 60p en 30p. Canon’s hoogwaardige beeldprocessoren ondersteunen een groot aantal mediaformaten voor nauwkeurige beeldprojectie en videoweergave.

Met een blauwe laserdiode als lichtbron en een geel fosforwiel produceren de nieuwe projectoren 5.000 lumen voor projectie van levensechte kleuren en haarscherpe details – zelfs in ruimten die goed zijn verlicht. Een serie beeldinstellingen zorgt voor een nauwkeurige weergave van de content. Een beeldinstelling is bijvoorbeeld DICOM sim, dat scherpe grijstinten produceert voor het weergeven van medische röntgenfoto’s. Het brede kleurenspectrum – bij de LX-MH502Z het resultaat van een nieuw kleurenwiel met sRGB – zorgt voor een natuurlijke kleurweergave bij alle typen media. Met behulp van de HDR-technologie bereikt de LX-MH502Z een hoge dynamische contrastverhouding van 50.000:1 om volle, rijke, natuurlijke kleuren te produceren voor levensechte beelden.

Krachtige en nauwkeurige optische technologie
Om ervoor te zorgen dat systemintegrators optimaal kunnen profiteren van de indrukwekkende native 4K-resolutie van de 4K5020Z, introduceert Canon vandaag ook een nieuw 4K-objectief. De RS-SL07RST maakt gebruik van een Canon-glas voor schone, haarscherpe beelden met een toonaangevende kwaliteit. Met de 1,76x gemotoriseerde zoom vergroot de RS-SL07RST het bereik van de projector, terwijl een perfecte beeldgeometrie gehandhaafd blijft.

Met een 1,6x zoom en grote lensverschuiving biedt de LX-MH502Z de flexibiliteit voor installatie in uiteenlopende omgevingen. Wanneer met de LX-MH502Z in een kleine ruimte op een breed oppervlak wordt geprojecteerd, maakt de projector gebruik van een 1-chip DLP om de enorme projectiebreedte van maximaal 300 inch (6,5 meter breed) te bereiken.

De 4K5050Z maakt de integratie nog eenvoudiger – deze projector biedt een indrukwekkende lensverschuiving van +/- 73 % in verticale (of in uitgebreide modus 104 %) en +/- 11 % in horizontale modus, waardoor een enorm potentieel projectievlak ontstaat. De LX-MH502Z heeft een grote lensverschuiving van +/- 60 % verticaal en +/-23 % horizontaal, waardoor het beeld kan worden aangepast zonder de projector te kantelen of te verplaatsen.

Eenvoudig in gebruik en onderhoud
De 4K5020Z is een autonome projector voorzien van programmeerfunctionaliteit voor een periode van 12 maanden. Dit maakt het mogelijk om het vermogen, de ingangen, het objectief en de kalibratie te programmeren en te automatiseren zodat minder tijd nodig is voor het beheer van de projector. De 4K5020Z en LX-MH502Z zijn ontworpen om de eigendomskosten van 4K-projectoren sterk te verlagen en zijn voorzien van een laserlichtbron voor een 24/7 inzetbaarheid. De filtervrije LX-MH502Z heeft een levensduur van 20.000 uur met minimaal onderhoud, geen reinigingsvereisten of lampen die moeten worden vervangen. Daarnaast hebben beide modellen een snelle aan/uit-functie voor on demand gebruik en een Eco-modus om een langdurige stille werking te garanderen.

Om de inzetbaarheid verder te vergroten, bieden een ingebouwde LAN-poort en RJ-45 een betere zichtbaarheid en bediening van de projector, plus compatibiliteit met Crestron RoomView. Canon’s innovatieve Canon Service Tool voor de PJ-app kan verbinding maken met de 4K5020Z, zodat de projector via een gebruiksvriendelijke interface kan worden bediend. De app is beschikbaar voor iOS smartphones en tablets en stelt integrators in staat de projector op afstand te bedienen en instellingen naar andere projectoren te kopiëren om zo tijd te besparen tijdens de installatie. Deze app biedt de eindgebruiker ondersteuning bij het verhelpen van storingen, zodat tijd en geld worden bespaard en de stilstandtijd beperkt blijft.

Prijzen en beschikbaarheid

De LX-MH502Z heeft een adviesprijs van € 6449.99. De beschikbaarheid van dit product wordt binnenkort bekendgemaakt.

De 4K5020Z is vanaf juli 2019 verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 59209.99.

De RS-SL07RST is eveneens vanaf juli 2019 verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 6919.99.

4K5020Z – de belangrijkste kenmerken:

• Lage TCO
  • Hoge beeldkwaliteit en helderheid
  • Eenvoudig te installeren met compact lichtgewicht ontwerp
  • Krachtige en nauwkeurige optische technologie
  • Eenvoudig in gebruik en gemakkelijk in onderhoud

RS-SL07RST – de belangrijkste kenmerken:

• Nieuwe 4K Canon-standaardobjectief van glas
  • 1,76x gemotoriseerde zoom en +/- 73 % verticale lensverschuiving
  • Eenvoudige spigotvatting zonder veer voor stabiele, nauwkeurige installatie
  • 1,34 – 2,35:1 projectieratio

LX-MH502Z – de belangrijkste kenmerken: