Canon verandert radicaal de toekomst van fotografie en filmen met het nieuwe, baanbrekende EOS R System

Amstelveen, 5 September 2018 – Canon Europa, wereldleider in imaging oplossingen, herdefinieert vandaag de grenzen van fotografie en filmen met de lancering van het nieuwe, baanbrekende EOS R System. Dertig jaar na de lancering van EOS, zal het nieuwe EOS R System de grenzen van fotografie verleggen op zeer veel manieren. De nieuwe RF-lensvatting werd ontworpen met het oog op een perfecte mix tussen optisch, mechanisch en elektronisch design om zo unieke momenten vast te leggen op een manier die voorheen onmogelijk was.

Een innovatieve lensvatting, ontworpen op basis van het EOS-erfgoed
Een innovatieve lensvatting, ontworpen op basis van het EOS-erfgoed Sinds de lancering in 1987 groeide het EOS System – evenals Cinema EOS– uit tot één van de meest gerenommeerde imaging systemen ter wereld. De introductie van vandaag tilt het EOS-platform naar een hoger niveau: het brengt de erfenis van het bestaande systeem samen met een nog betere performance, meer mogelijkheden in lensontwerp en creatieve flexibiliteit. De nieuwe RF-lensvatting werd ontworpen op basis van de sterktes van de bestaande EF-lensvatting en is het resultaat van langdurig en gedetailleerd onderzoek door Canon-technici die een indrukwekkend optisch systeem met een flange back afstand van 20mm- en een grote diameter van 54mm –, die meer vrijheid geeft bij het ontwerp van lenzen, hebben ontworpen. De nieuwe 12-pins verbinding op de vatting zorgt voor een verbeterde communicatie en overdracht tussen lens en camera, meer ontwerp opties voor het lens-assortiment alsook een hogere beeldkwaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Mr Yuichi Ishizuka, President en CEO van Canon Europe, Middle East & Africa: “Toen we 30 jaar geleden het EOS system lanceerden, gaven we duidelijk de boodschap mee dat dit de toekomst van fotografie was. Als één van de meest iconische imaging systemen ter wereld, geldt die belofte vandaag nog steeds. Canon zal voortdurend blijven investeren in de ongeëvenaarde wereld van EOS met camera’s, lenzen en accessoires, die nieuwe niveaus in beeldkwaliteit, optische uitmuntendheid en performance bieden, en dit terwijl we willen voldoen aan de voortdurende wensen en behoeften van consumenten.”

Uitzonderlijke kwaliteit in elk detail
Het EOS R System werd ontworpen vanaf de basis met de waardevolle input van zowel fotografieliefhebbers als van professionele fotografen en filmmakers. Met de RF- lensvatting en Dual Pixel CMOS AF levert het systeem een ongeëvenaarde optische performance, ‘s-werelds snelste autofocusi en een snellere communicatie tussen camera en lens. De kenmerken die synoniem zijn voor het EOS system – snelheid, ergonomie en superieure beeldkwaliteit – vormen daarbij de kern van het nieuwe EOS R System.

Dankzij innovatieve technologie voor fotografie en filmen geeft het EOS R-systeem met Dual Pixel CMOS AF de mogelijkheid aan gebruikers om te fotografen en te filmen in omstandigheden bij zeer weinig licht met een accurate scherpstelling. Het compacte en discrete formaat zorgt voor flexibiliteit, en heeft ook als voordeel dat je geluidloos kunt fotograferen en filmen. Het systeem biedt bovendien de hoogste standaard in film-output van alle Canon EOS-camera’s, met uitzondering van het Cinema EOS-assortiment, waardoor filmmakers hun storytelling naar een hoger niveau kunnen tillen in 4K en met een output van 10-bit via HDMI. Het volledige systeem beschikt over een verfijnd gebruiksgemak en verbeterde ergonomie, inclusief een elektronische zoeker en uitgebreide aanpassingsmogelijkheden. Zo kan de gebruiker zich concentreren op zijn onderwerp in plaats van op zijn camera-instellingen.

Een systeem ontworpen met lenzen als basis
Het EOS R System erft alle bestaande voordelen van EOS en is ook volledig compatibel met de huidige EF en EF-S lenzen en accessoiresii dankzij drie nieuw ontworpen lensadapters om zo de mogelijkheden van het vastleggen van beelden nogmaals te vergroten. Canon lanceert vandaag ook vier nieuwe lenzen, specifiek ontworpen voor het EOS R System – de RF 28-70mm f/2L USM, RF 50 mm f/1.2L USM, RF 24-105mm f/4L IS USM en RF 35mm f/1.8 MACRO IS STM. Deze hoogwaardige lenzen zijn ontworpen op basis van Canon’s optisch erfgoed en verleggen de grenzen van het creatief vastleggen van beelden dankzij hoogwaardige optische technologie en geavanceerde image processing voor zowel foto als video. Bovendien kunnen gebruikers van de bestaande Canon EOS full-frame of APS-C DSLR camera’s het EOS R-systeem ontdekken met hun eigen EF en EF-S lenzen dankzij de nieuwe adapters en zo dezelfde prestaties ervaren als met hun huidige DSLR. Dit is ook van toepassing op de EOS-accessoires en Speedlite-flitsers.

De full-frame familie breidt uit
Als toevoeging aan de EOS full-frame serie, lanceert Canon vandaag de eerste camera body met het EOS R System en de RF- lensvatting. Het merk vestigt daarbij een nieuwe standaard voor de camera van morgen. Naast ‘s werelds snelste autofocusiii, is dit de eerste camera die onder omstandigheden met zeer weinig licht – tot -6EViv - kan focussen en geluidloos kan fotograferen en filmen, met een verbluffende beeldkwaliteit als resultaat. EOS R herdefinieert foto en video prestaties met ongekende beeldkwaliteit, hoogstaande connectiviteit, verfijnde ergonomie en verhoogd gebruiksgemak.

Als toevoeging aan het bestaande EOS System, lanceert Canon vandaag ook de EF-M 32mm f/1.4 STM – een nieuwe 32mm- lens voor de EOS M-systeemcamera’s - en de EF 400mm f/2.8L III USM en EF 600mm f/4L IS III USM, twee revolutionaire en lichtgewicht professionele telelenzen voor het EF System.

ii Compatibel met alle lenzen, met uitzondering van de EF 35-80mm Power Zoom lens

iii Geldend op het tijdstip van de lancering (5 september 2018) en gebaseerd op tests van beschikbare full-frame systeemcamera’s

iv Van alle digitale camera’s met verwisselbare lens met een beeldsensor die vergelijkbaar is met de 35mm full- frame, fase-differentiërende AF. Vanaf 4 september 2018 (onderzocht door Canon). Volgens de Canon- standaarden. (Bij vastleggen van foto’s, f/1.2, Center AF point, One-Shot AF, bij 23°C/73°F, ISO100)

Verdere informatie