Canon introduceert imagePROGRAF TM-serie grootformaatprinters voor diverse werkomgevingen

’s-Hertogenbosch, 13 september - Canon introduceert de imagePROGRAF TM-serie; een serie grootformaat inkjetprinters voor klanten die CAD- en GIS-uitingen en posters produceren. Hiermee worden klanten in het bedrijfsleven, de bouw- en engineeringsector, de retailsector, het onderwijs en de overheid voorzien in hun behoeften. De printers stellen hen in staat om prints van hoge kwaliteit te produceren op hoge printsnelheden. De nieuwe imagePROGRAF TM-modellen vormen een aanvulling op Canon’s grootformaat portfolio, dat ook de imagePROGRAF PRO-serie voor foto- en fine art-prints omvat.

De Canon imagePROGRAF TM-serie voldoet aan de behoeften van zakelijke klanten in verschillende sectoren

De TM-serie stelt ondernemingen in staat intern CAD-, GIS- en posters te printen

Met de TM-serie kunnen medewerkers snel en moeiteloos prints van hoge kwaliteit maken

De modellen in de imagePROGRAF TM-serie zijn geoptimaliseerd voor kantooromgevingen met weinig ruimte. Zonder afbreuk te doen aan de hoge productiviteit, zijn enkele primaire geluidsbronnen verbeterd. Zo beschikt de ventilator over een dempingssysteem waardoor trillingen worden beperkt. De technologie voor materiaalinvoer is ontwikkeld met een vertraagde invoermotor om ook de trillingen van de media zelf te verminderen. Deze verbeteringen hebben geleid tot een geluidsreductie van 60% in vergelijking met de imagePROGRAF iPF-serie. De nieuwe printers bieden ook krachtige beveiligingsfuncties, waaronder veilige authenticatie en gebruikersbeheer, zodat ze geschikt zijn voor grote organisaties of overheidskantoren die strenge beveiligingsprotocollen hanteren.

Hoge printkwaliteit

De imagePROGRAF TM-serie biedt een ongeëvenaarde beeldkwaliteit voor promotionele posters en de scherpte die nodig is voor complexe CAD-tekeningen. Dankzij de intuïtieve gebruikersinterface en nieuwe softwaretools kan elke medewerker snel en eenvoudig prints maken met de kwaliteit die hij of zij van een externe leverancier zou verwachten. De imagePROGRAF TM-serie beschikt over Canon’s LUCIA TD 5-kleuren pigmentinkten. Deze unieke inkt produceert haarscherpe tekst en lijnen en levensechte kleuren, doordat de pigmenten dicht aan het mediaoppervlak blijven. Canon biedt een reeks geoptimaliseerde waterbestendige media, waaronder polypropyleen en zelfklevend vinyl, voor banners en posters. Posters voor buitengebruik die met de imagePROGRAF TM serie zijn geproduceerd, zijn – zonder extra laminering – tot zes maanden bestand tegen vochtige weersomstandigheden. Hierdoor kunnen klanten kosteneffectief documenten en posters van hoge kwaliteit produceren op standaard papier.

Optimale productiviteit

Met de imagePROGRAF TM-serie hebben ondernemingen de mogelijkheid om on demand en in eigen huis CAD-tekeningen, GIS-kaarten en posters te produceren, waardoor zowel de kosten voor uitbesteding als de levertijden worden verminderd. Voor het continu printen van tekeningen op A1-formaat (liggend, normaal papier) in de snelste modus haalt de imagePROGRAF TM-300/305 144 prints per uur. Dit is een snelheidstoename van 23% ten opzichte van het voorgaande model, de imagePROGRAF iPF-serie. De ‘hot swap’ inkttanks stellen gebruikers in staat de inkt tijdens het printen te vervangen en zo een continue productielijn te realiseren. Er is ook een optie om een van de snelle, hoogwaardige scanners van Global Scanning toe te voegen, waaronder de T36-scanner met een gebruiksvriendelijk touchscreen.

Alle scanners worden geproduceerd door Global Scanning (UK). Alle scanners en software zijn speciaal ontworpen voor Canon Europe. Klanten die kiezen voor de T36 MFP-modellen kunnen lokale taalopties aan de software toevoegen om het gebruiksgemak te vergroten.

Acht verschillende modellen

De nieuwe imagePROGRAF TM-serie telt acht verschillende modellen, allemaal gericht op klanten die kleine tot middelgrote volumes printen. De vijf 36 inch modellen zijn: TM-300; TM-305 (met ingebouwde HDD en pdf-ondersteuning); TM-300MFP L36ei (multifunctionele printer met scanoplossing voor kleine volumes); TM-300MFP T36 (multifunctionele printer met scanoplossing voor grotere volumes) en TM-305MFP T36 (multifunctionele printer met hoge productieprestaties). De drie 24 inch modellen zijn: TM-200; TM-205 (met ingebouwde HDD en pdf-ondersteuning) en TM-200MFP L24ei (multifunctionele printer met scanoplossing voor kleine volumes).

Verdere informatie