Canon verwelkomt recordaantal bezoekers tijdens FESPA 2018

’s-Hertogenbosch, 7 juni 2018 - Canon verwelkomde tijdens FESPA 2018 een recordaantal bezoekers op haar grootste stand ooit. Meer dan 11.000 bezoekers kwamen kennismaken met Canon’s geavanceerde oplossingen voor digitale grootformaat productie met toepassingen variërend van signage en graphic arts tot interieurdecoratie en verpakkingen.

FESPA 2018 1

Canon verwelkomde tijdens FESPA 2018 meer dan 11.000 bezoekers die kennismaakten met haar aanbod digitale grootformaat oplossingen

FESPA 2018 2

Bezoekers toonden veel belangstelling voor de Océ Colorado 1640 printer, met inline nabewerking van Fotoba, voor geautomatiseerde productie

De belangrijkste hoogtepunten voor bezoekers van de Canon-stand waren de live en volledig geautomatiseerde Océ Arizona/ProCut flatbed print-and-cut workflow met robottechnologie – geconfigureerd door Canon-partner Rolan Robotics – en de Océ Colorado 1640 roll-to-roll printer die werd gedemonstreerd met inline afwerking van Fotoba.

“Tijdens FESPA 2017 stond Canon ook al in het middelpunt van de belangstelling, toen de Canon UVgel-technologie werd geïntroduceerd. In 2018 is de Océ Colorado 1640 onze belangrijkste trekpleister, omdat bezoekers zelf konden ervaren hoe succesvol dit product in de markt is. Dit hoorden ze van onze klanten en daarnaast waren ze getuige van praktijktoepassingen”, vertelt Mark Lawn, director van de Graphic & Communications Group van Canon Europe. “Ook onze gerobotiseerde workflow trok veel belangstelling omdat printbedrijven zich steeds meer bewust zijn van de grote toegevoegde waarde die dit voor hun business kan bieden. Ze heroverwegen hun productiesystemen om te kunnen profiteren van de vele mogelijkheden voor winstgevende groei.” Uit gesprekken tijdens FESPA bleek dat de vraag van klanten naar grootformaat printtoepassingen hoog is, zegt Lawn. “Dit motiveert printbedrijven om zich te richten op strategieën die hun productiecapaciteit uitbreiden en processen waar mogelijk automatiseren. Binnen onze portfolio’s voor flatbed en roll-to-roll hebben we laten zien hoe Canon samenwerkt met partners om grensverleggende end-to-end-oplossingen te bieden, die volledig aan de behoeften van onze klanten voldoen.”

FESPA 2018 bood Canon de gelegenheid om de effectiviteit van haar UVgel-technologie te illustreren op basis van succesverhalen van maar liefst 300 actieve gebruikers van de Océ Colorado 1640 binnen EMEA. Dit resulteerde in een enorme hoeveelheid van orders voor de roll-to-roll printer. Bezoekers konden de toegevoegde waarde van deze bijzondere combinatie van productiviteit, printkwaliteit en flexibiliteit in media zelf ervaren op basis van de ervaringen van Canon-klanten.

FESPA 2018 stond in het teken van de ambitie van printbedrijven om nieuwe toepassingsgebieden in kaart te brengen. Bij de Canon-stand kregen bezoekers een indruk van de uiteenlopende toepassingen: van promotionele graphics, prints en verpakkingen tot digitaal vervaardigde interieurdecoratie. De introductie van de Océ Touchstone-oplossing voor verhoogd printen trok veel belangstelling van flatbed-gebruikers die hun propositie willen versterken met prints die zijn voorzien van textuur en andere speciale effecten. Dit stelt hen in staat in te spelen op de behoefte aan hoogwaardige printresultaten op het gebied van interieurdecoratie, POS en luxe verpakkingsmaterialen.

Lawn: “Tijdens dit evenement met 700 exposanten koos meer dan één op de twee bezoekers voor een bezoek aan de Canon-stand. Wij beschouwen dit als bewijs van Canon’s sterke positie als innovatieve partner in het segment voor speciale printproducten. Hiermee hebben we printbedrijven een indruk gegeven van hoe zij hun productiviteit kunnen maximaliseren en nieuwe toepassingen kunnen inzetten als basis voor groei. Zij kregen een goed beeld van hoe Canon hen kan begeleiden bij het ontwikkelen van hun aanbod, zodat zij tijdig kunnen inspelen op nieuwe marktontwikkelingen.”

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.