Canon lanceert channelprogramma voor partners die voor nieuwe uitdagingen staan

's-Hertogenbosch, 5 juni 2018 - Canon, marktleider in imaging solutions, heeft vandaag de lancering aangekondigd van het vernieuwde EMEA Partner Programma, dat haar partners helpt bij het ontwikkelen, beheren en optimaliseren van groeimogelijkheden en het uitbreiden naar nieuwe markten. Het programma is ontwikkeld op basis van directe feedback van partners, biedt verschillende interessante voordelen en wordt versterkt door Canon's kennis en expertise op het gebied van groei in de zakelijke markt.

picture-partnerprogramme

De snelle technologische ontwikkelingen hebben tot gevolg dat de behoeften van zakelijke klanten meer dan ooit centraal staan. Aangezien gepersonaliseerde en directe interactie de toon aangeven in de beleving van klanten, verwachten zij een op maat gesneden benadering van elke onderneming waarmee zij in contact komen. Canon lanceert daarom een onderscheidend programma om partners te ondersteunen met de noodzakelijke middelen, om te voldoen aan steeds hogere klantverwachtingen in een zeer competitieve omgeving. Het programma is erop gericht partners zichtbare voordelen te bieden als onderdeel van vijf nieuwe proposities om winstgevende groei binnen handbereik te brengen. Samen zorgen deze waardeproposities ervoor dat partners – in samenwerking met Canon – over het ecosysteem beschikken om een sterke marktpositie te realiseren.

1. Diversificeren 

Canon biedt partners ondersteuning bij het diversificeren van hun activiteiten en bij de groei van hun onderneming door mogelijkheden te benutten op het gebied van up- en cross-selling. Partners die al kantooroplossingen van Canon verkopen, kunnen ook gebruikmaken van de expertise en het portfolio van Canon om hun aanbod te verbreden en aan klantverwachtingen te voldoen. Aangezien de markt voor digitale printproductie tegen 2024 naar verwachting 225 procent van de waarde van 2013 zal bedragen, zijn er veel groeimogelijkheden. 

2. Samenwerken

Canon heeft geïnvesteerd in gecentraliseerde planning tools - de hoeksteen van het nieuwe programma - die partners en Canon in staat stellen gemeenschappelijke doelen te kiezen en een commitment voor groei aan te gaan. Dit helpt Canon de relatie met partners te versterken en te anticiperen op hun uitdagingen. Als onderdeel van dit programma zijn account managers beschikbaar om partners te ondersteunen met driemaandelijkse evaluaties, in aanvulling op de reguliere ondersteuning.
“Bij Canon vormt partnerschap de basis voor alles wat wij doen; en het is de drijvende kracht achter onze innovaties. Elke onderneming heeft andere plannen voor groei en bedrijfsontwikkeling en dat is de reden dat ons programma op maat gemaakte proposities bevat die ervoor zorgen dat wij aan de behoeften van onze partners kunnen voldoen”, zegt Fabian van Hoegee, B2B Marketing & Sales Excellence Senior Director van Canon Europe. “Wij bieden een gestructureerd partnerprogramma dat zich richt op het stimuleren van groei en specialisatie, en dat voorziet in beloningen voor bijzondere prestaties.” 

3. Groeien

Met dit vernieuwde partnerprogramma wil Canon partners helpen zich te onderscheiden van hun concurrenten. Om hen te ondersteunen bij het realiseren van gemeenschappelijke doelstellingen biedt Canon een aantal tools aan, waaronder instrumenten voor vraagontwikkeling en lead management-diensten en het verstrekken van marktinformatie. Hierdoor zijn partners beter toegerust om nieuwe markten te betreden, met als doel leads van een hogere kwaliteit te genereren. 

4. Winnen

Via een nieuwe Partner Learning Hub krijgen partners toegang tot training en ondersteuning om deals effectiever te sluiten en de verkoop te maximaliseren. Dit bestaat uit drie onderdelen: het opbouwen van kennis over Canon’s productportfolio en proposities, het ondersteunen van verkoopgesprekken en een nieuw registratieplatform voor deals. Partners krijgen ook de mogelijkheid om zich te richten op specifieke uitdagingen op basis van gespecialiseerde markttrajecten, die dieper ingaan op de manier waarop klanten binnen specifieke sectoren opereren en inkopen. 

5. Stroomlijnen

Ook gaat Canon een selectie van diensten aanbieden om de administratieve belasting te verminderen, zodat partners zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten. Dit omvat een routekaart voor de capaciteit en de efficiëntie van de dienstverlening, inclusief een catalogus voor het aanbieden van diensten.
“Om in dit complexe en snel veranderende landschap succesvol te zijn, is het belangrijk dat ons partnerkanaal kan terugvallen op een partner op wie ze kunnen vertrouwen en met wie ze goed kunnen samenwerken”, aldus Van Hoegee. “Met tientallen jaren aan ervaring in imaging-technologieën en -diensten willen we onze partners een voorsprong bieden op de concurrentie, zodat het gemakkelijker is nieuwe klanten te werven. Ook willen we hen een duidelijke koers bieden naar winstgevende groei.”

Ga voor meer informatie over Canon’s nieuwe Partner Programma naar www.canon.nl/partnerprogramma of registreer uzelf als partner.

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.