Canon lanceert tijdens FESPA 2018 ‘Elevated’ printoplossing: Océ Touchstone

s-Hertogenbosch, 16 mei 2018 - Tijdens FESPA 2018 (Messe Berlin, 15-18 mei 2018, hall 3.2 stand A40/B40) introduceert Canon Océ Touchstone, een geavanceerde printoplossing voor toepassingen als grootformaat graphics, decoratiematerialen en verpakkingen. Deze nieuwe oplossing stelt grafische producenten, signmakers en leveranciers van decoratiematerialen in staat om een Océ Arizona flatbed-printer te gebruiken voor het printen van meerdere lagen. Dit resulteert in printeffecten die textuuroppervlakken, reliëf, metallic-accenten en verhoogde belettering nabootsen.

Touchstone 9300.jpg

Océ Touchstone is een ‘elevated’ printoplossing voor toepassingen in grootformaat graphics, decoratie en verpakkingen

Oce_Arizona_1280_GT FSR 03.jpg

Océ Touchstone wordt op FESPA 2018 gedemonstreerd in combinatie met de Océ Arizona 1280 GT-printer

Océ Touchstone is een end-to-end oplossing die bestaat uit vier afzonderlijke componenten: een plug-in ontwerptool voor Adobe Photoshop, de ONYX Thrive workflow-oplossing, Océ Touchstone-software die gebruikmaakt van de technologie van Océ ALPS (Advanced Layer Printing System) en een Océ Arizona 1200 of 2200 serie grootformaat flatbed-printer. De complete oplossing is zorgvuldig geïntegreerd om het printen van lagen eenvoudig en betrouwbaar te maken, waardoor zowel printbedrijven als ondernemingen in de verpakkings-, display- en industriële sector waarde kunnen toevoegen aan klantprojecten en hoogwaardige toepassingen kunnen produceren.

“Printbedrijven zijn op zoek naar innovatieve manieren om zich te onderscheiden en toegevoegde waarde te creëren voor klanten. Ontwerpers en drukwerkinkopers zijn op hun beurt steeds vaker bereid meer te betalen voor een stijlvollere en effectievere uitstraling van het eindresultaat. Deze trend wordt bevestigd door een recent onderzoek van InfoTrends. Hieruit blijkt dat 89 procent van de drukwerkinkopers en 43 procent van de grafisch ontwerpers meer verwachten te betalen voor toepassingen met textuur of prints voorzien van meerdere lagen”, zegt Mark Lawn, director van de Graphics & Communications Group van Canon Europe. “De materialen die op de Océ Arizona worden geprint, kunnen nu worden verrijkt met unieke texturen, reliëf of metallic-accenten voor opvallende effecten. Dit resulteert in een grote aantrekkingskracht op allerlei markten, waaronder signage, decoratiematerialen en verpakkingen. Het vergt flatbed-technologie met een perfecte beeldregistratie, zoals een van de Océ Arizona-printers, om de betrouwbare en nauwkeurige druppelplaatsing te bereiken die nodig is voor optimale resultaten bij het printen van meerdere lagen. Océ Touchstone stelt grafische bedrijven in staat een fascinerend en tastbaar element aan hun aanbod toe te voegen.”
Océ Touchstone kan worden ingezet voor het nabootsen van een reeks aan oppervlakken met textuureffecten voor binnen en buiten, zoals steen, baksteen, hout en tegels. Producenten van signage kunnen de technologie gebruiken voor functionele toepassingen, zoals braille of om reliëfschriften te maken voor esthetische doeleinden. Voor grafische ondernemingen die de flatbed-printtechnologie gebruiken om verpakkingen op maat in kleine oplagen te produceren, kan Océ Touchstone worden gebruikt voor het reproduceren van reliëf. Met Océ Touchstone vindt de concept- en ontwerpfase plaats in Adobe Photoshop, ondersteund door de plug-in. Een 3D-preview stelt gebruikers in staat om mogelijke aanpassingen in het ontwerp en de hoogte tijdig te identificeren. Zodra het ontwerp gereed is, wordt het overgebracht naar een standaard PDF-bestand, zodat het gemakkelijk kan worden gedeeld voor productie.

De workflow-oplossing ONYX Thrive voert color management uit en geeft de bestands- en hoogte informatie door aan de Océ ALPS-engine. Deze verwerkt de 2D- en hoogtegegevens tot een printbestand met lagen. Het te printen bestand wordt in afzonderlijke lagen ‘gesneden’, waarna een batchopdracht wordt gecreëerd en het batchbestand naar de flatbed-printer wordt gestuurd. De Océ Arizona print de afzonderlijke lagen met een perfecte beeldregistratie door de printkoppen automatisch te verhogen. De indrukwekkende nauwkeurigheid en registratie van de Océ Arizona flatbed-printers zorgt er in combinatie met de Océ ALPS-technologie voor dat klanten bij elk type opdracht prints van onovertroffen kwaliteit krijgen.

“Bij onze klanten bestaat de behoefte om te innoveren door textuur en andere effecten aan printtoepassingen toe te voegen. Tot nu toe resulteerde dit in veel experimenten, met wisselende en onvoorspelbare resultaten. Met Océ Touchstone willen we een oplossing bieden die creatieve visies in realiteit vertaalt. Door de complexiteit uit een meerlaagse verwerking te halen en bestanden op de achtergrond te laten optimaliseren, kunnen onze klanten zich richten op het leveren van hoogwaardige printtoepassingen”, zegt Wouter Derichs, Marketing Director Wide Format van Canon Europe. “Dankzij de uitstekende kleurenreproductie en nauwkeurige printmogelijkheden van onze Océ Arizona printers kent kwaliteit van prints met meerdere lagen die met Océ Touchstone kan worden bereikt geen gelijke in de markt.”

Tijdens FESPA 2018 zal Océ Touchstone op de Canon-stand worden gedemonstreerd met een Océ Arizona 1280 GT-printer die van reliëf voorziene verpakkingen, interieurdecoratie en meerdere lagen op POS-displays produceert.
Océ Touchstone is vanaf mei 2018 verkrijgbaar bij Canon.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.