Canon toont klanten de route naar succes op FESPA 2018

's-Hertogenbosch, 16 mei 2018 - Tijdens FESPA 2018 (Messe Berlin, 15-18 mei 2018, hal 3, stand A40/B40), toont Canon Europe haar uitgebreide aanbod aan innovatieve oplossingen om printbedrijven en marketingbureaus te helpen hun toepassingsportfolio’s te diversifiëren, de productiviteit te verhogen en klanten te begeleiden naar winstgevende groei.

En-5714.jpg

Canon toont op FESPA 2018 hoe klanten kunnen samenwerken met merkeigenaren en creatieve professionals om maatwerkcampagnes uit te voeren

Fespa-2.jpg

Canon toont bezoekers van FESPA 2018 de creatieve en commerciële mogelijkheden van digitaal printen voor de inrichting van hun interieur

De nieuwste Canon-ontwikkelingen op het gebied van digitale grootformaat productie – ondersteund door diepgaande kennis van verschillende toepassingsmogelijkheden – stimuleren bezoekers om nieuwe creatieve productiemogelijkheden te verkennen. Ook stellen de ontwikkelingen hen in staat de productiviteit te maximaliseren om zo aan de behoeften van klanten te voldoen.

Geef productiviteit de ruimte

Nu voor de meeste commerciële printbedrijven een capaciteitsuitbreiding in grootformaat hoog op de agenda staat, toont Canon een aantal innovaties om klanten te helpen hun productie te verhogen, groeiende opdrachtvolumes te beheren en steeds kortere deadlines te halen. Na de lancering tijdens FESPA 2017 wordt de snelle Océ Colorado 1640 roll-to-roll printer met Canon UVgel-printtechnologie getoond met een prototype inline print-and-cut workflow van Fotoba. Hiermee toont Canon haar ambitie om de productiviteit van klanten te verhogen door het stroomlijnen van end-to-end processen.

Canon demonstreert ook een volledig gerobotiseerde workflow voor flatbed print-and-cut. Hiermee laat Canon een hoger niveau in procesautomatisering zien. In deze configuratie wordt de Océ Arizona 6170 XTS printer aan de Océ ProCut snijtafel gekoppeld met robottechnologie die is geïntegreerd door Canon-partner Rolan Robotics. Deze oplossing is een afspiegeling van een klantimplementatie bij Van Vliet Printing en maakt het mogelijk om 24 uur per dag en 7 dagen per week onbeheerd te printen.

Tijdens FESPA 2018 wordt het gerobotiseerde systeem voor de productie van hoogwaardige verpakkingen getoond. Daniël van Vliet, eigenaar van Van Vliet Printing, is bij de Canon-stand aanwezig om in te gaan op de voordelen van robotisering. Jeroen Meier, CEO van Rolan Robotics, zet uiteen hoe de ontwikkeling van maatwerkoplossingen vorm krijgt en hoe deze printbedrijven met hoge volumes kunnen helpen om hun productie te versnellen.

Om te laten zien hoe bezoekers hun workflow nog efficiënter kunnen maken, staat bij de Canon-stand ook softwarepartner ONYX Graphics om de grote release van ONYX-workflowsoftware voor consistent kleurbeheer en effectieve procesbesturing te tonen. Het nieuwe product is compatibel met de printers uit de Océ Colorado 1640 en Océ Arizona serie en is de belangrijkste update sinds de lancering van ONYX Thrive in 2013.

Voor klanten die op zoek zijn naar een hogere productiviteit bij grootformaat printtoepassingen, zoals CAD-tekeningen en GIS-kaarten, levert de nieuwe Océ ColorWave 9000 constante printsnelheden tot 11,5 A0 of 16 A1-pagina’s per minuut. Deze printer is ontworpen om te werken met een reeks van workflow-oplossingen om de procesefficiëntie te optimaliseren.

Daarnaast zal ook de DreamLabo 5000 inkjet productieprinter met enkelvoudige passage voor kleurenfotoprints worden gedemonstreerd, evenals de automatisch dubbelzijdige printtechnologie voor de uiterst snelle productie van hoogwaardige fotoboeken.

Geef creativiteit de ruimte

Tijdens FESPA 2018 deelt Canon ook verschillende nieuwe oplossingen met klanten om hen te helpen nieuwe markten te betreden door hun aanbod van toepassingen te vergroten. Een hoogtepunt is de introductie van de nieuwe Océ Touchstone oplossing voor het printen van lagen. Deze oplossing werkt samen met de Océ Arizona 1200 en 2200 serie flatbedprinters om opvallende effecten te leveren, zoals oppervlaktetexturen en reliëfdruk voor decoratie-, POS- en verpakkingstoepassingen. Op de Canon-stand wordt Océ Touchstone ‘live’ getoond met de Océ Arizona 1280 GT. Deze combinatie produceert een reeks van textuureffecten op decoratieve panelen, reliëfeffecten op vouwdozen en verhoogde lagen op doorzichtig acryl voor POS-displays met verlichting.

Bezoekers kunnen ook kennismaken met de veelzijdigheid van de Océ Colorado 1640 roll-to-roll printer voor diverse toepassingen, van posters tot zelfklevende graphics. Ook is er een demonstratie van de Océ ColorWave 700 waarmee wordt geprint op media met of zonder coating voor uiteenlopende producten: van posters tot banners en behang. De grootformaat printers imagePROGRAF PRO-4000 en TX4000 produceren zowel foto- en fine art prints als POS-materiaal en posters, en tonen nieuw waterbestendig Canon-printmateriaal voor buitengebruik. De kleinformaat digitale productieprinter imagePRESS C750 kan worden bekeken tijdens het produceren van zowel gepersonaliseerde geschenk- en vouwdozen als lange banners voor promotionele toepassingen.

Dit brede spectrum aan toepassingen voor geprint decoratiemateriaal, graphics, promotioneel en verpakkingsmateriaal komt samen in de geïntegreerde campagne voor het schoonheidsmerk ‘Elemental’. Deze campagne is door Canon ontwikkeld en laat zien hoe commerciële printproducenten hand in hand gaan met merkeigenaren. Het stelt hen in staat om maatwerkcampagnes uit te voeren die gericht zijn op een versterking van de retail-beleving. Hierbij wordt de betrokkenheid van de consument gemaximaliseerd en de aankoopbeslissing gestimuleerd.

Bij de Canon-stand zien bezoekers hoe de klantreis wordt vormgegeven: van thuis naar de winkelstraat met behulp van gepersonaliseerde marketingmaterialen: graphics voor binnen en buiten, signage, retail decoratie-elementen, zoals specifieke wandbekleding, vloer- en raamgraphics, meubilair en op maat gemaakte promotionele verpakkingen. Met behulp van haar PRISMA direct web-to-print en workflow management software laat Canon zien hoe retailers en consumenten met het merk kunnen communiceren, en hoe de productie van materialen kan worden geautomatiseerd met behulp van een scala aan printtechnologieën.

Naast de vele decortoepassingen voor de retail binnen de Elemental-campagne ‘walk-through’, kunnen bezoekers een levensecht voorbeeld zien van de creatieve en commerciële mogelijkheden van digitaal printen op het gebied van interieurdecoratie. Dit vindt plaats in een ruimte met decoratietoepassingen die zijn gecreëerd door het onlangs gelanceerde Noorse interieurmerk ‘Dusty’. Dusty maakt gebruik van Canon-technologie voor imaging en grootformaat printen bij het digitaal vastleggen, reproduceren en aanpassen van historische interieurontwerpen op verschillende eigentijdse materialen. De FESPA 2018 Dusty ‘vitrine’ omvat digitaal geprinte vinylvloeren, behang, akoestische panelen, spiegels en multiplex, en laat zien hoe complete interieurconcepten kunnen worden gerealiseerd met behulp van digitale technologie.

De Canon-programma’s voor bedrijfsontwikkeling helpen klanten bij het implementeren van nieuwe toepassingen door ze op een rendabele manier aan eindklanten te leveren en hen tegelijkertijd te ondersteunen bij het stimuleren van de verkoop en het realiseren van winstgevende groei. “Vorig jaar heeft de introductie van onze Canon UVgel-printtechnologie op FESPA 2017 veel positieve reacties losgemaakt. Dit bewijst dat het voor printbedrijven mogelijk is om hun productiviteit sterk te verhogen en hun aanbod van toepassingen te verbreden”, zegt Mark Lawn, Director van de Graphic & Communications Group van Canon Europe. “Nu bouwen we hierop voort met nog meer innovaties: van robotisering tot oplossingen voor workflow-optimalisatie en verhoogd printen. Zo laten we op FESPA 2018 zien hoe printbedrijven aan de vraag van klanten kunnen voldoen. Wij ondersteunen hen hierbij met oplossingen die aantoonbare toegevoegde waarde bieden.”

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.