Canon’s UVgel-klanten delen toepassingen en zakelijke voordelen van de Océ Colorado 1640 tijdens FESPA 2018

's-Hertogenbosch, 16 mei 2018 - Tijdens FESPA 2018 (Messe Berlin, 15-18 mei, hal 3.2 stand A40/B40) presenteert Canon Europe toepassingen voor zakelijke klanten die zijn geproduceerd op de Océ Colorado 1640 roll-to-roll grootformaatprinter, waarbij gebruik is gemaakt van Canon’s innovatieve UVgel-printtechnologie. Twee afzonderlijke printers op de stand tonen de uiterst hoge productiviteit van deze technologie en de veelzijdigheid van de toepassing.

Colorado 1640_thumbnail.jpg

De Océ Colorado 1640 heeft de roll-to-roll productie getransformeerd bij honderden grafische producenten over de hele wereld

XLD_Inline_Colorado.jpg

Prototype inline print-and-cut workflow met Océ Colorado 1640 printer en Fotoba XY-snijtechnologie

Om het toepassingsgebied van de Océ Colorado 1640 te demonstreren, wordt een reeks hoogwaardige decoratieproducten live geproduceerd. Van behang, vloergraphics en fine art fotoprints op canvas tot meer traditionele grootformaattoepassingen, zoals banners en zelfklevende graphics. Ondernemers van printbedrijven kunnen ook een scala aan grafische en decoratieve toepassingen bekijken die zijn geproduceerd door Océ Colorado 1640-gebruikers, zodat ze de bijzondere eigenschappen van de Canon UVgel-printtechnologie kunnen ervaren en hun mogelijkheden kunnen uitbreiden.

Sinds de introductie van de Océ Colorado 1640 op FESPA 2017 zijn ruim 300 plaatsingen gerealiseerd in EMEA, waardoor de roll-to-roll productie bij honderden bedrijven is veranderd. Op FESPA 2018 wordt een aantal klanttoepassingen geproduceerd om te laten zien hoe de Océ Colorado 1640 grafische producenten in staat heeft gesteld nieuwe toepassingen te ontdekken en hun productiviteit aanzienlijk te verbeteren. Toepassingen – zoals canvasprints, signage met achtergrondverlichting en zelfklevende graphics – van de Canon-klanten Posterlounge en Siepro (Duitsland) en Teletransfer (Spanje) worden getoond. Canon zal ook grootformaat prints produceren van het professionele fotografische werk van Canon Ambassador Alvaro Ibarez om de uitzonderlijke printkwaliteit te benadrukken die met de Canon UVgel-technologie mogelijk is.

Philipp Dietrich, productiemanager bij Posterlounge, Duitsland, over de impact van de Océ Colorado op zijn onderneming: “Als kunstuitgever bieden wij ongeveer 10.000 verschillende ontwerpen die door onze klanten via onze online winkels in heel Europa worden verkocht. Wij produceren bijna 600 canvasprints en posters per dag en daarom is de productiesnelheid van cruciaal belang om deze producten snel te kunnen leveren. De Océ Colorado 1640 heeft sinds de installatie in november 2017 veel mogelijkheden voor ons gecreëerd. De printsnelheid is ongelooflijk hoog, zelfs bij toepassingen met afmetingen van maar liefst 40 m². Ook hebben we ons productaanbod kunnen uitbreiden met materialen waarop we voorheen niet konden printen. Over de hoge kwaliteit van de prints hebben we al zeer positieve reacties gekregen. De Océ Colorado 1640 heeft onze verwachtingen overtroffen en dit heeft ertoe geleid dat wij in nog drie printers hebben geïnvesteerd.”

Nieuwe, geautomatiseerde workflow voor nabewerking

Eén van de twee getoonde Océ Colorado 1640 printers op de Canon-stand toont de eerste ontwikkeling van een geautomatiseerde productie-workflow met inline XY-snijtechnologie van Canon-partner Fotoba. Het prototype van deze end-to-end oplossing laat zien hoe de onmiddellijk droge prints van de Océ Colorado 1640 automatisch worden ingevoerd in de Fotoba inline snijplotter, waardoor de productie-efficiëntie voor volumetoepassingen zoals posters wordt gemaximaliseerd.

“Klanten zijn voortdurend op zoek naar het verhogen van hun capaciteit, de uptime en productiviteit om hun onderneming te laten groeien en nieuwe omzetkansen te benutten. Samen met Canon hebben we de uitdagingen op de productieafdelingen van onze klanten in kaart gebracht en gewerkt aan de ontwikkeling van deze nieuwe geautomatiseerde oplossing”, zegt Valter Maddalon, CEO van Fotoba. “De gecombineerde productie-workflow van de Océ Colorado 1640 roll-to-roll printer en de Fotoba inline oplossing voor nabewerking stelt grafische ondernemers in staat de productie meetbaar op te voeren, omdat er geen handmatige interventie meer nodig is tussen printen en nabewerking.”

“Toen we een jaar geleden Canon UVgel lanceerden, introduceerden we een technologie die klanten enorme mogelijkheden biedt zonder concessies te doen op het gebied van productiviteit. Honderden tevreden klanten maken optimaal gebruik van deze innovatie. Tijdens FESPA 2018 willen we dat bezoekers rechtstreeks van deze grafische ondernemers horen wat de positieve impact op hun onderneming is. Onze klanten vormen het bewijs dat Canon’s UVgel-printtechnologie de roll-to-roll productie drastisch verandert”, vertelt Mark Lawn, director van de Graphic & Communications Group van Canon Europe. “Met de twee Océ Colorado 1640 printers in live productie op FESPA 2018 willen we klanten inspireren. Niet alleen om nieuwe toepassingsmogelijkheden te ontdekken, maar ook om te laten zien hoe ze hun productie-efficiëntie kunnen verhogen door hun productie-workflows te stroomlijnen. Bezoekers horen hoe Canon-klanten de UVgel-printtechnologie inzetten, waarbij ze profiteren van de hoge productiviteit en ingebouwde automatiseringsfuncties van de printers om hun productie te versnellen en – in sommige situaties – de uitvoer met minder apparaten te combineren. Of het nu gaat om het vergroten van de capaciteit of het aanboren van nieuwe toepassingsgebieden: de Canon UVgel-printtechnologie biedt een bewezen oplossing die honderden ondernemingen wereldwijd helpt om nieuwe mogelijkheden binnen handbereik te brengen.”

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.