Canon toont tijdens Pure Digital met nieuw Elemental-concept hoe digitale print kan bijdragen aan krachtige marketing

’s-Hertogenbosch, 10 april 2018 - Canon presenteert tijdens Pure Digital - het digitale printevent voor de creatieve industrie dat van 17 tot en met 19 april in hal 12 van RAI Amsterdam plaatsvindt - haar nieuwe Elemental-concept. Hiermee toont zij aan hoe verschillende printtoepassingen aan de basis kunnen staan van een effectieve marketingcampagne. Met Elemental slaat Canon een brug tussen print en digitaal door de gecombineerde inzet van printtechnologie, digitale toepassingen en haar marketingexpertise. Dit maakt het mogelijk de effectiviteit van alle contacten die organisaties tijdens een campagne met hun doelgroep hebben te volgen en meten. Bezoekers kunnen kennismaken met het nieuwe Elemental-concept op de stand van Canon (nr. 12.103).

picture-pure-digital-710x435.jpg

Bezoekers zijn getuige van een woon-shop-passage van een fictieve campagne voor cosmeticamerk ‘Elemental’

Pure Digital vindt plaats op dezelfde locatie als Building Holland, een event dat wordt bijgewoond door 15.000 professionals uit de bouwsector, waaronder architecten en interieurontwerpers. Deze groep heeft nu direct de mogelijkheid om de creativiteit van print te ontdekken. Daarnaast biedt Canon een duidelijke propositie voor de bouw ‘Slimmer samenwerken. Beter bouwen’ welke ook op de stand getoond zal worden. Ketensamenwerking, Lean werken en BIM zijn nieuwe manieren van werken in de bouw. Met een reeks innovatieve producten en technologieën om informatie eenvoudiger te delen en effectiever te communiceren, ondersteunt Canon de bouwsector.
 
De retail-omgeving verandert voortdurend en consumenten hebben een steeds grotere behoefte aan maatwerkproducten. De creatieve industrie geeft hieraan invulling door zich te verdiepen in de mogelijkheden van digitaal printen voor thuis, in winkels en op de werkplek. Pure Digital biedt creatieve bedrijven een platform waar zij kennis kunnen vergaren en delen over digitale printproductie en de waarde hiervan voor nieuwe toepassingen. Zo worden tijdens de beurs nieuwe toepassingen en technologieën getoond voor de digitale productie van interieurinrichting, retail- en hospitality-omgevingen, innovatieve verpakkingen en geïntegreerde marketingcampagnes. Canon is één van de sponsors van het evenement en verzorgt ook dagelijks een presentatie in het Conference Theater.
 
Bezoekers kunnen zich bij de Canon-stand laten inspireren door de fictieve Elemental-merkcampagne waarmee Canon laat zien hoe promotionele printtoepassingen in een multichannel-campagne kunnen worden geïntegreerd. “Canon heeft Elemental gecreëerd om aan te tonen wat zij creatieve bedrijven met haar aanbod van printtechnologieën, digitale toepassingen en marketingkennis kan bieden als zij campagnes ontwikkelen voor echte merken.” vertelt Mathew Faulkner, Canon Europe’s Senior Manager for Applications Development in Graphics and Communications Dit kan variëren van reclame-uitingen, direct mail-campagnes en winkelpromoties tot en met de verpakking van producten. De mogelijkheden die Canon met Elemental in kaart brengt, kunnen op elk merk en in elke sector worden toegepast. Door de vele mogelijkheden die digitale print biedt, kunnen creatieve bedrijven sneller inspelen op veranderende wensen. Zo kunnen zij opdrachtgevers tijdens campagnes de mogelijkheid bieden materialen aan te passen en personaliseren en selectieve hoeveelheden materiaal voor zeer gerichte korte-termijncampagnes te printen.
Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.