Canon lanceert compacte en kostenefficiënte LX-MU500Z laser installatieprojector

Den Bosch, 5 april 2018 - Canon Europe introduceert de LX-MU500Z: een compacte, hoogwaardige laser installatieprojector die uitermate geschikt is voor onderwijsinstellingen en in bedrijfsomgevingen. Met 5.000 lumen, native WUXGA-resolutie, Digital Light Processing (DLP) paneel-technologie en een dynamische contrastverhouding van 50.000:1 is de LX-MU500Z de projector bij uitstek om kennisoverdracht in de collegezaal en presentaties in de boardroom tot leven te brengen.

Canon LX-MU500Z.jpg

Canon LX-MU500Z

Hoge helderheid en een uitzonderlijke beeldkwaliteit
De LX-MU500Z heeft een lichtintensiteit van 5.000 lumen om het meest heldere beeld te garanderen in een reeks uiteenlopende installatieomgevingen: van goed verlichte collegezalen tot open vergaderruimtes. De projector is uitgerust met een blauwe laser en een gele fosforschijf voor een scherpe, realistische kleurweergave en een hoge helderheid. De lichte en donkere delen op het scherm worden met een uiterst hoge nauwkeurigheid weergegeven, waardoor de LX-MU500Z een uitstekend instrument is voor docenten die hun leerlingen visueel bij het onderwijs willen betrekken, voor het geven van de perfecte sales pitch of voor een impactvolle keynote tijdens een conferentie.

Met een native WUXGA-resolutie (1.920 x 1.200) levert de LX-MU500Z een zeer scherp resultaat met goed leesbare tekst en vloeiende graphics en videobeelden. Deze native resolutie is bij uitstek geschikt voor duidelijke en krachtige presentaties, maar ook voor digital signage en entertainment-omgevingen. De hoogwaardige DLP-panelen geven de beelden een extra accent door het rastereffect te elimineren dat zich voordoet bij traditionele lcd-projectoren. De hoge dynamische contrastverhouding van de LX-MU500Z van 50.000:1 zorgt voor diepe, zuivere kleuren en een realistische reproductie van zwarte beeldvlakken, waardoor een verbeterde kijkbeleving wordt bereikt. De levensechte beelden hebben zonder twijfel een positief en krachtig effect op nieuwe zakelijke relaties, maar kunnen ook de impact van een in-store demo vergroten.

Toonaangevende flexibiliteit binnen de branche
De LX-MU500Z is compact en licht in gewicht, waardoor de projector eenvoudig is te installeren of te verplaatsen, in alle denkbare installatieruimtes. Dankzij de laserlichtbron hoeft de LX-MU500Z niet te worden verplaatst om verbruiksmaterialen te vervangen , wat een uitkomst in een kantooromgeving of in een onderwijsinstelling. Met een geluidsniveau van slechts 35 dB kan de projector worden geïnstalleerd in geluidsvrije omgevingen.

Voor gemak in elke richting tussen 0 en 360 graden heeft de LX-MU500Z een grote lensverschuiving van +/-50%, projectie in portretstand en keystone-correctie in vier hoeken. Dit betekent dat onder welke hoek de projector ook wordt geïnstalleerd, zelfs buiten de beeldas, de beelden zelf en hun geometrie kunnen worden gecorrigeerd. De LX-MU500Z wordt geleverd met HDBaseT, een industriestandaard voor het verzenden van HD-beelden, audio en besturingssignalen over lange afstanden en er kan een CAT5e kabel worden gebruikt met een lengte van maximaal 100 meter. Deze kenmerken zorgen ervoor dat de LX-MU500Z op elke plek kan worden geïnstalleerd waar lange signaal afstanden vereist zijn, zoals in grote conferentieruimten of collegezalen. De ingebouwde LAN-poort kan worden gebruikt voor monitoring en bediening. Dit is vooral aantrekkelijk voor onderwijsinstellingen met een beperkt budget, omdat IT-medewerkers zo in staat zijn storingen eenvoudig in kaart te brengen, wat tijd en kosten bespaart bij het onderhoud.

Met vijf beeldmodi en twee instelbare gebruikersmodellen garandeert de LX-MU500Z dat alle geprojecteerde media nauwkeurig en visueel aantrekkelijk wordt gereproduceerd , wat cruciaal is voor gedetailleerde technische of medische colleges. De LX-MU500Z is ook in staat om verschillende typen 3D-signalen te ontvangen, waardoor heldere en fascinerende 3D-content kan worden weergegeven(i). Dit kan een geheel nieuwe dimensie toevoegen aan creatieve installaties of presentaties in collegezalen.

Kostenefficiënt en energiezuinig
De LX-MU500Z maakt gebruik van een blauwe laserdiode en een gele fosforschijf. Deze hebben een gebruiksduur van 20.000 uur, wat aanzienlijk langer is dan andere lichtbronnen op basis van lampen. Omdat er geen onderdelen zijn die moeten worden vervangen, is de LX-MU500Z eenvoudig te onderhouden en goedkoop in gebruik. De kosten voor de LX-MU500Z worden verder geminimaliseerd door een direct aan/uit-lichtbron en een lager stroomverbruik in zowel de normale als de stand-by modus. Mocht zich bij de LX-MU500Z een storing voordoen, dan wordt conform de vijfjarige garantie(ii) van Canon de volgende dag gratis een vervanging geleverd. Dit beperkt de uitvaltijd en verlaagt de totale eigendomskosten.

Belangrijkste kenmerken van de LX-MU500Z:

• Native WUXGA-resolutie (1.920 x 1.200 pixels)
  • HDBaseT voorbereiding
  • 5.000 lumen
  • DLP-technologie
  • Blauwe laserdiode met gele fosforschijf
  • Gebruiksduur van lichtbron tot 20.000 uur
  • Keystonecorrectie in 4 hoeken
  • 5 jaar Canon-garantie
  • Gratis ‘next-workingday’ projector tijdens de garantieperiode

i Voor gebruik met compatibele 3D bril (niet geleverd)

ii Voorwaarden en condities zijn van toepassing, verschillen per land

LX-MU500Z Images

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.