Amstelveen, 28 maart 2018 — Canon Inc. heeft vandaag bekendgemaakt dat haar digitale camera’s met verwisselbare lens (digitale SLR- en compact-systeem camera’s) voor de 15de keer op rij¹ – van 2003 tot 2017 – het nummer 1 aandeel op de wereldmarkt hebben behouden.

EOS 6D Mark II

EOS 800D

EOS M100 compact system camera

Canon ontwikkelt zelf de belangrijkste componenten voor toepassing in haar camera’s met verwisselbare lens – de CMOS-beeldsensoren, beeldprocessoren en de verwisselbare lenzen – in het streven naar “Snelheid, comfort en een hoge beeldkwaliteit – het kernconcept van de EOS-serie”. De onderneming speelt met een uitgebreide reeks camera’s effectief in op de behoeften van een breed scala aan gebruikers. De camera’s zijn geschikt voor alle niveaus van fotografie, van beginner tot professional en voor deze modellen biedt Canon’s EF-serie een totaal2 van 93 verwisselbare lenzen.

In 2003, het jaar waarin digitale SLR-camera’s hun intrede deden, kwam Canon met de innovatieve EOS 300D. Deze revolutionaire camera had een concurrerende prijsstelling en een compact, licht ontwerp. De EOS 300D veroverde het grootste deel van de wereldmarkt en opende de deur voor groei in digitale SLR-fotografie. Sindsdien heeft Canon een reeks baanbrekende producten op de markt gebracht, waaronder de professionele EOS-1D serie en de EOS 5D serie, die de weg hebben vrijgemaakt voor digitale SLR-videoregistratie. De onderneming heeft het EOS-assortiment verder versterkt door de introductie van nieuwe producten, waaronder accessoires, verwisselbare lenzen en de EOS M-serie compact-systeemcamera’s. In 2017 introduceerde Canon de EOS 6D Mark II als onderdeel van een indrukwekkende reeks camera’s met verwisselbare lens3 die de onderneming in staat stelden voor de 15de keer op rij aan de top van de wereldmarkt te staan.

Canon zal haar veelzijdige imaging-technologieën blijven verfijnen op basis van optica – haar kerntechnologie - waarbij fotografie, video en netwerkmogelijkheden worden gecombineerd om het EOS-systeem uit te breiden en te versterken. En zo te voldoen aan de behoeften van een diverser wordende gebruikersgroep om de ontwikkeling van de foto- en videocultuur te stimuleren. Dankzij de vooruitgang op het gebied van imaging-technologie opent Canon bovendien nieuwe, expressieve paden waardoor textuur, 3D en een gevoel van realisme kan worden nagebootst bij zowel foto’s als videobeelden om zo een aantrekkelijke beleving van het beeld te waarborgen.

1 Gebaseerd op een door Canon uitgevoerd onderzoek.

2 Inclusief twee EF-lens extenders en veertien EF Cinema-lenzen (per 28 maart 2018).

3 Gedurende 2017 werd een totaal van zes digitale ILC-camera’s geïntroduceerd in EMEA: de EOS 77D, EOS 800D en EOS M6, EOS 200D, EOS 6D Mark II en de EOS M100.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.

• Canon
  • Press Centre
  • Persberichten
  • ...