Canon brengt groeimogelijkheden grafische ondernemers in kaart tijdens FESPA 2018

’s-Hertogenbosch, 6 april 2018 - Tijdens FESPA 2018 (Messe Berlin, 15-18 mei, hal 3.2 - stand A40/B40) laat Canon grafische ondernemers zien hoe haar grootformaat end-to-end productieoplossingen hen in staat stellen om nieuwe groeimogelijkheden te benutten. Zo maken deze oplossingen de weg vrij voor diversificatie met nieuwe toepassingen of door de optimalisering van producten in het bestaande aanbod. Tijdens FESPA toont Canon uiteenlopende oplossingen voor roll-to-roll en flatbed printen, snijden en workflow-automatisering. Ook geeft zij inspirerende voorbeelden van de vele toepassingen die met Canon-technologieën en -media mogelijk zijn: van traditionele signage en graphics tot woondecoratie en op maat gemaakte verpakkingen.

FESPA

Tijdens FESPA 2018 produceert de Océ Colorado 1640 roll-to-roll printer live een reeks graphics en interieurtoepassingen

Canon is aanwezig bij stand A40/B40 in hal 3.2

FESPA

Bezoekers zijn getuige van een woon-shop-passage van een fictieve campagne voor cosmeticamerk ‘Elemental’

Canon kan veel vooraanstaande internationale bedrijven tot haar klanten rekenen en heeft hierdoor een goed inzicht van de uitdagingen en mogelijkheden van grafische bedrijven. “Diversificatie wordt steeds belangrijker door het toevoegen van nieuwe toepassingen aan het portfolio, waardoor het mogelijk wordt nieuwe markten te betreden, zoals woondecoratie of verpakkingen”, vertelt Mark Lawn, directeur van de Graphic & Communications Group van Canon Europe. “Andere bedrijven concentreren zich op het verbeteren van hun bedrijfsresultaten. Hieraan kunnen zij invulling geven door innovatieve verdienmodellen te ontwikkelen, hun productie te stroomlijnen en capaciteit te vergroten. Door haar kennis van dit veranderende landschap is Canon in staat klanten te helpen de juiste mogelijkheden te verkennen, hen een gevoel van richting geven en hen met haar technologische innovaties te ondersteunen bij het benutten van groeimogelijkheden.”

Eén van de technologische innovaties die Canon demonstreert, is de Océ Colorado 1640 roll-to-roll printer, gebouwd op basis van Canon’s baanbrekende UVgel-printtechnologie. Twee afzonderlijke printers laten de uiterst hoge productiviteit en veelzijdige mediaverwerking van het systeem zien bij uiteenlopende toepassingen: van hoogwaardige, commerciële woondecoratie tot zelfklevende folies, met near-line afwerking op basis van de technologie van Canon-partner Fotoba. De Océ Colorado 1640 is tijdens FESPA 2017 gelanceerd en heeft sindsdien de roll-to-roll productie getransformeerd voor honderden grafische bedrijven in alle delen van de wereld. Veel bedrijven zullen hun ervaringen tijdens FESPA delen. Bezoekers kunnen ook een ruim aanbod van graphics en decoratieve toepassingen bekijken die zijn geproduceerd door Colorado-gebruikers. Dit geeft een indruk van hoe de bijzondere eigenschappen van de Canon UVgel-printtechnologie kunnen helpen om nieuwe mogelijkheden te verkennen. Andere roll-to-roll oplossingen die tijdens de beurs worden getoond, zijn de Océ ColorWave 910 single pass inkjet-printer met inline folderproducerende AEC (architectuur, engineering & constructie)-toepassingen en posters. Ook kunnen bezoekers kennismaken met de veelzijdigheid van de Océ ColorWave 700 bij het printen op media met en zonder coating: van posters en banners tot behang. De imagePROGRAF PRO-4000 en TX4000 printers worden ingezet voor de productie van foto- en fine art-prints, POS en posters en ook is er een demonstratie van nieuwe, waterbestendige Canon-media voor outdoor gebruik.

In de productiezone van haar stand met flatbedprinters geeft Canon demonstraties van de 1280GT- en 6170XTS-modellen uit de bekroonde Océ Arizona serie. De Océ Arizona 6170XTS-printer wordt getoond in een gestroomlijnde print-and-cut workflow met de Océ ProCut G3 XL-3200 snijtafel, waarmee verpakkingen in kleine oplagen worden geproduceerd. De Océ Arizona 6170 illustreert Canon’s vermogen om innovatieve oplossingen te integreren die de productie-efficiëntie maximaliseren. Deze demonstratie wordt gegeven in een gerobotiseerde live workflow. Hierbij wordt de technologie van Canon-partner Rolan Robotics ingezet om de plaatsing van onbedrukte media op de flatbed en de daaropvolgende overdracht van geprinte items naar de snijtafel te optimaliseren. Deze workflow is gebaseerd op de implementatie van deze technologie bij Van Vliet Printing in Nederland. Dit is een Océ Arizona-gebruiker die met Canon en Rolan Robotics het hoogste niveau van automatisering bij haar flatbed printactiviteiten nastreeft.

Tijdens FESPA 2018 is Canon’s nieuwe printoplossing voor de Océ Arizona serie voor het eerst in Europa te zien. Hiermee kunnen klanten textuureffecten toevoegen aan decoratieproducten, verpakkingsprototypes en signage. Hierdoor kunnen zij hun toegevoegde waarde vergroten en zich ten opzichte van de concurrentie onderscheiden. Bezoekers kunnen ook zien hoe zij hun grootformaat printsystemen kunnen aanvullen met kleinformaat-oplossingen. Zoals de Canon imagePRESS C850 serie voor verpakkingstoepassingen, inclusief vouwdozen in kleine oplagen, die zeer geschikt is voor communicatie- en verkoopondersteunende materialen. De DreamLabo 5000 inkjet-productiefotoprinter in combinatie met de Canon FlatSpread FS-500-oplossing voor nabewerking toont grafische ondernemers de mogelijkheden van diversificatie met hoogwaardige fotoboeken.

Verder kunnen bezoekers een woon-shop-passage ervaren die de rol van gerichte klantcommunicatie, promotionele graphics en decoratiematerialen laat zien tijdens een customer journey als onderdeel van een fictieve campagne voor het cosmeticamerk ‘Elemental’. In de ‘shop’ worden toepassingen als vinylvloeren, wanddecoratie, verpakkingen, displaymeubelen en toonbanken getoond, terwijl in het ‘woon’-gedeelte laminaatvloeren, meubels, behang en keramische tegels zijn te zien. Lawn: “De Elemental-campagne is sinds FESPA 2017 uitgebreid om te laten zien hoe verschillende printtoepassingen de basis leggen voor het succes van een merkintroductie: vanaf het eerste contact met de consument thuis en slimme geïntegreerde ‘out of home’-promotie tot een inspirerende retail-ervaring, variërend van decoratiematerialen tot verpakkingen. In combinatie met de technologieën die we tijdens FESPA 2018 tonen, is dit een krachtige manier om onze klanten de vele mogelijkheden te tonen om waarde toe te voegen en zo in te spelen op de behoeften van hun eindklanten.”

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.