Canon feliciteert winnaars Zilveren Camera

Amstelveen, 3 februari - Canon Nederland feliciteert Chris Keulen met het winnen van de Canon Zilveren Camera 2017. De serie met de naam 'Kwetsbare liefde' laat een leven met dementie zien, een leven dat zeer fragiel is. 'Kwetsbare liefde' heeft ook de eerste prijs in de wacht gesleept in de categorie Documentair Nationaal. De winnaar ontving een geldbedrag van € 7500 tijdens de prijsuitreiking op 3 februari in museum Hilversum. Tevens feliciteert Canon Sanne de Wilde met het winnen van de prijs voor Storytelling en Selma van der Bijl met het winnen van de Paul Peters Fotoprijs, beide ontvingen een geldbedrag van € 2500,-.

Chris Keulen.jpg

Chris Keulen

De Canon Zilveren Camera wordt sinds 2005 door Canon gesponsord en staat bekend als de belangrijkste journalistieke fotowedstrijd in Nederland. Voor deze editie van de wedstrijd zijn bijna 11000 foto’s ingestuurd, 15% meer dan in 2016. De wedstrijd heeft 9 categorieën en in totaal 54 genomineerden die dit jaar meedingen naar de hoofdprijs.

“Door middel van de samenwerking met Zilveren Camera ondersteunt Canon de inspanningen van Nederlandse fotojournalisten om de indrukwekkende verhalen die ze willen en moeten vertellen onder de aandacht te brengen van een groot publiek. We zijn er trots op om op deze manier te kunnen bijdragen aan dit belangrijke vak, zegt Bruno Winnen, Country Director BeNeLux Consumer Imaging Group.

Voor het eerst dit jaar is er een Prijs voor Storytelling, voorheen de Prijs voor Vernieuwende Journalistiek. De inzendvoorwaarden zijn verruimd om daarmee ruimte te geven aan nieuwe ontwikkelingen in fotojournalistiek en documentaire fotografie. Storytelling vormt tevens de kern van de positionering die Canon voor ogen heeft met haar merkcampagne ‘Live For The Story’, waarbij het merk iedereen wil stimuleren voor het vastleggen en delen van verhalen.

De winnende foto’s zijn te zien in een expositie in Museum Hilversum van 4 februari tot en met 25 maart. Kijk voor meer informatie over Canon Zilveren Camera op www.zilverencamera.nl

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.