‘s-Hertogenbosch, 15 januari 2018 – Canon Inc. behaalde in 2017 de derde plaats op de ranglijst van het aantal in de Verenigde Staten toegekende patenten. Canon is daarmee de enige onderneming ter wereld die gedurende 32 jaar op rij een positie in de top 5 heeft. Bovendien stond Canon opnieuw op de eerste plaats onder Japanse bedrijven volgens het laatste overzicht uitgegeven door de IFI CLAIMS Patent Services.

Canon promoot de globalisering van haar activiteiten actief en hecht veel waarde aan het verkrijgen van patenten in het buitenland. Canon houdt zich daarbij zorgvuldig aan een strategie voor patentaanvragen, waarbij patenten worden aangevraagd in essentiële landen en regio’s. Daarbij wordt er rekening gehouden met de bedrijfsstrategieën, technologie en producttrends die uniek zijn voor elke geografische locatie. De Verenigde Staten, met hun vele hightechbedrijven en grote marktomvang, vormen een bijzonder belangrijke regio op het gebied van zakelijke groei en technologische allianties.

De positie van Canon in de U.S.-patentranglijst 2005–2017

JaarAlgemene ranglijstPositie onder Japanse bedrijvenAantal patenten
2017313.285
2016313.665
2015314.127
2014314.048
2013313.820
2012313.173
2011312.818
2010412.551
2009412.200
2008312.107
2007311.983
2006312.366
2005211.829

N.B.: Het aantal patenten in 2016 en 2017 is gebaseerd op de gegevens die zijn gepubliceerd door de IFI CLAIMS Patent Services. De aantallen van 2005 tot 2015 zijn gebaseerd op informatie verstrekt door de United States Patent and Trademark Office.

Het bedrijfs-DNA van Canon laat zien dat de onderneming hoge prioriteit geeft aan technologie. Met betrekking tot onderzoeks- en ontwikkelingsresultaten promoot Canon de verwerving van patentrechten in overeenstemming met de managementrichtlijn van de Canon Group en van technologische trends actief. Terwijl de onderneming voorafgaand aan de aanvraag grondig onderzoek verricht om de kwaliteit van de aanvragen te verhogen. Door intensieve samenwerking tussen de technologie- en intellectuele eigendomsdivisies, streeft de onderneming ernaar haar technologische mogelijkheden te verbeteren en tegelijkertijd haar intellectuele eigendomsrechten te versterken.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.

• Canon
  • Press Centre
  • Persberichten
  • ...