Canon bereikt mijlpaal in grootformaat met wereldwijd 10.000 Océ ColorWave-installaties

’s-Hertogenbosch, 14 december 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met haar Océ CrystalPoint-technologie. Wereldwijd zijn er nu 10.000 Océ ColorWave-printers met deze technologie geïnstalleerd.

Océ ColorWave 700.jpg

De Océ ColorWave 700 is uitgerust met de Océ CrystalPoint-technologie en werd ontworpen voor zowel CAD-, GIS- als grafische toepassingen

De in 2008 geïntroduceerde Océ CrystalPoint-technologie markeerde de komst van het Océ ColorWave-portfolio, een familie van veelzijdige en productieve grootformaat kleurenprinters. Met de Océ CrystalPoint-technologie profiteren klanten van de beste kenmerken van zowel inkjet als toner, waaronder hoogwaardige haarscherpe en waterbestendige prints in zwart-wit en kleur, zelfs op voordelig ongecoat en gerecycled papier. Deze technologie maakt een breed scala aan toepassingen mogelijk, waaronder CAD-tekeningen, geografische kaarten en posters. De robuuste prints zijn direct droog en zijn perfect geschikt voor outdoor gebruik.

De derde generatie

De Océ ColorWave 500 en 700 printers zijn uitgerust met de derde generatie Océ CrystalPoint-technologie. Deze printers zijn ontworpen voor ondersteuning van CAD-, GIS- en grafische toepassingen in een groot aantal sectoren, zoals de maakindustrie, architectuur, ontwerp- en bouwsector, onderwijs, overheid, sign & display, en repro’s. Beide printers bieden cloud-integratie, ondersteuning van meerdere gebruikers, een veilige workflow, een optionele ingebouwde scanner en een reeks aan geïntegreerde uitvoeropties. De multi-roll-configuratie van de Océ ColorWave 500 en 700 stelt deze printers in staat om verschillende printopdrachten uit te voeren zonder tussentijds plaatsen en verwijderen van rollen. Met de Océ ClearConnect software kunnen klanten op eenvoudige wijze documenten ontvangen waar en wanneer ze deze nodig hebben.

Werkwijze van Océ CrystalPoint

De Océ CrystalPoint-technologie werkt met de bekende Océ TonerPearls volgens het principe van Solid in – Solid out en waarborgt zo een schoon systeem zonder risico op luchtverontreiniging. De Océ TonerPearls worden geleverd in doorzichtige cartridges, zodat per kleur het resterende tonerniveau zichtbaar is. Zodra de Océ TonerPearls in het systeem zijn ingevoerd, worden ze verwarmd tot een gel die vervolgens door de Imaging Devices op het papier wordt gespoten. De druppels met gel worden zeer nauwkeurig geplaatst en behouden hun vorm - ook op gerecycled papier. Dit resulteert in een hoge printkwaliteit met egale volvlakken en strakke lijnen.

Carel Raijmakers, director Industrial & Production Solutions Imaging Supplies, AEC&M en TDS bij Canon Europe: “Océ CrystalPoint-technologie is ontworpen om onze klanten te ondersteunen bij het leveren van uitzonderlijke creatieve toepassingen. Het is geweldig om te zien hoe groot het succes van de ColorWave-printerserie in de afgelopen tien jaar is geweest en hoe we klanten hebben kunnen helpen bij het verder uitbreiden van hun applicatiemogelijkheden. Door de ontwikkeling van één enkele printer die een hoog volume aan kleuropdrachten kan uitvoeren zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en direct droge prints te leveren, kunnen klanten profiteren van prints die meteen kunnen worden gebruikt, zelfs buitenshuis.”