Canon realiseert 900 installaties van imagePRESS C850-serie binnen EMEA

Amstelveen, 21 november 2017 – In het eerste jaar na de introductie van de imagePRESS C850-serie van Canon zijn ruim 900 kleurenproductieprinters van deze serie binnen EMEA geïnstalleerd. Naast de imagePRESS C850 en imagePRESS C750 is in maart 2017 binnen de serie het model imagePRESS C650 geïntroduceerd en hiermee bedraagt het aantal installaties in deze regio inmiddels meer dan 1.650 systemen.

imagePRESS_C850_Series FSL 02.jpg

In de eerste 12 maanden zijn 900 kleurenproductieprinters uit de imagePRESS C850-serie binnen EMEA geïnstalleerd

Solent Design Application.jpg

Solent Design Studio profiteert dankzij de imagePRESS C750 van nieuwe toepassingsmogelijkheden

Uit reacties van grafische bedrijven en interne printafdelingen die imagePRESS C850 en C750-modellen hebben geïnstalleerd, blijkt dat de ervaringen met deze systemen erg positief zijn. Er is veel waardering voor de sterke kenmerken van de printers, zoals het automatisch dubbelzijdig printen van banners, semi-automatische paginaregistratie, de mogelijkheid om op een breed scala aan media te printen en de uitgebreide reeks nabewerkingsopties. Deze eigenschappen stellen klanten in staat de nieuwe mogelijkheden van print te ontdekken. De imagePRESS C850-serie helpt grafische bedrijven en interne printafdelingen zich te richten op activiteiten waarmee zij nieuwe markten kunnen betreden en hun winstgevendheid kunnen vergroten.

Christian Sturm, eigenaar van Laser Design GmbH in Wenen, Oostenrijk, installeerde eerder dit jaar de imagePRESS C850. Hij stelt vast dat de mogelijkheden die deze printer biedt, resulteren in een hogere kwaliteit van producten. “Wij werken samen met een universiteit en printen theses, boekjes en scripties voor studenten. Alles dient op tijd gereed te zijn om ervoor te zorgen dat studenten de deadlines van hun opdrachten halen. We hebben de imagePRESS C850 begin 2017 geïnstalleerd en zagen meteen een verbetering in de uptime. We kunnen nu brochures printen met een consistente kleurkwaliteit en maken maximaal gebruik van het dubbelzijdig banner printen. De combinatie van kleurconsistentie van de imagePRESS C850 met de mogelijkheid uiteenlopende media te ondersteunen - inclusief de uitgebreide keuze aan nabewerkingsopties, zoals boekjes maken - tilt digitale productie naar een hoger niveau.”

De Solent Design Studio in Southampton in het Verenigd Koninkrijk installeerde onlangs de imagePRESS C750 en heeft door de veelzijdigheid in printmedia haar klantenbestand kunnen uitbreiden. “De printkwaliteit van de imagePRESS, zelfs op media zonder coating, wordt door onze klanten zeer gewaardeerd. We hebben nu toegang tot geheel nieuwe mogelijkheden door relatief kleine opdrachten voor nieuwe klanten uit te voeren”, vertelt algemeen directeur Martin Reynolds.

De aanvullende dubbelzijdige banner-printoptie van de imagePRESS C750 heeft Solent Design ook in staat gesteld uit te breiden naar A4-landscape boeken en het printen van kleinere hoeveelheden enveloppen. Het nieuwe Canon-printsysteem zorgt voor blijvende groei van de digitale activiteiten en kan worden ingezet naast al aanwezige diensten, zoals lithodruk en grafisch ontwerp.

“Klanten die hun onderneming willen laten groeien met digitale productiesystemen dienen te beschikken over robuuste en veelzijdige oplossingen die hen in staat stellen ‘ja’ te zeggen tegen een breed pakket aan wensen van hun klanten. We zijn erg blij met de vele positieve reacties op de imagePRESS C850-serie die ons in het afgelopen jaar vanuit de markt hebben bereikt.”