Canon introduceert OCT Averaging Technology om netvliesaandoeningen nog beter in kaart te brengen

Amstelveen, 28 september 2017 – Met de introductie van haar nieuwe software voor OCT Angiography (OCT-A) technologie toont Canon Europe - via haar Medical Imaging Solutions - haar betrokkenheid bij het aanbieden van innovatieve tools voor diagnostische efficiëntie. Deze nieuwe software wordt geïntroduceerd tijdens het XXXV-ste congres van de European Society of Cataract and Refractive Surgeons (ESCRS) dat van 7 – 11 oktober 2017 plaatsvindt in Lissabon, Portugal.

Flow_Fusion_Technology.jpg

Voorbeeld van het combineren van de data van meerdere OCT-A registraties voor een verbeterde beeldkwaliteit

Flow_Fusion_Technology_2.jpg

3D OCT-A imaging

De software is ontworpen voor gebruik in combinatie met de OCT-HS100 en biedt oogzorgprofessionals dankzij een verbeterde digitale retinale beeldvorming naast kortere onderzoektijden ook een hogere efficiëntie, en een meer patiëntvriendelijke ervaring.

Tot de belangrijkste kenmerken van deze nieuwe softwareversie behoren de introductie van de nieuwe Flow Fusion Technology voor OCT-A. Deze technologie maakt gebruik van de unieke optische resolutie van 3 micron van de OCT-HS100 om eersteklas 3D-imaging met een hoog contrast te bieden en zo te zorgen voor een efficiëntere gegevensanalyse. Oogzorgprofessionals krijgen daarmee toegang tot extra diagnostische informatie en dit leidt tot beter geïnformeerde diagnoses zonder dat aanvullende invasieve procedures nodig zijn.

Tom Jacques, directeur van de Canon Medical Imaging Group (MIG), zegt: “Sinds 1976 speelt Canon een hoofdrol bij innovaties in oogheelkundige diagnostische apparatuur. Ons streven is de patiëntenzorg te verbeteren. Wij zijn verheugd nieuwe functionaliteiten te kunnen introduceren die bijdragen aan een tijdige diagnose van netvliesaandoeningen door oogzorgprofessionals.”

Tot de verbeterde functies voor OCT en OCT-angiografie behoren:

• De Flow Fusion Technology die realtime trackingcontrole gebruikt en over een speciale herhalingsmodus voor beeldregistratie beschikt om opeenvolgende scans van een specifieke positie vast te leggen. Door de gegevens van meerdere OCT-A-registraties te combineren, ontstaat een aanzienlijke verbetering van de beeldkwaliteit.
  • Een Projection Artifact Removal tool voor verbeterde detectie van choroïdale neovascularisatie (CNV), een belangrijke oorzaak van verlies aan gezichtsvermogen.
  • Gedetailleerde visualisatie van het microcapillaire vaatstelsel in de verschillende lagen van het netvlies
  • Verbetering van de beeldkwaliteit, waardoor de detectie van zelfs zwakke doorbloedingen mogelijk is. Een aspect dat anders niet zou zijn te concluderen uit de onderzoeksgegevens.
  • Een nieuwe, optionele Mozaïekfunctie die grote, panoramische OCT-A-beelden tot 17,5 mm kan genereren en waarvoor niet meer dan 5 snelle groothoekscans nodig zijn.

Naast een kennismaking met de nieuwe softwareversie kunnen bezoekers van de Canon-stand tijdens ESCRS ook klinische praktijkdemonstraties bijwonen. Deze demonstraties worden gegeven door deskundigen zoals Dr. Sal Rassam, MD DO FRCOphth, oogchirurg in het Panacea Medical Center, Verenigd Koninkrijk, en Dr. Alejandro Cervino, PhD, buitengewoon hoogleraar, Afdeling optica en optometrie & oogwetenschappen aan de Universiteit van Valencia, Spanje.

Om u aan te melden voor een demonstratie of voor meer informatie over de oogzorg-solutions van Canon Europe bezoekt u tijdens ESCRS stand P1114 of gaat u naar: https://www.canon-europe.com/escrs/

Ga voor meer informatie over Canon’s solutions en diensten voor de gezondheidszorg naar: http://www.canon-europe.com/medical/