Live vanaf IBC: Canon presenteert nieuwe en toekomstige producten, waaronder nooit eerder getoonde modulecamera

Amstelveen, 12 september 2017 – Canon Europe maakt vandaag de nieuwe en toekomstige producten bekend die worden getoond tijdens IBC 2017, de wereldwijd toonaangevende vakbeurs voor de media- en omroepwereld. Op stand D60 in hal 12 kunnen bezoekers kennismaken met:

• De professionele 4K 50p camcorders XF405 en XF400
  • De Full HD-camcorders XA15 en XA11
  • Het professionele 24-inch referentiebeeldscherm DP-V2411
  • Het prototype van de MM100-WS – een compacte, veelzijdig inzetbare modulecamera

Veelzijdige, compacte 4K-kwaliteit – de XF405 en XF400 camcorders
De vandaag geïntroduceerde XF405 en XF400 zijn Canon’s nieuwste professionele camcorders. Uitgerust met eersteklas optica, krachtige sensoren en een reeks aan veelzijdige functies zijn deze camcorders ideaal voor een breed scala aan videoproducties. De camera’s zijn voorzien van een nieuw ontwikkelde zoomlens (35 mm film equivalent: 25.5 mm–382.5 mm) met 15x optische vergroting, een 1,0-type CMOS-sensor en een Dual DIGIC DV 6-beeldprocessor en garanderen hoogwaardige 4K/50p-beeldregistratie over het gehele zoombereik. Beide modellen bieden ook continu-opnamen met 100 fps in Full HD om scènes haarscherp in slow motion vast te leggen. Deze geavanceerde functies bevinden zich aan boord van een compacte en lichtgewicht body.

Professionele prestaties en functionaliteit - XA15 en XA11
De XA15 en XA11 zijn Full HD-camcorders met een indrukwekkende 26.8mm-576mm zoomlens met 20x optische vergroting om uiteenlopende scènes met een schitterende beeldkwaliteit vast te leggen. Een Hi-UD-lens ondersteunt de reductie van chromatische aberratie en zorgt voor levensechte beelden. De Canon HD CMOS-sensor en het krachtige DIGIC DV4-platform voor beeldverwerking staan garant voor schitterende prestaties bij weinig omgevingslicht en maken het mogelijk om superieure Full HD-beelden vast te leggen met 50p bij 35 Mbps. De Wide DR-modus zorgt voor een effectieve compressie van lichte delen binnen een scène om zo een dynamisch bereik van 600% te realiseren. Dit resulteert in opnamen met vloeiende kleurgradaties en een minimale kans op overbelichting.

Superieure resolutie en hoge luminantie – het professionele referentiebeeldscherm DP-V2411
De vandaag geïntroduceerde DP-V2411 is een professioneel 24-inch referentiebeeldscherm voor gebruik bij 4K High Dynamic Range (HDR) workflows in omroep- en filmproducties. De DP-V2411 is de perfecte tool voor omroeporganisaties en filmmakers – dit referentiebeeldscherm combineert een indrukwekkende beeldkwaliteit met een hoge luminantie, breed kleurenspectrum, uitgebreide functionaliteit en geavanceerde interfaces.

‘Next-generation’ imaging-device– eerste kennismaking met de MM100-WS
Bezoekers van IBC kunnen voor het eerste kennismaken met Canon’s ‘next-generation’ imaging-device: de MM100-WS – een veelzijdig inzetbare modulecamera die op dit moment verder wordt ontwikkeld door moedermaatschappij Canon Inc. De camera heeft compacte afmetingen van ongeveer 40 mm (b) x 40 mm (h) x 21,6 mm (d) en is in staat kleine, smalle ruimten te monitoren. Uitgevoerd met een volledig aanpasbare behuizing kan deze modulecamera ook worden gebruikt in scenario’s waar maximale duurzaamheid plus hoge bestendigheid tegen stof en vocht als eis gelden. Dankzij Canon’s ‘low light’-technologie is de camera in staat beelden vast te leggen in omgevingen met slechts 1 lux aan verlichting 1 . Canon zal naar verwachting een Application Programming Interface (API) 2 voor de MM100-WS beschikbaar stellen, zodat gebruikers de camera kunnen toepassem binnen een breed scala aan oplossingen.

Richard Shepherd, Pro Marketing Manager van Consumer Imaging bij Canon Europe, zegt: “IBC vormt voor ons een ideale mogelijkheid om ons brede assortiment aan nieuwe en bestaande technologieën te presenteren, maar stelt ons ook in staat onze klanten, partners en bezoekers een indruk te geven van de innovatieve, nieuwe oplossingen die we op dit moment ontwikkelen.”

1 Afhankelijk van de instellingen van de camera is beeldregistratie bij 1 lux wellicht niet haalbaar.

2 Een informatiepakket met programmeerfuncties en -codes voor activiteiten en instellingen zoals oproepsequentie en bestandsregeling die binnen een externe applicatie nodig zijn voor het gebruiken of bewerken van camerafuncties.