Canon inspireert interieur- en printmarkt tijdens vierde editie van ‘Interieurinnovaties met print’

’s-Hertogenbosch, 25 september 2017 – Het succesvolle evenement ‘Interieurinnovaties met print’ van Canon Nederland beleeft op donderdag 16 november haar vierde editie. Met dit event wil Canon ondernemers in de interieur- en printmarkt laten ervaren hoe zij met innovatieve printoplossingen waarde kunnen toevoegen aan elk interieur en zich kunnen onderscheiden in de markt.

‘Interieurinnovatie met print 2017’ staat volledig in het teken van printinnovaties en hoe deze passen in de ontwikkelingen en trends op het gebied van interieurontwerp. Het evenement vindt plaats bij de Design Academy in Eindhoven. Op het programma staan een aantal inspirerende business cases van toonaangevende organisaties in de print- en interieurmarkt. Zoals Leoxx - een eigenzinnig bedrijf met allerlei innovatieve projecten - dat samen met Prints van Oranje - marktleider in het gepersonaliseerd bedrukken van tapijt en interieurstoffen - een presentatie zal geven over hoe zij succesvol geworden zijn in de interieurmarkt.

Creative Playground
Bovendien staat een live showcase op het programma waarin verschillende inspirerende toepassingen worden gepresenteerd door kunstenaar Peter van Ede en studenten van de Design Academy. Peter van Ede en Canon gaven eerder dit jaar het startsein voor een bijzondere samenwerking, waarbij Van Ede in zijn atelier een Océ Arizona grootformaat flatbedprinter van Canon gebruikt om de creatieve mogelijkheden van print voor de meubel- en interieurindustrie te ontdekken. In het atelier de Creative Playground maken Canon en Van Ede aan onder andere studenten van kunst- en designacademies zichtbaar welke mogelijkheden de Océ Arizona biedt. In zijn ontdekkingstocht experimenteert Van Ede met materialen om nieuwe toepassingen te ontwikkelen. Tijdens ‘Interieurinnovaties met print 2017 ‘neemt hij samen met de studenten de bezoekers mee op deze ontdekkingstocht.

“De interieurmarkt is een sterk groeiende markt, waarin print een steeds belangrijkere rol krijgt. We zien een steeds bredere en creatievere toepassing van print, aangejaagd door nieuwe technologieën. Tijdens de vierde editie van ‘Interieurinnovaties met print’ gaan we in op de talrijke mogelijkheden van print, waarbij de verhalen van onze klanten en partners centraal staan”, vertelt Wilco Verheij, Director Industrial & Production Solutions van Canon Nederland. “Wij kijken ernaar uit om met printondernemers en interieurdesigners in gesprek te gaan en hen de kracht van print in het interieur te laten ervaren.”

Deelname aan ‘Interieurinnovaties met print’ is gratis. Voor meer informatie en aanmelding: www.canon.nl/interieurinnovaties