Canon's nieuwe imagePROGRAF TX-serie sluit aan op markt voor high-end CAD en instapniveau LED-plotters

's-Hertogenbosch, 7 september 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een nieuwe serie grootformaat inkjetprinters: de imagePROGRAF TX-2000, TX-3000 en TX-4000 met formaten van respectievelijk 24-, 36- en 44-inch. De nieuwe printers bieden een hoge printkwaliteit, lage operationele kosten en uitgebreide beveiliging. Daarmee zijn deze modellen ideaal voor de high-end CAD-markt en – op instapniveau – ook de markt voor LED-plotters. De serie is bovendien uitgerust met een MFP-solution voor snel scannen en gebruikt nieuw ontwikkelde LUCIA TD-pigmentinkt. De nieuwe imagePROGRAF TX-serie is voorzien van vernieuwde basistechnologieën, zoals bij het inktsysteem, de printkop en het mechanische platform. Met hun hoogwaardige specificaties zijn de modellen in deze serie perfect voor klanten die op zoek zijn naar een hoge productiviteit, hoge printkwaliteit in kleur en dat alles met concurrerende snelheden.

imagePROGRAF_TX_Series.jpg

Superieure printkwaliteit
De nieuw ontwikkelde LUCIA TD-inkt produceert dunne lijnen, haarscherpe tekst en levensechte kleuren – daarmee is dit type inkt perfect voor zowel uiterst nauwkeurige CAD-tekeningen als posters. De speciale samenstelling van de inkt maakt deze ook waterbestendig, zodat de prints kunnen worden bekeken op open bouwplaatsen en in productieomgevingen. De prints blijven lange tijd kleurvast en zijn ook geschikt als outdoor posters. Dankzij de indrukwekkende kleurreproductie op gewoon papier overtreffen de inktprestaties de eisen aan posterkwaliteit op media met en zonder coating.

Hiroaki Shirakawa, LFP Product Management Manager bij Canon Europe: “De wereld van print verandert continu en Canon is onverminderd actief in deze sector om te waarborgen dat wij altijd aansluiten bij de veranderende behoeften van onze klanten. Waar CAD-tekeningen eerder nog centraal werden geprint met LED-plotters, stellen veel kantoren of bouwlocaties nu een eigen inkjetprinter als voorwaarde om snel en on-demand tekeningen te kunnen produceren. In reactie daarop hebben we een serie snelle inkjetprinters ontwikkeld waarvan de hoge prestaties ideaal zijn voor de vervanging van instapniveau LED-plotters.”

Productiviteit van een ‘game changer’
Alle modellen in de imagePROGRAF TX-serie, inclusief de 36-inch uitvoering, zijn uit te breiden met twee rollen. Het optionele dual-roll systeem maakt hoge printvolumes met identieke media en probleemloos omschakelen tussen verschillende media mogelijk en is volledig af te stemmen op wisselende printbehoeften. De imagePROGRAF TX-serie is daarnaast geschikt voor rollen met een diameter tot 170 mm, waarbij de onderste unit is voorzien van een multifunctioneel rolsysteem dat gebruikers in staat stelt te profiteren van continue productie, waarbij de prints opnieuw op rollen worden gewikkeld. Een nieuwe hoge capaciteit Stacker biedt plaats aan 100 A0-formaat prints en kan eenvoudig worden ingeklapt om ruimte te besparen wanneer de Stacker niet wordt gebruikt.

De serie omvat een MFP-oplossing voorzien van een 36-inch Colortrac scanner. De scanner biedt een ruim touchscreen van 15,6 inch, een geïntegreerd ontwerp en SmartWorks MFP versie 5 met aanpasbare menu’s en buttons. De nieuwe kopieer- en archiveermodus verbetert de productiviteit en maakt het systeem bij uitstek geschikt voor kantoor workflows, ongeacht de printomgeving. De intuïtieve user interface, eenvoudig laden van een papierrol en het direct printen vanaf USB-flash drives zorgen voor een optimale inzetbaarheid.

Krachtige en veilige printfunctionaliteit
Met de krachtige en uiterst snelle L-COA PRO-sensor zijn ook zware HP-GL/2-bestanden zoals elektrische CAD-schema’s met dunne lijnen snel te verwerken. Daarnaast zorgt een nieuw toegevoegd encryptieprotocol dat de harde schijf een veilige dataoverdracht kent en dat de modellen in de imagePROGRAF TX-serie met beveiligingsstandaarden als SNMPv3- en IPSec-ondersteuning tot de meest robuuste in de markt behoren die datalekken en inbreuk te voorkomen. Hiroaki Shirakawa: “De modellen in deze nieuwe serie beschikken over kenmerken om een entree te maken in markten voor hogere printvolumes. Met hun compacte vormgeving zijn ze geschikt voor elke kantooromgeving. Wij kijken uit naar de introductie van onze nieuwe modellen later dit jaar.”

De nieuwe imagePROGRAF TX-serie is vanaf begin december 2017 verkrijgbaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.