CANON HOOFDSPONSOR HET PERFECTE PLAATJE SEIZOEN 2

Amstelveen, 1 september 2017 – Canon Nederland maakt vandaag bekend net als in 2016 hoofdsponsor te zijn van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje dat komend najaar (vanaf 24 oktober) bij RTL 4 wordt uitgezonden. In het populaire programma gaan acht bekende Nederlanders met passie voor fotografie de strijd met elkaar aan en worden ze beoordeeld door professionals uit het vak. De hoofdprijs is een fotoreportage in het magazine National Geographic. Het Perfecte Plaatje wordt gepresenteerd door Tijl Beckand, de productie is in handen van Talpa Producties.

HET PERFECTE PLAATJE SEIZOEN 2


“Het Perfecte Plaatje is vorig jaar zeer positief ontvangen door het grote publiek en daar zijn we uiteraard zeer trots op. In heel Nederland is de passie voor fotografie en beeld dankzij het programma aangewakkerd en het is voor ons dan ook vanzelfsprekend om opnieuw op te treden als hoofdsponsor”, zegt Jan-Ton Prinsze, Country Director van Canon BeNeLux Consumer Imaging Group. “Het bijzondere aan het programma is dat de deelnemers worden uitgedaagd een verhaal uit te beelden met hun foto’s, iets waar we ons ook op richten met onze campagne ‘Live for the Story’, waarbij storytelling centraal staat. “We zullen samen met RTL en Talpa dit seizoen nog meer aandacht besteden aan specifieke inhoudelijke content en vinden het belangrijk om deze te delen met alle fotografieliefhebbers en de kijkers van het programma. Dit zal onder meer via ons platform canon.nl gebeuren.” Kamera Express, een van de grootste fotovak-retailers in Nederland, treedt op als partner voor het sponsorship van het tweede seizoen.

Afvalrace van acht afleveringen
De BN’ers die dit seizoen de uitdaging aangaan zijn Tygo Gernandt, Isa Hoes, Monique Smit, Roel van Velzen, Gordon Heuckeroth, Vivian Reijs, Estelle Cruijff en Giel de Winter. De deelnemers doen verschillende foto-opdrachten, die beoordeeld worden door de vaste juryleden en professionele fotografen William Rutten en Cynthia Boll. Tevens sluit bij iedere shoot een gespecialiseerd gastjurylid aan, die de deelnemers tips geeft bij het betreffende thema.

Perfecte match
Joyce Borghardt, Sales Director Branded Content bij RTL, vult aan: “Canon en Het Perfecte Plaatje zijn een perfecte en natuurlijke match. We zijn erg blij dat we de samenwerking in 2017 voortzetten. Ook dit jaar activeren en inspireren we de kijker met de thuis-opdracht, waarbij we ze via TV, social media en online oproepen om hun beste foto in te zenden. Voor diverse platforms wordt dit seizoen additionele content gemaakt die de kijker meer achtergrondinformatie meegeeft en de kennis over fotografie vergroot. Samen met Canon en Talpa geven we daar vorm en inhoud aan. Zo gaat onder andere Jurylid William Rutten door waar het programma op TV stopt en geeft hij onder meer tips & tricks en legt hij uit waarom een foto wel of niet goed scoort. Zo zorgen we voor relevante content op ieder platform.”

Canon-apparatuur
Canon heeft de volgende producten ter beschikking gesteld die de deelnemers gebruiken voor de verschillende opdrachten: de Canon EOS 5D Mark IV, Canon EOS M5 en Canon PowerShot G7X Mark II. Daarnaast krijgen de deelnemers alle gelegenheid om irista, het online platform voor beheer en organiseren van je foto’s in de cloud te gebruiken. Specialisten van Canon zijn ook dit jaar nauw betrokken bij de voorbereidingen van het programma en iedere deelnemer heeft een training ontvangen van Canon waarin de apparatuur en de basisprincipes van fotografie aan bod zijn gekomen.

Expositie en social media
Het beeldmateriaal uit Het Perfecte Plaatje Seizoen 2 zal na de finale-uitzending, net als vorig jaar, te zien zijn in een speciale expositie in Museum Hilversum. Volg Canon op social media voor meer details over het programma en de expositie. Hier kun je onder andere zien hoe Humberto Tan, winnaar van Het Perfecte Plaatje Seizoen 1, terugblikt op seizoen 1 en hij de deelnemers alvast een aantal tips meegeeft!