CANON IMAGEPRESS C10000VP-SERIE BIEDT HOOGWAARDIGE PRESTATIES BIJ RUIM 500 KLANTEN

‘s-Hertogenbosch, 21 augustus 2017 - Canon Europe - marktleider in imaging solutions - heeft sinds de lancering in september 2015 ruim 500 systemen uit de imagePRESS C10000VP-serie verkocht aan klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Volgens Canon blijkt uit reacties van gebruikers dat zij zeer tevreden zijn over het product en de positieve impact hiervan op hun zakelijke activiteiten.

imagePRESS_C10000VP FSL.jpg

Sinds de officiële introductie in september 2015 zijn meer dan 500 productieprinters uit Canon’s high end imagePRESS C10000VP-serie verkocht binnen EMEA

De imagePRESS C10000VP-serie heeft als doelgroep zowel commerciële als in-house print service providers (PSP’s) die behoefte hebben aan printers met hoogwaardige prestaties bij stijgende productievolumes. Inmiddels heeft het systeem een vaste plek verworven in de high end losblad-markt door PSP’s te helpen hun printvolume te vergroten en te diversifiëren naar nieuwe toepassingen. De imagePRESS C10000VP-serie is uitgerust met technologische innovaties die de productiviteit verhogen, de kleurconsistentie waarborgen en een nog nauwkeurigere kleurregistratie bieden. Daarmee bouwt het platform voort op het succes van de imagePRESS-productenlijn en beschikken klanten over snelheden van 100 ppm op media tot 350 g/m2.

Carsten Dickau, teamleader van het Information Logistics Service and Competence Center van verzekeringsmaatschappij IDEAL Lebensversicherung A.G. in Berlijn, heeft gemerkt dat de installatie van de imagePRESS C10000VP heeft geleid tot een integrale ontwikkeling van de klantencommunicatie van de onderneming. “Print speelt een uiterst belangrijke rol in onze sector en stelt ons in staat uit het oogpunt van zowel marketing als sales support in contact te blijven met onze klanten. Met dat in het achterhoofd dienden we er zeker van te zijn dat we de meest betrouwbare apparatuur zouden gebruiken, vandaar onze keuze voor de imagePRESS C10000VP”, vertelt Dickau. “Onze investering in deze productieprinter werd ingegeven door de productiesnelheid, productiviteit en stabiliteit die deze printer biedt. Omdat er ook minder onderhoudsintervallen nodig zijn, wisten we dat we met deze printer in staat zijn een hogere uptime te realiseren en zo hogere printvolumes te produceren. Deze technologie stelt ons in staat sneller te reageren op vragen van klanten en marketingmaterialen te ontwikkelen die beter op hun wensen aansluiten. De mailings die we nu produceren, hebben een uiterst hoge kwaliteit en het is mogelijk op een breder assortiment aan media te printen. Dit heeft voor onze marketing- en verkoopafdelingen geleid tot de invoering van nieuwe toepassingsmogelijkheden.” Volgens Dickau zijn de uptime, productiviteit en kwaliteit sterk verbeterd en blijft de imagePRESS C10000VP ook in de toekomst een belangrijke rol vervullen.

Snelheid, kwaliteit en betrouwbaarheid
“Voordat we investeerden in Canon-technologie was S.M.I een offsetdrukkerij. Toen we de mogelijkheden van digitaal printen zagen en ons realiseerden wat die betekenen voor ons aanbod aan klanten, hebben we geïnvesteerd in drie productieprinters uit de imagePRESS C10000VP-serie”, zegt Stéphane Nolle, manager van Société Moderne d’Impression (S.M.I) in Clermont, Frankrijk. “Onze belangrijkste criteria waren snelheid, kwaliteit en betrouwbaarheid op lange termijn om zowel de productie te verhogen als de weg vrij te maken naar nieuwe, toepassingen. De kwaliteit van de producten die we met de C10000VP vervaardigen, is ongeëvenaard – de kleurconsistentie en de overall kwaliteit zijn beter dan bij vergelijkbare productiesystemen in de markt. Bovendien heeft de uitzonderlijke stijging van de productiviteit, zo’n 30 procent, ons in staat gesteld om ons klantenbestand te laten groeien en onze tarieven concurrerender te maken. Hierdoor zijn we aantrekkelijker voor potentiële klanten.”

“Het is fantastisch om zo veel positieve reacties te ontvangen over deze succesvolle technologie en te zien hoe onze klanten de voordelen ervan benutten. Dit bewijst het succes van onze innovaties die uitstekend aansluiten op de veranderende behoeften van onze klanten en hen in staat stellen in te spelen op nieuwe ontwikkelingen”, aldus Peter Wolff, senior director van de Customer Group Commercial Printer & Production CRD van Canon Europe. “Veel klanten installeren de C10000VP naast de cut-sheet en roll-to-roll inkjet-productieprinters van Canon. Zo creëren zij gemengde productieomgevingen waar niet langer de afweging ‘toner versus inkjet’ wordt gemaakt. PSP’s zien hoe complementaire technologieën – en verschillende methoden van digitale productie – kunnen bijdragen aan betere bedrijfsresultaten. Canon vervult bij deze ontwikkelingen een voortrekkersrol met een uitgebreid en integraal aanbod van productieprinters en diensten.”