Canon Europe inspireert jongeren tot visualiseren Sustainable Development Goals Verenigde Naties

‘s-Hertogenbosch, 4 juli 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging organiseert sinds 2015 storytelling workshops voor jongeren binnen het Young People Programme. Dit programma is nu een nieuwe fase ingegaan, waarbij studenten via een serie interactieve workshops worden aangemoedigd om foto’s of video’s te maken over thema’s die aansluiten bij de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Hierin geven zij hun persoonlijke visie op de noodzaak van verandering. Het doel hiervan is de kracht van visual storytelling te tonen en bewustzijn te creëren over de doelstellingen, die erop zijn gericht een einde te maken aan armoede, de planeet te beschermen en welvaart voor iedereen binnen handbereik te brengen.

Young People Programme.jpg

De eerste workshop stond op 22 juni op het programma in Keulen, Duitsland. Een groep van 15 studenten kreeg van gerenommeerd fotograaf en Pulitzer-winnaar Daniel Etter en Instagrammer Karla Schwede een workshop over visual storytelling. Zij begeleidden de studenten bij het visualiseren van een aantal VN-doelstellingen. “Om tegen 2030 de duurzaamheidsdoelstellingen van de VN te realiseren, is het cruciaal dat jonge mensen hierbij betrokken raken. Wij bieden hen de instrumenten om hun verhalen te vertellen en hun stem te laten horen. Dit doen we vanuit de overtuiging dat dit programma creativiteit stimuleert, het belang van de doelstellingen benadrukt en mensen aanzet tot het ondernemen van actie”, vertelt Xavier Longan, European Officer-in-Charge van de United Nations SDG Action Campaign.

Het bijzondere initiatief wordt dit jaar voortgezet in het Verenigd Koninkrijk, Finland en Polen en later in andere landen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika om zoveel mogelijk jonge mensen te bereiken.

“Het Young People Programme is één van de vele projecten die Canon Europe binnen EMEA op het gebied van duurzaamheid heeft ontwikkeld. We richten ons hierbij op maatschappelijke vraagstukken en het milieu. Canon brengt zo via haar medewerkers en producten haar bedrijfsfilosofie Kyosei - samenleven en samenwerken voor het algemeen belang - in de praktijk”, zegt Stuart Poore, Director Sustainability & Government Affairs van Canon Europe. “Dit programma helpt ons om de kracht van imaging-technologie te ontwikkelen door jonge mensen een stem te geven bij de realisatie van de duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties. Wij kijken uit naar de resultaten van alle lokale initiatieven die nog op komst zijn.”

Als onderdeel van Young People Programme organiseert Canon Europe sinds 2015 workshops over storytelling. Tot nu toe hebben ruim 1.100 studenten in 14 landen in heel Europa deze workshops bijgewoond.

Bekijk de video en maak kennis met het Canon Young People Programme: https://www.youtube.com/watch?v=e6sd3gCLf1E&feature=youtu.be