Canon vernieuwt instapmodellen in MFP-serie met nieuwe L24e en L36e scanners

‘s-Hertogenbosch, 20 juli 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, combineert haar bestverkopende imagePROGRAF MFP 770 en imagePROGRAF MFP 670 grootformaat printers met nieuwe L36e en L24e scanners voor een nóg betere inzetbaarheid en efficiëntie. De nieuwe modellen stellen gebruikers in staat moeiteloos en zonder computer grootformaat kopieën te maken. Daarmee zijn ze bij uitstek geschikt voor kleine ondernemingen, zoals bouwbedrijven, onderaannemers, ontwerpbureaus, copyshops, opleidingscentra en retailers. De verbeterde modellen vervangen vanaf september 2017 de succesvolle iPF770 MFP L36 en iPF670 MFP L24.

iPF670-MFP-L24e.jpg
iPF770-MFP-L36e.jpg

De omvang van de MFP-markt voor grootformaat inkjetprinters is in de afgelopen jaren sterk gegroeid, vooral bij CAD-activiteiten1. De groeiende vraag naar productiviteit op de werkplek en de mogelijkheid om tekeningen te scannen en kopiëren, vertaalt zich in een grote behoefte aan compacte, maar krachtige apparaten die gebruiksvriendelijk zijn en een grote efficiëntie bieden. Canon speelt in op deze ontwikkeling met de lancering van de iPF770 MFP L36e en iPF670 MFP L24e, die tegen zeer scherpe prijzen een hoog volume en snelle output bieden. De robuuste, maar slank uitgevoerde modellen beschikken nu over een intuïtief touchscreen met een gebruiksvriendelijke interface, zodat voor snel en eenvoudig kopiëren geen ervaring is vereist.

“Wij proberen inzicht te krijgen in de specifieke vereisten van onze klanten met als doel oplossingen te ontwikkelen die hierop goed aansluiten. De L36e en L24e scanners zijn niet alleen klein en licht genoeg voor plaatsing binnen kleine en dynamische bedrijven, maar ook zeer eenvoudig in gebruik. Door de combinatie met de iPF770 en iPF670 grootformaat printers bieden de nieuwe MFP’s zowel kwaliteit als functionaliteit in één model dat intuïtief bediend kan worden”, vertelt Hiroaki Shirakawa, LFP Product Management Manager van Canon Europe.

Dankzij een inktsysteem met 5-kleuren dye- en pigmentinkt bieden de modellen een vernieuwd kleurenspectrum, een uitstekende kleurconsistentie en een nauwkeurige beeldreproductie. Beide apparaten beschikken ook over scan-to-network- en scan-to-USB-functionaliteit, zodat het niet langer nodig is opdrachten te autoriseren via een aangesloten pc. De instellingen voor scannen en kopiëren kunnen worden aangepast van ‘Draft’ tot ‘Best’ om het printen van technische tekeningen, grootformaat posters of lesmateriaal te ondersteunen. Daarnaast zijn eenvoudige instellingen beschikbaar voor beeldaanpassingen binnen CAD-omgevingen waar gedetailleerde prints een standaardeis zijn.

De vernieuwde modellen zijn nu compatibel met SmartWorks MFP Lite en bieden, dankzij de cloud-integratie, Direct Print & Share. Dit vergroot het gebruiksgemak en maakt ze volledig inzetbaar binnen moderne werkomgevingen. In dynamische kantoren en werkruimten kunnen meerdere MFP’s op hetzelfde netwerk worden aangesloten. De mogelijkheid van continu kopiëren optimaliseert bovendien de productiviteit en leidt tot een gemakkelijke gegevensverwerking op netwerkcomputers.

“Inzetbaarheid en efficiëntie zijn kwaliteitskenmerken waar elke ambitieuze onderneming naar op zoek is,” stelt Shirakawa. “Of de MFP nu binnen kleine werkgroepen wordt gedeeld om tekeningen te kopiëren of te printen, of wordt gebruikt voor grootformaat POP-posters en lesmaterialen, wij zijn ervan overtuigd dat onze vernieuwde productlijn met modellen op instapniveau grootformaat scannen en kopiëren gemakkelijk maakt en op een effectieve manier aansluit bij de behoeften van onze klanten.”

De nieuwe iPF770 MFP L36e en iPF670 MFP L24e zijn vanaf september 2017 verkrijgbaar in EMEA. Voor meer informatie over de iPF770 MFP L36e en iPF670 MFP L24e, ga naar: https://youtu.be/V8ulvnZaR04.

1Worldwide Quarterly Large Format Printer Tracker, IDC, maart 2017 http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS42334917&pageType=PRINTFRIENDLY