Canon toont tijdens FESPA 2017 een geïntegreerde campagne voor cosmeticamerk en inspireert tot diversificatie

‘s-Hertogenbosch, 8 mei 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, toont tijdens FESPA 2017 een fascinerende, geïntegreerde communicatiecampagne om te laten zien hoe diverse technologieën en workflows Print Service Providers (PSP’s) kunnen helpen hun portfolio te verbreden. Zo kunnen zij optimaal aansluiten bij de eisen van opdrachtgevers en tegelijk nieuwe omzetstromen creëren.

Deze introductiecampagne voor een fictief cosmeticamerk toont prints van het gehele spectrum aan groot- en kleinformaat oplossingen en maakt gebruik van beeldmateriaal van fotograaf en filmmaker Clive Booth. De campagne helpt PSP’s te visualiseren hoe zij multi-channelcampagnes kunnen creëren aan de hand van verschillende printtoepassingen.

Het schitterende beeldmateriaal met de vier elementen Aarde, Lucht, Vuur en Water is vastgelegd met de nieuwste Canon EOS-camera’s en -lenzen. De campagne telt in totaal 19 verschillende applicaties, variërend van woondecoratie, verpakkingsmaterialen en in- en outdoor displays, POS-materiaal en posters tot industriële en functionele foto’s, kunst en on-demand-communicatie.

Mathew Faulkner, Applications Development Senior Manager bij Canon Europe: “In een sector met zo’n sterke concurrentie als de grafische industrie is het essentieel voor grootformaat-PSP’s om zich te onderscheiden en te laten zien hoe zij meerwaarde kunnen bieden aan elk type klant – door een goed inzicht in het doel van een campagne en een uitgebreid en creatief voorstel.”

“Deze fictieve campagne laat zien hoe Canon elke PSP kan ondersteunen – ongeacht of die is gespecialiseerd in grootformaat of zich op dit moment in de markt presenteert als een meer algemene Print Service Provider. Met Canon kunnen PSP’s hun creatieve en commerciële potentieel verder ontwikkelen. De campagne helpt ons om bezoekers te tonen wat de vele mogelijkheden zijn om het aanbod richting hun klanten te verbreden en wij kunnen laten zien hoe investeringen in groot- en kleinformaat-technologieën hen helpen bij diversificatie, het intensiveren van de klantrelatie en het vergroten van de winstgevendheid.”

Tot de toepassingen die tijdens FESPA 2017 live op de stand worden geproduceerd behoren:

Woondecoratie

  • Repeterende patronen en gepersonaliseerde wanddecoratie op IJM678 Canon zelfklevend behang – geprint met de nieuwe Océ Colorado 1640 64-inch roll-to-roll printer en de Océ ColorWave 700, en nabewerkt met de Fotoba XLD-170 WP.
  • Navigatie en promotionele floorgraphics geprint met de Océ Colorado 1640. Met Canon’s IJM684 Textured floor graphic media en nabewerkt met de Océ ProCut met behulp van het nieuwe Océ Auto Pilot-systeem.

Verpakkingsmaterialen

  • Kartonnen verpakkingen geprint met de Océ Arizona 1280 GT op Invercote media en nabewerkt met de Océ ProCut.
  • Gepersonaliseerde mappen voor productpromoties, geprint met de Océ Arizona 1280 GT. Op E flute golfkarton en nabewerkt met de Océ ProCut.

Indoor en outdoor displays

  • Bewegwijzeringsmateriaal met belichting vanaf de achterzijde voor premiumkwaliteit advertenties en promoties. Geprint met de Océ Arizona 1280 GT en Océ Colorado 1640 op IJM637 Backlit Film en nabewerkt met de Océ ProCut.
  • Hangende banners voor promotie en retail, geprint met de Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700 en Océ ColorWave 910. Op IJM545C Polyprop Banner en nabewerkt met de Fotoba XLD-170 WP.
  • Indoor 3D-bewegwijzering voor navigatie en advertenties, geprint met de Océ Arizona 6170 XTS op Katz Display Board en nabewerkt met de Océ ProCut.
  • Raamfolie met advertentieafbeeldingen, geprint met de Océ Arizona 1280 GT en Océ Colorado 1640 op IJM683 Window Cling Film en nabewerkt met de Océ ProCut.

POS en posters

  • Promotionele advertentieposters geprint met de Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700, Océ ColorWave 910 en imagePROGRAF PRO-6000S. Op een reeks aan Canon-materialen voor posters en foto’s, en nabewerkt met de Fotoba XLD-170 WP.
  • Specifieke POS-displays geprint met de Océ Arizona 6170 XTS op B flute golfkarton en nabewerkt met de Océ ProCut.

Foto’s en kunst

  • Enkel- en dubbelzijdige fotoprints en kunst, geproduceerd met de imagePROGRAF PRO-4000, imagePROGRAF PRO-6000S en DreamLabo 5000 op een reeks aan Canon-materialen voor enkel- en dubbelzijdige fotoprints.

Industrieel en functioneel

  • Gepersonaliseerde zakspiegeltjes geprint met de Océ Arizona 1280 GT op Brushed Silver Dibond en nabewerkt met de Océ ProCut.

On-demand-communicatie

  • A5 en lange (105 x 297 mm) Direct Mail briefkaarten. Geprint met de imagePRESS C750 op Canon Top Colour Zero Paper 300 gsm.
  • Uitklapbare promotionele mailers (inclusief een aanbod met gepersonaliseerde vouchers) geprint met de imagePRESS C750 op Canon Top Coated Plus Gloss FSC.