De top in creativiteit en flexibiliteit; Canon introduceert 4K compact Cinema EOS-camera, de EOS C200

Amstelveen, 31 mei 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag de introductie bekend van de EOS C200, de nieuwste aanwinst in het gerenommeerde Cinema EOS-programma. Deze nieuwe, compacte 4K digitale cinema EOS videocamera staat garant voor uitzonderlijke creativiteit en flexibiliteit, en is daarmee ideaal voor een breed scala aan professionals in de imaging-sector.

Canon_EOS_C200.jpg

Canon EOS C200

De EOS C200 is de eerste Cinema EOS-camera die het nieuwe RAW-registratieformat Cinema RAW Light ondersteunt dat dezelfde flexibiliteit bij kleurafstemming biedt als Cinema RAW, maar met een kleinere bestandsgrootte. Filmmakers kunnen zo hun beeldmateriaal intern opslaan op een CFast 2.0™ geheugenkaart.

De nieuw ontwikkelde Canon Dual DIGIC DV6-processoren maken het mogelijk 4K UHD/50P MP4 en 4K DCI RAW intern op te slaan en daarnaast ook 120 fps High Frame Rate (HFR) continu in Full HD en zonder cropping vast te leggen. De innovaties in de Dual Pixel CMOS Auto Focus (AF) technologie en een nieuw lcd-touchscreen zorgen voor een vloeiende AF-scherpstelling en een effectief volgen van onderwerpen binnen de scène.

Imaging-mogelijkheden stimuleren creativiteit
De EOS C200 is naast de Dual DIGIC DV6-beeldprocessoren ook uitgerust met Canon’s 4K Super 35mm CMOS-sensor. Deze sensor heeft een effectief aantal van 8,85 Megapixel. Met als resultaat dat de EOS C200 Cinema RAW Light met 4K DCI 50P intern kan opslaan op een CFast 2.0™ geheugenkaart. Bovendien is 4K UHD-beeldregistratie met 150 Mbps, en 2K of Full HD met 35 Mbps in MP4-format op SD-kaarten mogelijk.

Met de ondersteuning van het dynamisch bereik tot 15-stops bij Cinema RAW Light en maximaal 13-stops bij MP4 (Canon Log / Log 3), is de EOS C200 ideaal voor het vastleggen van details in zowel lichte delen als schaduwpartijen.

De EOS C200 is ook in staat om - zonder cropping – zowel slow als fast motion beelden vast te leggen met maximaal 120 fps in Full HD/MP4, ideaal voor content creators die creatieve slow motion registratie willen gebruiken.

Een ISO-bereik van 100 – 102.400 garandeert superieure prestaties, zelfs onder moeilijke belichtingscondities wanneer snel wordt gewisseld tussen locaties. De ingebouwde optische ND-filters voor maximaal 10-stops vergroten zowel de flexibiliteit als het bedieningsgemak en stellen filmmakers in staat bij helder licht te filmen en de scherptediepteregeling te vergroten.

Geavanceerde bedieningsmogelijkheden en ergonomisch ontwerp
De EOS C200 is ontworpen voor professionals en is ideaal voor filmmakers die zelfstandig werken. Deze Cinema EOS heeft een geavanceerd AF-systeem dat bij 4K-opnamen de vereiste betrouwbaarheid en nauwkeurigheid biedt. Daarnaast is er het lcd-touchscreen voor filmmakers die gemakkelijk hun onderwerp willen selecteren. En voor gebruikers die binnen een scène moeiteloos van onderwerp willen wisselen, zorgt Dual Pixel CMOS AF voor een vloeiende scherpstelling terwijl Manual Focus Assist Function en Face Detection met opties zoals Face Priority en Face-Only een extra creatief element toevoegen aan de focusregeling.

Met een gewicht van slechts 1,4 kg heeft de EOS C200 een body die is ontworpen voor comfortabele handheld-opnamen – ook wanneer langdurig wordt gefilmd. De compacte afmetingen maken de camera bovendien geschikt voor plaatsing op een drone of gimbal.

De ingebouwde Wi-Fi en Ethernet-connectiviteit maakt bediening op afstand via de browser mogelijk en stelt gebruikers in staat bestanden via FTP te verzenden. De compatibiliteit met nieuwe en bestaande accessoires betekent dat in de praktijk ook een optie als de EVF-V70 – Canon’s electronic viewfinder – kan worden gebruikt.

Cinema RAW Light voor de volgende generatie workflows
Canon heeft met een aantal partners samengewerkt om ervoor te zorgen dat Cinema RAW Light onderdeel vormt van diverse softwareprogramma’s1. Met als resultaat dat editing en grading van het Cinema RAW Light videoformat wordt ondersteund in DaVinci Resolve van Blackmagic Design. Editing is mogelijk in Media Composer van Avid Technology via de Canon RAW-plugin voor Avid Media Access2. Dit format kan ook worden bewerkt via Cinema RAW Development3 - een Canon-applicatie.

Deze ondersteuning van Cinema RAW Light staat in 2017 ook gepland voor EDIUS Pro, Grass Valley’s editing software. En een toekomstige versie van Final Cut Pro X van Apple Inc. zal Canon’s Cinema RAW Light ondersteunen via de Canon RAW-plugin voor Final Cut Pro X4.

Toekomstige firmware upgrade
Het Canon XF-AVC videoformat zal na een toekomstige firmware upgrade beschikbaar zijn. Deze upgrade is gratis en staat gepland voor de eerste helft van 2018.

EOS C200 – de belangrijkste kenmerken:

• Interne 4K-registratie met Cinema RAW Light en MP4-format
  • Continu 120 fps (maximum) High Frame Rate zonder cropping bij Full HD
  • Tot maximaal 15-stops dynamisch bereik (Cinema RAW Light)
  • Professionele beeld- en geluidskwaliteit
  • Dual Pixel CMOS AF met touch control en uitgebreide opnamefuncties
  • Eenvoudige bediening en flexibele configuratie

1Voor meer informatie over bedrijven en producten die Cinema RAW Light ondersteunen, raadpleegt u het infoblad met logo’s van deze bedrijven en producten
2Downloaden van Windows- en Mac-versies is mogelijk via Canon
3Downloaden van Windows- en Mac-versies is mogelijk via Canon