Amstelveen, 20 april 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag de introductie bekend van haar nieuwste compacte cine-servo-lens – de CN-E70-200mm T4.4 L IS KAS S. Deze lens is ontworpen voor zowel de professional als de gevorderde videograaf die grootformaat, single-sensor-camera’s gebruiken en garandeert dat films, documentaires, trouwreportages en bedrijfsvideo’s kunnen worden vastgelegd met de hoogste nauwkeurigheid en kwaliteit. Met een indrukwekkend brandpuntsbereik van 70-200mm binnen de Super 35 beeldcirkel is deze lens de juiste aanvulling op de in 2016 geïntroduceerde CN-E18-80mm en completeert dit model Canon’s portfolio met compacte cine-servo-lenzen.

CN-E70-200mm T4.4 L IS KAS S FSL.jpg

Onvoorstelbaar nauwkeurig
Met een krachtige native optische zoom van 2.8x en nauwkeurige focus- en servo-zoomfuncties opent de CN-E70-200 een reeks aan toepassingsmogelijkheden. Ook wanneer de zoominstelling wordt gewijzigd, blijft de optica perfect in focus, ideaal voor gebruikers die alleen werken en snel van scène moeten veranderen zonder van lens te kunnen wisselen, zoals bij het vastleggen van nieuwsgebeurtenissen.

De nieuwe CN-E70-200 is een parfocale lens met drie modi voor beeldstabilisatie. Door deze lens aan te vullen met de CN-E18-80 lens, beschikken filmmakers en videografen over een veelzijdig brandpuntsbereik van 18-400mm¹, ideaal wanneer onderwerpen ver weg van veilige afstand moeten worden vastgelegd, zoals bij sport- of natuuropnamen.

De CN-E70-200 is ontworpen voor gebruik in combinatie met Canon’s DSLR-modellen met EF-vatting en compatibele videocamera’s met verwisselbare lens. Hiermee biedt de lens naast een brede inzetbaarheid ook een supersnelle AF. Het krachtige Dual Pixel CMOS AF zorgt met één druk op de knop voor een snelle en nauwkeurige scherpstelling (one-shot AF), terwijl continu-AF het mogelijk maakt een onderwerp te volgen zonder verlies aan scherpte – ideaal voor natuuropnamen.

4K optische kwaliteit
Canon’s expertise op het gebied van optisch ontwerp en prestaties vormt de garantie dat de CN-E70-200 een uiterst nauwkeurig oplossend vermogen heeft waarbij de kwaliteit van het midden van de lens tot aan de rand gehandhaafd blijft. Voor gebruik in combinatie met 4K-camera’s is de modulatieoverdrachtsfunctie verbeterd en met een kleurbalans die is afgestemd op Canon’s andere cinema EOS-lenzen, levert de nieuwe lens een uitzonderlijke beeldkwaliteit – ongeacht of in 4K of in HD wordt gefilmd.

Verbeterde inzetbaarheid
Dankzij de compacte afmetingen en het geringe gewicht kan de CN-E70-200 worden gebruikt in een reeks uitdagende opnamescenario’s, zoals op spidercamera’s of drones. Gecombineerd met het ergonomische ontwerp en de optionele Canon ZSG-C10 zoomgrip biedt de lens toegang tot een breed scala aan nieuwe opnamestijlen. De via een 20-pinskabel op de lens aangesloten ZSG-C10 maakt het mogelijk zowel de zoom servo als one-shot AF op afstand te bedienen. Deze unit kan naar keuze bij opnamen vanaf de schouder op de lens worden bevestigd of van de lens worden losgekoppeld en met de hand worden bediend. De ZSG-C10 is voorzien van een gebruiksvriendelijke tuimelschakelaar, start/stop opnameknop, een knop voor one-shot AF en heeft een instelbare griphoek voor optimaal comfort.

CN-E70-200mm T4.4 L IS KAS S – de belangrijkste kenmerken:

• Hoogwaardige specificaties, aantrekkelijk prijskaartje
  • Probleemloze integratie met EF-vatting
  • Fraai bokeh-effect
  • Elimineert focusvariaties
  • Perfecte 4K-prestaties
  • Gebruiksvriendelijke servogrip

¹ De CN-E70-200 ondersteunt de EF1.4 en 2.0X extenders voor een nog groter brandpuntbereik tot 400mm.
  • Canon
  • Press Centre
  • Persberichten
  • ...