Canon Europe lanceert 64” Océ Colorado roll-to-roll printer en toont aanbod GFP-oplossingen tijdens FESPA

‘s-Hertogenbosch, 8 maart 2017 - Canon Europe, markleider in imaging solutions, demonstreert tijdens FESPA 2017 (Messe Hamburg, 8-12 mei 2017) haar portfolio grootformaat printers. Ook toont zij voor het eerst de Océ Colorado 1640: de nieuwe 64” roll-to-roll printer op basis van UVgel-technologie. Canon toont twee modellen van deze nieuwe printer om bezoekers kennis te laten maken met de uitzonderlijk hoge productiviteit, kwaliteit en veelzijdige inzetbaarheid die UVgel biedt, in combinatie met het industriële ontwerp en de geautomatiseerde functies. Bezoekers kunnen bovendien een groot aantal applicaties bekijken die geproduceerd worden met de Océ Colorado 1640, zoals wand- en vloerdecoratie, banners, behang, posters en materialen voor verlichte reclameborden.

Oce Colorado 1640 Name FSR Beauty 03.jpg

“Met de introductie van de Océ Colorado 1640 – gepositioneerd naast de Océ Arizona, Canon imagePROGRAF en Océ ColorWave printers – kunnen we nog meer grootformaat Print Service Providers (PSP's) helpen om nieuwe mogelijkheden te verkennen”, vertelt Mark Lawn, Director Graphic & Communications Group van Canon Europe. “Wij verwachten dat Canon’s UVgel-printtechnologie een stimulans is voor de ontwikkeling van de digitale grootformaatsector. Ook denken we dat het een grote stap vooruit is in termen van productiviteit en inzetbaarheid in een markt waarin traditionele technologieën het stadium van volwassenheid hebben bereikt. Door tijdens FESPA 2017 een baanbrekende productinnovatie te lanceren, willen we voortbouwen op onze sterke reputatie onder producenten van fotoprints, signage, graphics en decoratieve materialen. En willen we onze klanten in staat stellen te groeien in deze snelgroeiende markten.”

Tijdens FESPA 2017 toont Canon ook de hoogvolume capaciteiten van de Océ Arizona 6170 XTS: één van de modellen uit de Océ Arizona 6100-serie die inmiddels ruim 100 plaatsingen in EMEA op zijn naam heeft staan. De printer zal display-materialen produceren van onder andere golfkarton. Deze point-of-sale applicatie illustreert het type output waarvoor de printer wordt ingezet door Print Service Providers die een hoogwaardige kwaliteit en consistentie wensen, in combinatie met een productie oplopend tot 100.000 vierkante meter per jaar.

Ook de Océ Arizona 1280 GT wordt getoond en zal een geautomatiseerde print-and-cut workflow demonstreren met het nieuwe Océ Auto Pilot-systeem. Dit systeem maakt deel uit van de Océ ProCut digitale snijtafel. De Océ Auto Pilot is voor het eerst als prototype getoond tijdens drupa 2016 en is ontwikkeld in samenwerking met Zünd Scandinavië. Het systeem garandeert een hogere productiviteit en zorgt ervoor dat er in de nabewerkingsfase veel minder handmatige interventie door de operator nodig is.

De Océ Auto Pilot gebruikt Canon’s EOS imaging-technologie om specifieke registratiemarkeringen op de geprinte media te herkennen. De oplossing selecteert en start tegelijkertijd met het opgeslagen proces voor snijden, rillen en kiss-cut van alle opdrachten en materialen op de snijtafel. Dit alles conform de individuele afwerkingsspecificaties en ongeacht het type printmateriaal. Dit resulteert in een automatiseringsgraad die eerder alleen mogelijk was bij grotere productievolumes op identieke materialen.

Canon zal daarnaast met de Océ ColorWave 700 een reeks grafische toepassingen produceren en ook de  Océ ColorWave 910 tonen. Deze kleureninkjetprinter is voorzien van een hoge capaciteit stacker voor snelle posterproductie. Tijdens FESPA 2017 staan op de Canon-stand ook twee modellen uit de imagePROGRAF PRO-serie: de PRO-4000 voor productie van de hoogste kwaliteit foto en fine art prints en de PRO-6000S voor hoge productiviteit bij canvasprints, banners en andere hoogwaardige fotoproducten.

Om grootformaat PSP’s de mogelijkheden van een breder portfolio te laten zien, zal Canon ook de imagePRESS C750 demonstreren. Dit is een digitale toner productieprinter die een breed scala aan marketingmaterialen zal produceren, waaronder klantgerichte items zoals direct mail-briefkaarten en open te vouwen banners. In een centrale productieruimte op de stand zien bezoekers hoe het veelzijdige portfolio van Canon-technologieën wordt aangestuurd door web-to-print workflows en geïntegreerd in productieve werkomgevingen. Er worden diverse applicaties geproduceerd met behulp van Canon’s uitgebreide aanbod grootformaat printmedia - waaronder media die zijn geoptimaliseerd voor water-based, solvent en UV-processen, alsook de Océ CrystalPoint- en  nieuwe UVgel-technologie. Naast verschillende demonstraties toont Canon werk van een aantal van haar meest creatieve relaties binnen EMEA. Lawn: “Voor elke nieuwe innovatie van Canon geldt dat onze focus ligt bij de ondersteuning van Print Service Providers om hen nog productiever te laten zijn. Ook stellen we hen in staat de verwachtingen van klanten te overtreffen en bieden we veelzijdige oplossingen om hun product- en dienstenaanbod te vergroten. Wij zijn ervan overtuigd dat bezoekers worden geïnspireerd door de mogelijkheden van onze producten. Zo laten wij zien hoe wij onze toepassingen en expertise kunnen inzetten om hen te helpen hun zakelijke kansen volledig te benutten.”