Canon’s nieuwe inkjet-productieprinter Océ ProStream biedt zeer hoge kleurkwaliteit en flexibele inzet

’s-Hertogenbosch, 17 februari 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert de Océ ProStream: haar ‘next generation’ rotatieve kleuren inkjet-productieprinter. De ProStream combineert de beste kenmerken van bestaande high performance inkjettechnologieën met Canon-innovaties om de kleurkwaliteit en flexibele inzetbaarheid van snelle, rotatieve inkjet-productieprinters naar een nog hoger niveau te tillen. Voor grafische bedrijven biedt dit nieuwe mogelijkheden om klanten hoogwaardige producten met variabele content - van premium direct mail en marketingmaterialen tot gepersonaliseerde catalogi, brochures en boeken - aan te bieden.

“De ProStream is een logische aanvulling op Canon’s portfolio van rotatieve inkjetprinters. Bovendien sluit deze geavanceerde productieprinter aan bij de groeiende behoefte van klanten aan een hogere kwaliteit en ruimere mediakeuze voor duurzame, hoogvolume printproducties”, vertelt Christian Unterberger, ‎Chief Marketing Officer en Executive Vice President Production Printing Products van Océ. “Dankzij deze nieuwe printer kunnen klanten nu probleemloos hoogwaardige producten van offset naar inkjet migreren. Dit stelt grafische bedrijven in staat het volledige creatieve potentieel van ‘variable data printing’ in te zetten om de effectiviteit van print te vergroten.”

Hoogste productiviteit in deze klasse
Met een printbreedte van 540 mm en een maximale printsnelheid van 80 meter per minuut biedt de ProStream met 35 miljoen A4-pagina’s per maand de hoogste productiviteit in deze klasse. De superieure printkwaliteit is onder meer het resultaat van de nieuwe hoge-resolutie 1.200 dpi Océ DigiDot-printkop. Deze produceert niet alleen haarscherp beeldmateriaal met een subtiele detailweergave en vloeiende grijstinten, maar ook grote vlakken met een gelijkmatige inktdekking.

Nieuwe droogtechnologie
Een nieuwe inktset met pigmentinkt op basis van polymeren overtreft zelfs het kleurenspectrum van offset en garandeert de inzetbaarheid van de ProStream bij hoogwaardige printproducties. De productieprinter is uitgevoerd met een nieuwe, contactvrije zwevende droogtechnologie. Deze technologie minimaliseert fysieke spanningsvelden op het papier en laat het geprinte beeldveld ongemoeid tot het droog is. Zo wordt ook bij een hoge inktdekking een natuurlijke kleurreproductie bereikt. De ProStream is uitgevoerd met Canon’s ColorGrip-technologie voor de conditionering van papier en garandeert een optimale printkwaliteit op standaardpapier, met of zonder coating.

“Veel van onze klanten zijn op zoek naar een inkjet-productieprinter die de kleureigenschappen van offset combineert met variabele data-technologie, op standaard gecoat papier, om zo met een kosteneffectieve ‘white paper’-oplossing een korte productietijd te realiseren. Met de ProStream kunnen we deze oplossing bieden”, zegt Peter Wolff, Senior Director Customer Group Commercial Printer and Production CRD van Canon Europe.

Hunkeler Innovationdays
Canon demonstreert de nieuwe ProStream-productieprinter tijdens de Hunkeler Innovationdays. Deze vinden van 20 tot 23 februari plaats in Luzern, Zwitserland. Hier toont Canon hoe de ProStream direct mail-uitingen, kalenders, fotoboeken en brochures produceert. De inkjet-productieprinter is vanaf de zomer van 2017 leverbaar.

Verdere informatie

Foto's van de Océ ProStream