Canon toont potentie digitale printtechnologie voor gepersonaliseerde consumentenmarketing

‘s-Hertogenbosch, 20 februari 2017 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, toont bezoekers van de Hunkeler Innovationdays 2017 hoe haar oplossingen voor end-to-end productie strak geïntegreerde multi-channel marketingcampagnes mogelijk maken die de mogelijkheden van variable data printing maximaal benutten. Bezoekers zien delen van een door Canon ontworpen fictieve campagne met behulp van fotomateriaal van Hackett, het exclusieve merk voor herenkleding. Het doel van deze campagne is de promotie van Aston Martin by Hackett: een nieuwe co-branded kledingcollectie waarvan de introductie samenvalt met die van Aston Martin’s DB11 sportwagen.

Aston Martin_Hackett image_Hunkeler Innovationdays 2017.jpg

Deze campagne omvat vier afzonderlijke marketingthema’s en wordt gekenmerkt door schitterende foto- en videobeelden, vastgelegd met Canon EOS- en Cinema EOS-camera’s waarvan de proefdrukken zijn gemaakt met Canon imagePROGRAF PRO-4000:

• een A5-formaat ‘look book’, geprint met de imagePRESS C10000VP toner-productieprinter. Dit boek is ontworpen om wereldwijd de aandacht van modejournalisten te trekken.
  • een VIP-versie van het ‘look book’, gepersonaliseerd en met harde kaft, op A3-formaat. Deze VIP-versie is eveneens geproduceerd met de imagePRESS C10000VP. Het is bedoeld voor gebruik in Hackett-stores over de hele wereld om klanten kennis te laten maken met het uitgebreide assortiment.
  • een promotionele self-mailer die is geproduceerd op de nieuwe rotatieve Océ ProStream inkjet-productieprinter. Deze mailer vol beeldmateriaal is gepersonaliseerd op basis van het aankoopgedrag van de geadresseerde en bevat een uitnodiging zelf de nieuwe collectie te bekijken en te ervaren door een shop te bezoeken of online te gaan.
  • een gepersonaliseerde briefkaart als follow-up van de mailer. Deze briefkaart is geproduceerd met de losblad Océ VarioPrint i300 inkjet-productieprinter.

“We wilden iets tastbaars produceren dat laat zien hoe merken en hun print service providers gebruik kunnen maken van het brede scala aan digitale printtechnologieën dat nu beschikbaar is. Digitale innovatie die wordt ondersteund door een steeds slimmere analyse van marketinggegevens stelt merken in staat om zich te onderscheiden met zeer gepersonaliseerde campagnes die zich richten op de voorkeuren van consumenten”, vertelt Peter Wolff, Senior Director, Customer Group Commercial Printer and Production CRD van Canon Europe. “Deze afstemming op de doelgroep zorgt voor een meetbare toename van de respons en betrokkenheid bij het merk en stimuleert consumenten voor aankopen online te gaan of een shop te bezoeken. De kwaliteit die nu mogelijk is met inkjet-technologie op standaardsubstraten betekent dat digitaal printen tegenwoordig een zeer aantrekkelijk marketinginstrument is. Zelfs voor exclusieve lifestyle merken die printkwaliteit en natuurgetrouwe kleurreproductie als kritische succesfactoren zien.”

Naast de vier campagnematerialen kunnen bezoekers van de Hunkeler Innovationdays 2017 op de Canon-stand een storyboard en een videoreportage bekijken die tot in detail de ontwikkeling van deze Hackett-campagne laten zien.