Canon introduceert vernieuwde Campus Portal tijdens ‘Kijk op Onderwijs’

’s-Hertogenbosch, 6 december 2016 – Tijdens het evenement ‘Kijk op Onderwijs’ heeft Canon vandaag een vernieuwde en sterk uitgebreide versie van de Campus Portal gelanceerd. De portal is hét loket voor betalen, kaart- en ID-management, printen op multifunctionals, het bestellen van online analoog en digitaal studiemateriaal en het printen bij de printshop. Zowel studenten, medewerkers als gastgebruikers in het onderwijs kunnen gebruikmaken van de portal. ‘Kijk op Onderwijs’ beleeft dit jaar zijn derde editie en staat volledig in het teken van ‘Studeren is een digitale beleving’.

Studenten, gasten en medewerkers van onderwijsinstellingen kunnen gebruikmaken van de Campus Portal vanaf ieder device en met iedere identiteit (schoolaccount of gastgebruik middels onder andere een eigen facebook of Gmail-account). De portal is uitgebreid met een aantal voorzieningen, zoals een internetprinter. Hiermee kunnen gebruikers vanaf elke locatie waar een internetverbinding beschikbaar is rechtstreeks vanuit elke applicatie (Word, Excel en dergelijke) printen. Studenten hebben met de nieuwe betaalmogelijkheden altijd automatisch voldoende saldo. De nieuwe selfservice functionaliteiten op de portal beantwoorden vragen op basis van een kennisdatabank om zoveel mogelijk eerstelijns vragen te beantwoorden. Ook is er de mogelijkheid tot chatten toegevoegd om nog gemakkelijker antwoord op je vraag te krijgen. De vernieuwde portal is geschikt voor smartphones, tablets en laptops, ongeacht het platform. “We hebben de Campus Portal vernieuwd en uitgebreid met allerlei handige functies, zodat deze nog beter aansluit bij de wensen van gebruikers. We hebben deze aanpassingen samen ontwikkeld met klanten en technologiepartners om het gebruikersgemak van de portal en daarmee de toegankelijkheid van onze diensten nog verder te vergroten”, vertelt Peter Sampers, Business Development Manager van Canon.

Kijk op Onderwijs: Studeren is een digitale beleving
Tijdens het jaarlijkse evenement ‘Kijk op Onderwijs’, staan nieuwe uitdagingen centraal waarmee het onderwijs wordt geconfronteerd. Professionals die werkzaam zijn in het onderwijs krijgen tijdens sessies op het hoofdkantoor van Canon in ’s-Hertogenbosch, alle ruimte om kennis te delen en ervaringen uit te wisselen. Zo komt vandaag het thema ‘Studeren is een digitale beleving’ uitgebreid aan bod, onder meer aan de hand van de vraag hoe robots, drones, het Internet of Things, big data, 3D-printing, Virtual Reality, bio- en neurotech de manier van leven, studeren en werken veranderen. Ook de laatste ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen en betaaltechnologieën, waaronder blockchain (de technologie achter Bitcoin), komen aan de orde.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.