Canon Nederland inspireert partners tijdens ‘Connect & Share’-partnerevenement

‘s-Hertogenbosch, 12 oktober 2016 - Tijdens een drukbezochte bijeenkomst heeft Canon gisteren haar partners geïnformeerd over trends en marktontwikkelingen. Op die manier bood zij hen inspiratie met allerlei mogelijkheden voor het realiseren van groei en het in de markt zetten van een krachtige, onderscheidende propositie. Ruim 280 medewerkers en directieleden van partners volgden het gevarieerde programma in het Louwman Museum en De Remise in Den Haag. Zij ontdekten dat alles in de markt draait om Connect & Share.

In de visie van Canon houdt Connect & Share in dat je in een wereld waarin verandering en digitalisering centraal staan niet alleen te werk moet gaan. De grootste kansen doen zich voor als partijen erin slagen goede partnerships te sluiten. Verbinding zoeken en ervaringen delen - Connect & Share - zijn hierbij cruciaal. Hierbij gaat het niet alleen om verbinding met mensen en andere organisaties, maar ook met producten. Zo investeert Canon voortdurend in de ontwikkeling van innovatieve producten die de verbinding tussen mensen en systemen en mensen onderling gemakkelijker maakt: van digitale platforms voor het opslaan en delen van beelden, zoals de cloud-dienst Irista, tot Mixed Reality-technologie.

Nieuwe oplossingen gericht op Services en Solutions
Zowel burgers als bedrijven adopteren nieuwe technologie steeds sneller en vergaren informatie op een andere manier dan voorheen. Voor Canon biedt dit kansen, vooral op het gebied van Services & Solutions. Daarnaast introduceert zij in bestaande markten nieuwe producten en diensten, zoals High Speed Inkjet, om in te spelen op de marktwensen. Tegelijkertijd zal Canon nieuwe oplossingen ontwikkelen die zijn gericht op nieuwe markten. De maakindustrie is zo’n markt die Canon met nieuwe technologieën betreedt. Een voorbeeld zijn de 3D-printoplossingen die zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met klanten uit onder andere de Architectuur-, Engineering- en Constructiemarkt.

“De wereld om ons heen verandert voortdurend en we moeten hierop inspelen om de kansen die dit biedt volledig te benutten. Door verbindingen te leggen met mensen, producten en kennis en door ervaringen met anderen te delen, kun je samen verder komen”, benadrukt Joop van Boerdonk, algemeen directeur van Canon Nederland N.V. “Voor Canon zijn goede partnerships cruciaal. Door onze relatie met onze partners te versterken en nauw met hen samen te werken, zorgen we ervoor dat we elkaars strategie kunnen aanvullen. Tijdens het Connect & Share-evenement hebben we met onze partners een waardevolle dialoog gevoerd over de bijdrage die het opbouwen van waardevolle netwerken kan leveren aan groei in een dynamische markt.”

Canon bood tijdens het Connect & Share-evenement een podium aan drie toonaangevende bedrijven - Microsoft, KPN, BMW - om te vertellen hoe de Connected Industry hun business zal veranderen. Tijdens deze sessies was er volop ruimte voor interactie en is onder meer gebruikgemaakt van BuzzMaster om de discussie, onder meer over Canon’s visie en focus op het partnerkanaal, een impuls te geven.

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.