TOKYO, 1 september 2016—Canon Inc. en Axis Communications maakten vandaag bekend een overeenkomst te hebben gesloten waarin de twee ondernemingen vastleggen hoe hun verkoop- en marketinginspanningen binnen de grote regionale markten over de gehele wereld zullen wijzigen. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) en Noord-Amerika zal Axis verantwoordelijk zijn voor de marketing en verkoop van het gehele portfolio Canon-netwerkvideoproducten en -oplossingen, beginnend vanaf 1 september in EMEA en vanaf 1 oktober in Noord-Amerika. Op de Japanse markt zal Canon Marketing Japan de verkoop van het portfolio Canon-netwerkvideoproducten voortzetten en daarnaast samen met Axis haar robuuste verkoopnetwerk en klantenbestand gebruiken om de verkoop van Axis-producten aan klanten in Japan uit te breiden.

Voortbouwend op de krachtige marketinginspanningen van Axis voor de omzetontwikkeling van Canon-producten in Europa en Noord-Amerika, zullen Canon Europe en Canon U.S.A. de enige aanbieders worden van Canon-netwerkvideoproducten en -oplossingen voor Axis binnen de gehele markt in EMEA en Noord-Amerika. Wat betreft de rest van de Azië-Pacific regio, blijft Canon opties onderzoeken voor de marketing en verkoop van haar portfolio netwerkvideoproducten en -oplossingen.

Met de markt voor netwerkcamera’s die onverminderd een enorm potentieel laat zien, toont Canon een sterke betrokkenheid om binnen deze industrie langdurig aanwezig te zijn als marktleider. Sinds Canon in april 2015 Axis verwelkomde binnen de Canon Group, hebben beide ondernemingen verschillende opties besproken voor het stimuleren van hun aanbod aan innovatieve netwerkvideoproducten en -oplossingen. Deze nieuwe verkoop- en marketingstructuur, die gebruik maakt van de huidige sterke positie van beide ondernemingen binnen de grote regionale markten, biedt een effectieve manier om de synergieën van de Canon-Axis combinatie te maximaliseren.

Canon’s betrokkenheid bij en ondersteuning van partners en klanten blijft ongewijzigd. Binnen de nieuwe structuur zullen Canon-partners en -klanten profiteren van Axis’ expertise op het gebied van marketing, verkoop en technologie en zullen zij toegang hebben tot een breder assortiment aan producten en oplossingen van de toonaangevende onderneming in de markt voor netwerkvideocamera’s.

Canon is ervan overtuigd dat deze nieuwe structuur beide ondernemingen in staat zal stellen optimaal gebruik te maken van de enorme kansen binnen de markt voor netwerkcamera’s en hun inzet te tonen aan partners en klanten, terwijl wordt bijgedragen aan de langdurige aanwezigheid van de Canon Group als marktleider binnen deze industrie.

Volgende lezen

Stap in de creatieve wereld van EOS R: Canon introduceert de compacte full frame EOS RP

Amstelveen, 14 februari 2019 – Canon Europe introduceert vandaag de EOS RP – een kleine, lichte en praktische spiegelloze camera voor serieuze amateurfotografen die op zoek zijn naar het volgende, hogere niveau in Canon’s revolutionaire EOS R-systeem. De EOS RP is ideaal voor reis-, landschaps- en portretfotografie en videoregistratie. Dit nieuwe model biedt meer mogelijkheden en brengt alle voordelen van het EOS R-systeem binnen handbereik, waaronder ’s werelds snelste autofocus. Als kleinste en lichtste full frame Canon-camera met verwisselbare lens tot nu toe, zorgt de EOS RP voor de perfecte combinatie van functionaliteit en gebruiksgemak met een indrukwekkende beeldkwaliteit. Met de EOS RP kunnen foto- en videografen het volledige Canon-portfolio aan RF-, EF- en EF-S-lenzen verkennen en gebruiken.

• Canon
  • Press Centre
  • Persberichten
  • ...