Canon toont nieuwste medische innovaties tijdens EURETINA en ESCRS 2016

‘s-Hertogenbosch, 30 augustus 2016 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, presenteert haar volledige productlijn aan oogheelkundige diagnoseapparatuur tijdens het 16e jaarlijkse EURETINA-congres en het 34ste congres van de ESCRS in Kopenhagen, Denemarken (9-13 september 2016).

ESCRS 1_Image_EM_FINAL.jpg

Betere diagnoses met de Canon AX OCT Angiography-software
Tijdens deze gecombineerde congressen biedt Canon de aanwezigen de kans om kennis te maken met de nieuwste update van haar AX OCT Angiography-software, die is ontworpen voor gebruik met de OCT-HS100. De vernieuwde software biedt een verbeterde beeldkwaliteit bij zowel tomografie als angiografie en kent een bredere functionaliteit. De software biedt oogartsen een verbeterde manier om toegang te krijgen tot meer diagnostische informatie, dat betere diagnoses mogelijk maakt. Bezoekers kunnen bovendien zien hoe de wisselwerking tussen de OCT-HS100 en Canon’s retinale camera’s de oogarts ondersteuning biedt voor een beter geïnformeerde en diepgaande klinische diagnose.

Peter Blonk, Hoofd van de Medical Imaging Group bij Canon Europe: “Wij kijken ernaar uit om tijdens deze congressen ons uitgebreide assortiment aan oogheelkundige diagnoseapparatuur te tonen en zijn ervan overtuigd dat onze technologie een fundamentele rol speelt bij het verbeteren van zowel de kwaliteit van de zorg als de aandacht voor de patiënt bij gezondheidsorganisaties. Wij verheugen ons erop bezoekers op de stand te verwelkomen en te bespreken hoe onze producten kunnen bijdragen aan het verbeteren van het belangrijke werk dat zij doen.”

Canon’s oogheelkundig softwareplatform RX en Opacity Suppression
Op de stand toont Canon ook haar oogheelkundig softwareplatform RX met alle connectiviteitsmogelijkheden. Het platform kan de werkprocessen binnen de oogartsenpraktijk verbeteren en biedt diverse voordelen, zoals minder gegevensfouten en een efficiënter gebruik van tijd. Bezoekers kunnen daarnaast Canon’s Opacity Suppression (waarvoor patent is aangevraagd) bekijken, een innovatieve imaging solution die effectief de effecten van onder andere een cataract compenseert, waardoor de oorspronkelijke helderheid van het netvlies wordt hersteld. Deze oplossing stelt optometristen en oogartsen in staat om beelden te bekijken die in het verleden onbruikbaar waren, maar nu essentiële klinische informatie leveren voor een diagnose.

Seminars met deskundige sprekers
Bezoekers die zich vooraf hebben geregistreerd, kunnen deelnemen aan de seminars die op de Canon-stand worden gegeven door een reeks van deskundige sprekers, waaronder Dr. Sal Rassam, consultant oogchirurgie aan het Panacea Medical Centre in het Verenigd Koninkrijk en Jens Andresen, oogarts, M.D., Ph.D., verbonden aan de Skanderborg Eye Clinic in Denemarken. Beide sprekers zullen hun klinische ervaringen delen en daarnaast zijn deskundigen van Canon aanwezig om een gedegen inzicht te bieden in de mogelijkheden van OCT-angiografie.

Bezoek Canon Europe tijdens EURETINA en ESCRS op stand C201.

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.