Victoria and Albert Museum kiest netwerkcamera’s Canon ter bescherming bezoekers en kunstcollectie

‘s- Hertogenbosch, 21 juni 2016 - Het Victoria and Albert Museum in Londen heeft de netwerkcamera’s van Canon Europe - marktleider in imaging solutions - geselecteerd als onderdeel van een nieuwe, visuele surveillance-oplossing. Het museum herbergt een aantal van de meest kostbare collecties in de kunst- en designwereld. Zij heeft een beveiligingsoplossing nodig die op effectieve wijze de veiligheid van zowel bezoekers als kunstvoorwerpen kan monitoren. In het museum zijn nu 66 Canon-camera’s in gebruik: 14 VB-H630D- en 52 VB-H730F-camera’s. Het Britse museum heeft het voornemen dit aantal in de komende jaren sterk te laten groeien.

Het Victoria and Albert Museum is ’s werelds grootste museum op het gebied van kunst en design. Het museum telt 145 galerijen en heeft een oppervlakte van zo’n 125.000 m². Het heeft een aantal van de meest waardevolle schatten uit de kunst- en designwereld tentoongesteld, zoals de recente tentoonstelling van Indiase sieraden uit de Bejewelled verzameling. Dit is de eerste tentoonstelling die is beveiligd met Canon-netwerkcamera’s. De sieraden kwamen het best tot hun recht in een verduisterde kamer waarin elk sieraad afzonderlijk werd verlicht door spots. De camera’s moesten in staat zijn om onder uiterst moeilijke belichtingscondities hun taak uit te voeren. De netwerkcamera’s van Canon bieden onder deze omstandigheden de beste resultaten. Als vervolg op het succes van deze installatie wil het Victoria and Albert Museum het gehele museum in de komende drie jaar voorzien van Canon-camera’s, inclusief de afdelingen en ruimten die niet voor publiek toegankelijk zijn, zoals de omheining en het dak.

Sterke verbetering beeldkwaliteit
“Ons oude analoge systeem was niet in staat om de hoge resolutie beelden te leveren die wij voor onze bewaking nodig hebben, dus wilden we overstappen naar een IP-systeem. Na een proef met slechts drie camera’s op het dak gaven de Canon-camera’s een enorme verbetering in beeldkwaliteit”, vertelt Erik Vieira, Senior Security Manager van het Victoria and Albert Museum. “We waren we zo onder de indruk dat we hebben onderzocht wat nog meer mogelijk is met de ingebouwde analysetools van de camera’s en de VMS-solutions die Wavestore aanvullend biedt. Zoals monitoren hoeveel mensen een tentoonstelling bezoeken en hoe zij zich door de ruimten verplaatsen. Dit stelt ons in staat de beleving van de bezoekers sterk te verbeteren.”

Het Victoria and Albert Museum heeft een goede relatie met Canon en verwacht in de toekomst nieuwe en innovatieve surveillance-oplossingen te implementeren. Vieira: “Canon heeft ons bij elke stap in het proces geholpen en bood uitstekende ondersteuning door middel van bezoeken op locatie om te waarborgen dat het hele upgrade-traject vlekkeloos werd uitgevoerd. Haar inzicht in en begrip voor onze complexe eisen toont aan dat zij uiterst deskundig is. Wij kijken ernaar uit om met Canon samen te werken nu ons systeem binnen het hele museum wordt vernieuwd.” De VB-H630D en VB-H730F camera’s die tot dusverre zijn geïnstalleerd, zorgen dankzij hun groothoeklenzen voor een superieure visuele beeldregistratie over een groot gebied. Met als resultaat dat het museum op kosten kan besparen, omdat voor hetzelfde gebied minder camera’s nodig zijn. Het doel is het totale aantal camera’s met 25 procent te verminderen zonder concessies te doen aan de beveiliging van het museum.

“De installatie van de netwerkcamera’s is tot nu toe zeer succesvol verlopen. De camera’s zijn al gebruikt om een kleine diefstal buiten het museum te registreren en gaven de politie een duidelijk beeld van de dader. Dit is slechts een voorbeeld van hoe de oplossing van grote waarde kan zijn. Nu we het installatietraject voortzetten, gaan we ook kijken naar mogelijkheden die verder gaan dan beveiliging”, aldus Joe White, Business Development Manager bij Canon in het Verenigd Koninkrijk.

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (producten en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 277 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 194.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.