Canon toont verticale beveiligingsoplossingen op IFSEC met Digital Barriers, Ipsotek en Intelico

‘s -Hertogenbosch, 15 juni 2016 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, demonstreert met solution providers Digital Barriers, Ipsotek en Intelico tijdens IFSEC International hoe zij samen de beste beveiligingsoplossingen inzetten die een belangrijke ruggengraat kunnen vormen in onder meer Smart Cities, belangrijke infrastructuur, het openbaar vervoer en overheidsdiensten. IFSEC International 2016 vindt plaats van 21 – 23 juni in Londen, ExCel.

Tijdens IFSEC International demonstreren toonaangevende solution providers geavanceerde beveiligingsoplossingen en laten zij zien hoe deze in de openbare ruimte kunnen worden ingezet. “We zijn er trots op om tijdens IFSEC een indruk te kunnen geven van ons aanbod op het gebied van beveiligingsoplossingen. De leveranciers met wie wij dit doen, zijn expert in hun vakgebied. We laten de kracht zien van onze gecombineerde innovaties in een reeks beveiligingstoepassingen. Dit jaar richten we ons vooral op hoe onze maatwerkoplossingen aansluiten bij uiteenlopende scenario’s in de belangrijkste industrieën van onze systeemintegrators”, vertelt Julian Rutland, European NVS Marketing Director van Canon Europe.

Digital Barriers
Tijdens IFSEC International toont Digital Barriers haar wireless technologie EdgeVis Live in combinatie met Canon’s VB-R11VE speed dome. Deze demonstratie laat zien hoe deze oplossingen kunnen samenwerken om klanten real time HD-surveillance te bieden via een wireless netwerk, overal en op elk moment. Deze toepassing is ontworpen voor een snelle en eenvoudige inzet binnen steden en toont de unieke ‘low-bandwidth’ beveiligingsstream die anticipeert op uitdagingen zoals bandbreedtecongestie, cyberbeveiliging en kosten voor netwerkgebruik.

Met de uitzonderlijke PTZ-functionaliteit en de krachtige zoommogelijkheden van de VB-R11VE is deze oplossing uiterst geschikt voor monitoring van grote stedelijke gebieden. Ook is het eenvoudig om op afstand andere posities te selecteren. Daarnaast kunnen bezoekers zien hoe de Smart Shade Control-technologie de belichting optimaliseert om lichte locaties te verbeteren en schaduwpartijen te corrigeren. Een zeer praktische functie voor situaties met belichting vanaf de achterzijde in omgevingen als parkeergarages en vervoersknooppunten.

Intelico
Bezoekers van IFSEC krijgen ook te zien hoe de Accuplate-technologie van Intelico samen met Canon’s VB-M50B kentekenplaten van voertuigen haarscherp in beeld brengt, ongeacht de belichtingscondities. De innovatieve Clear IR View-modus van de VB-M50B, die een IR-doorlaatfilter (IRBPF) combineert met nieuwe beeldverwerkingssoftware, laat zien hoe bij elk type belichting haarscherpe zwart-witbeelden kunnen worden vastgelegd. Dit filter elimineert alle storende lichtbronnen, zoals koplampen van voertuigen, om een helder beeld te produceren - vooral in omgevingen met weinig licht, zoals in parkeergarages of ’s nachts.

Bij de Canon-stand laat een videodemonstratie zien hoe Intelico’s Automatic Number Plate Recognition (ANPR) platform beelden van drie rijstroken op een snelweg kan vastleggen met de Canon VB-H43 PTZ-camera, iets wat eerder niet mogelijk was met andere camera’s die door Intelico zijn getest.

Ipsotek
Ipsotek zal een combinatie tonen van live videoanalyse en gezichtsherkenningstechnologie met de Ipsotek’s VISuite-technologie en de Canon VB-S30D. Deze oplossing is geschikt voor een breed scala aan toepassingen waarbij het belangrijk is in real time CCTV-beelden te kunnen monitoren binnen overheidsinstellingen, het openbaar vervoer, belangrijke infrastructuur en de bancaire sector. De demonstratie van Ipsotek laat zien hoe deze technologieën simultaan kunnen worden gebruikt om real time specifieke incidenten en gedragingen te signaleren, terwijl tegelijk de gezichtsherkenningstechnologie kan worden gebruikt om gezichtsgegevens vast te leggen en te vergelijken. De hoogwaardige Canon VB-S30D biedt zowel het beeldveld als de pixeldensiteit die nodig zijn voor de specifieke technologie achter gezichtsherkenning.

Een team bestaande uit technici en experts op het gebied van verticale marktoplossingen zal tijdens IFSEC International op stand F500 aanwezig zijn om bezoekers uit de sector te verwelkomen en vragen te beantwoorden.

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (producten en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 277 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 194.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.