Canon Europe kondigt uniFLOW ONLINE aan – een veilige en schaalbare printmanagement oplossing in de cloud

‘s-Hertogenbosch, 4 mei 2016 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, kondigt vandaag de introductie aan van uniFLOW ONLINE. Deze nieuwste aanwinst binnen het bekroonde uniFLOW print- en scanmanagement softwareportfolio van Canon biedt middelgrote en kleine ondernemingen een veilige en schaalbare cloud solution. uniFLOW ONLINE is ontwikkeld om zowel de productiviteit van een onderneming te verhogen als de bewaking van printkosten te verbeteren – ook zodra de activiteiten van een onderneming groei vertonen.

uniFLOW ONLINE biedt het MKB een veilig, serverless printmanagement platform en maakt een effectief management van de printvoorziening en nauwkeurige kostenbewaking mogelijk, zonder dat lokale printservers nodig zijn. De oplossing is schaalbaar dankzij de beveiligings- en schaalbaarheidsinnovaties die deel uitmaken van het Microsoft Windows Azure cloud platform. Dit houdt in dat de printmanagement oplossing mee kan groeien met een bedrijf.

Beveiligd printen
Veilig beheer van documenten, vooral die in de cloud, is een belangrijk punt van zorg voor moderne ondernemingen. uniFLOW ONLINE garandeert beveiligd printen van vertrouwelijke documenten omdat printopdrachten het lokale netwerk alleen verlaten nadat ze bij de printer met een pincode of bedrijfspas zijn vrijgegeven. De integratie met de multifunctionele printers (MFP’s) uit de Canon imageRUNNER ADVANCE-serie biedt extra flexibiliteit: printopdrachten volgen de gebruikers van MFP naar MFP en documenten kunnen worden geprint en verwerkt bij elke aangesloten printer.

Volledige kostenbewaking in de cloud
Ondernemingen die kijken naar efficiencyverbeteringen en optimalisatie van hun investeringen in IT, kunnen met de rapportagefunctie van uniFLOW ONLINE hun print- en kopieerkosten bewaken. Deze functie stelt controllers in staat de print- en kopieerkosten te volgen en door te belasten aan de juiste kostenplaats van een afdeling of project. De centrale rapportage over het gebruik en de prestaties van het printerpark helpt controllers ook die gebieden in kaart te brengen waar besparingen mogelijk zijn. De rapportagefuncties kunnen daarnaast worden gebruikt voor duurzaamheidsdoeleinden en maken bewaking en analyse mogelijk van de ecologische voetafdruk die ontstaat als gevolg van de printactiviteiten van de onderneming.

Mobiel printen
uniFLOW ONLINE sluit aan bij de eisen van moderne ondernemingen doordat het medewerkers een gebruiksvriendelijke, mobiele printoplossing biedt die perfect is afgestemd op hun taken en activiteiten.

Optimale ondersteuning voor office solutions partners
De introductie van een nieuw SaaS-businessmodel stelt resellers van kantoormachines en IT-apparatuur met beperkte in-house ervaring of faciliteiten in staat hun Canon-klanten te helpen met een effectieve en gebruiksvriendelijke oplossing voor printmanagement. Met de selfservice configuratiemenu’s kunnen klanten de gebruikers eenvoudig beheren zonder daarvoor meerdere gebruikersdirectories te onderhouden. uniFLOW ONLINE maakt het voor Canon-partners mogelijk hun klanten meerwaarde te bieden: het verlaagt de kosten voor support en overhead omdat de meeste ondersteunende activiteiten op afstand zijn uit te voeren.

uniFLOW ONLINE is in de tweede helft van 2016 beschikbaar in Nederland. Neem voor meer informatie contact op met Canon Nederland.
Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.