Canon introduceert Océ Arizona 2200-serie voor toonaangevende kwaliteit en productiviteit in flatbed printen

‘s-Hertogenbosch, 31 mei 2016 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag de wereldwijde introductie bekend van de Océ Arizona 2200-serie UV flatbed printers – een vernieuwde oplossing voor Print Service Providers, kunstproducenten en fotolaboratoria. De Océ Arizona 2260 en 2280 zijn ontworpen in antwoord op de vraag naar hogere capaciteit en veelzijdige inzetbaarheid, zonder concessies te doen aan printkwaliteit. Deze modellen maken het voor Print Service Providers (PSP’s) mogelijk in te spelen op nieuwe mogelijkheden in de markt en een nieuwe reeks aan toepassingen te verkennen.

Nieuwe verdienmogelijkheden
De Océ Arizona 2200-serie bouwt voort op het succes van de toonaangevende Océ Arizona 600-serie. De 2200-serie stelt PSP’s in staat om korte deadlines van klanten te halen en productiemogelijkheden voor verkoopbare eindresultaten te verbeteren, met printsnelheden tot 63,4 m² per uur.

Met de nieuwe zes-kleuren Océ VariaDot™ grayscale printtechnologie kunnen PSP’s hun bedrijfsactiviteiten uitbreiden en zich - naast toepassingen als bewegwijzering en displayproductie - nu ook richten op de foto- en kunstmarkt. De gebruiksvriendelijke pneumatische registratiepinnen zorgen met het snel, herhaalbaar en gemakkelijk plaatsen van printmedia voor maximale efficiency. Het standaard meegeleverde Automated Printhead Maintenance System garandeert een volledige handsfree reiniging van de printkop in minder dan 25 seconden per kleur en zorgt zo - print na print - voor constant hoge prestaties van de nozzles.

De nieuwe ONYX Thrive workflow solution is gekoppeld aan de digitale snij- en freestafel Océ ProCut. Dit resulteert bij de productie van displays in een effectieve workflow die de productiviteit verder verhoogt. Dankzij de geautomatiseerde software voor productnabewerking worden fouten tijdig gesignaleerd en worden kostbare reprints vermeden. PSP’s kunnen zo optimaal gebruikmaken van materialen, afval minimaliseren en profiteren van kostenbesparingen.

Veelzijdigheid en kwaliteit als uitgangspunten
Met de volwaardige flatbedarchitectuur zorgt de Océ Arizona 2200-serie voor superieure rand-tot-rand beeldregistratie en dubbelzijdig printen op bijna elk type harde media, waaronder ook materialen met een afwijkende vorm en zware, gladde of voorgesneden media. Met Light Cyan en Light Magenta garandeert de 2200-serie vloeiende kleurovergangen, highlights en kwarttinten, zodat uitbreiding richting de kunst- en fotomarkt mogelijk is. De gepatenteerde Active Pixel Placement Compensation-technologie ondersteunt dit met een superieure uniforme printgeometrie over zowel de gehele flatbedtafel als optionele rolmedia.

De in-house mogelijkheden en diensten van PSP’s worden verder vergroot door een nieuw UV-uithardingssysteem met een verbeterde efficiency en een 15% lagere warmteontwikkeling. Daardoor is het mogelijk op een nog groter scala aan warmtegevoelige flexibele media te printen, waaronder dunne folie en zelfklevende pvc-materialen. Voor groeiende ondernemingen ondersteunt de Océ Arizona 2200-serie ook een schaalbare inzetbaarheid. Gebruikers kunnen op elk gewenst moment het aantal inktkanalen uitbreiden om de printkwaliteit te verhogen en de flexibiliteit te vergroten met witte inkt en vernis. Met vier, zes of acht kleurkanalen hebben gebruikers keuze uit de beste kleurconfiguratie voor hun activiteiten, zodat de printers in de hoogste printmodi geschikt zijn voor elke functionele of fotografische toepassing.

Doordat ze zonder toezicht kunnen printen op flexibele media met een breedte tot 2,2 meter, zorgen deze modellen in de nieuwe serie direct voor een verbetering van de winstmarge. Met de Roll Media Optie kunnen PSP’s overdag continu printen op harde media en ’s nachts op rolmedia – ideaal om de doorlooptijd bij belangrijke orders te minimaliseren en het rendement op de investering te maximaliseren.

Mathew Faulkner, European Marketing Manager van de Wide Format Group bij Canon Europe, zegt: “Op dit moment zijn de mogelijkheden voor groei en diversificatie van midvolume PSP’s enorm. Maar om dit succesvol te kunnen doen, dienen ze naast printkwaliteit ook snelheid en efficiency te bieden, want de eisen van de consument veranderen voortdurend. De Océ Arizona 2200-serie vormt een flexibele en schaalbare oplossing met kortere levertijden en hoogwaardige printresultaten en nabewerkingsmogelijkheden op uiteenlopende materialen. Wij zijn ervan overtuigd dat dit PSP’s zal helpen hun aanbod te vergroten en hen in staat stelt om snel en op kosteneffectieve wijze een breed scala aan perfecte producten te leveren. Door kwaliteit, inzetbaarheid en veelzijdigheid de basis van dit proces te laten vormen, tonen wij onze betrokkenheid en helpen wij onze klanten nieuwe omzetstromen te realiseren.”

De belangrijkste kenmerken:

• Bekroonde Océ VariaDot™ grayscale printkwaliteit, met optionele ondersteuning voor zes en acht printkleuren met CMYK, light Cyan, light Magenta, witte inkt en vernis
  • Volwaardige flatbed architectuur voor de hoogst mogelijke printresultaten op harde media en voorwerpen
  • Roll Media Optie om ’s nacht zonder toezicht te printen op bijna alle flexibele media met een breedte van maximaal 2,2 meter
  • Produceert direct verkoopbare eindproducten met printsnelheden tot 63,4 m²/uur
  • High Definition printmodus voor bijvoorbeeld industriële toepassingen die een superieure pixelplaatsing vereisten
  • Met vier, zes of acht kleurkanalen geschikt voor printen op harde media en voorwerpen met een dikte van tot 50,8 mm en afmetingen van maximaal 250 x 308 cm
  • Standaard met Automated Printhead Maintenance System voor geautomatiseerd, handsfree printkoponderhoud en binnen enkele seconden herstel van de nozlles
  • Een vacuümsysteem met zes/zeven zones, geoptimaliseerd voor harde media met standaardafmetingen
  • Pneumatische registratiepinnen voor gemakkelijk en nauwkeurig plaatsen van harde media
  • Werkt samen met Océ ProCut workflow voor een naadloos end-to-end proces voor printen en snijden

De Océ Arizona 2200-serie is vanaf de introductie op 31 mei 2016 tijdens drupa wereldwijd leverbaar.

Volgende lezen

Canon lanceert uniek online platform als verlengstuk van Het Perfecte Plaatje

Amstelveen, 31 oktober 2018 – Vanavond start alweer het derde seizoen van Het Perfecte Plaatje. Als hoofdsponsor van het televisieprogramma, biedt Canon een uniek online contentplatform vol inspiratie dat in het verlengde ligt van het televisieprogramma. Laat je als kijker nog verder meenemen in de wereld van fotografie en bekijk de beste tips & tricks voor de wekelijkse thuisopdracht, alle ins & outs over de gebruikte Canon apparatuur tijdens de afleveringen en een nadere toelichting over de winnende foto’s.