Canon breidt assortiment inline nabewerkings-oplossingen uit met partnership Plockmatic Group

‘s-Hertogenbosch, 31 mei 2016 – Canon Europe, wereldwijd marktleider in imaging solutions, breidt haar assortiment inline nabewerkingsoplossingen voor Production Print klanten uit door middel van een nieuw samenwerkingsverband met Plockmatic Group; de Zweedse leverancier van nabewerkingsoplossingen. Door deze samenwerking kan Canon Europe Print Service Providers (PSP's) beter ondersteunen bij de ontwikkeling van een ruimer portfolio van hoogwaardige, volledig nabewerkte producten.

Het samenwerkingsverband omvat twee systemen van Plockmatic – de booklet makers BLM 50 en BLM 35 – waarmee klanten van Canon zowel geniete als squarefold gevouwen boekjes van respectievelijk maximaal 200 en 140 pagina's kunnen maken met een nominale machinesnelheid. Beide modellen kunnen overweg met gestreken en ongestreken papier, en reliëfpapier tot maximaal 350 g/m².

De apparatuur van Canon Europe en Plockmatic is voor het eerst samen in een end-to-end productieoplossing te zien op de stand van Canon op drupa 2016 (hal 8a, stand B50), van 31 mei tot en met 10 juni 2016 in Düsseldorf. De Canon imagePRESS C800 kleurenpers voor lichte productie wordt daar inline met een Plockmatic BLM50 gedemonstreerd om opvallende boekjes te produceren. Het drukwerk toont de innovatieve nabewerkingstechnologie van Plockmatic en het hoogwaardige drukwerk van de Canon imagePRESS C800.

De twee oplossingen van Plockmatic zijn een aanvulling op Canon’s assortiment nabewerkingsopties bestaande uit oplossingen van Canon zelf en van anderen. Deze opties omvatten lijmen, perforeren, vouwen, ringbinden, boekjes maken en met drie messen snijden. De twee booklet makers van Plockmatic zijn vanaf september 2016 beschikbaar voor klanten van Canon en zullen aanvankelijk compatibel zijn met de Canon imagePRESS C800, C700, C10000VP en C8000VP kleurenpersen.

Mark Lawn, Director Professional Print Solutions bij Canon Europe: "In gesprekken met onze klanten merkten we dat er een behoefte bestaat aan oplossingen voor het maken van boekjes als aanvulling op het hoogwaardige drukwerk van het imagePRESS-assortiment. Die oplossingen moesten een voortreffelijk afgewerkt product leveren en werken met een breed scala aan media. Naast de kwaliteit van de afwerking hadden we ook degelijke technologie nodig, die voldoet aan de behoefte van onze klanten en een grote mate van betrouwbaarheid, flexibiliteit en productiviteit heeft. De producten van Plockmatic beantwoorden aan al deze criteria. Het bedrijf is wereldwijd marktleider in nabewerkingsoplossingen en hun expertise op dit vlak helpt ons om de mogelijkheden voor onze klanten uit te breiden."

"Dit nieuwe samenwerkingsverband is een teken Canon’s commitment om het assortiment nabewerkingsopties dat compatibel is met onze productiesystemen, te blijven uitbreiden. Op die manier zijn we beter in staat om op maat gemaakte end-to-end oplossingen te bieden, zodat PSP’s het volledige potentieel van hun bedrijf kunnen inzetten, zowel door de algemene productiviteit te verhogen als door hen in staat te stellen klanten een verbeterd portfolio van volledig afgewerkte producten aan te bieden”, aldus Lawn

Scott Russell, Vice President van Plockmatic voegt hieraan toe: "We zijn trots dat we met het team van Canon samenwerken om hun aanbod van nabewerkingsopties te vergroten. Het eindproduct als boekje is een geweldige manier om een verhaal te vertellen. Nu kunnen klanten van Canon prachtige squarefold gevouwen boekjes maken, die recht doen aan de beeldkwaliteit van het imagePRESS-assortiment."

Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.