Veelzijdige inzetbaarheid gecombineerd met precisie en kwaliteit: Canon introduceert compacte cine-servo objectief

Amstelveen, 13 april 2016 – Canon introduceert vandaag de CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S, een nieuwe Cinema EOS-objectief met cine-servo functionaliteit. Het objectief vergroot het Canon-assortiment cine-servo objectieven en stapt daarmee in de voetsporen van de CN7x17 en CN20x50. Het nieuwe objectief is ontworpen voor professionals en voor ervaren amateurvideografen die werken met camera’s voorzien van een enkelvoudige, grootformaat sensor. Deze laatste aanwinst heeft de perfecte balans tussen superieure precisie en kwaliteit en biedt videografen het vermogen om uitzonderlijk beeldmateriaal vast te leggen.

CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S.jpg

CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S

Het objectief is voorzien van een servomotor die wordt gevoed via connectoren van de EF-vatting en is direct inzetbaar voor handheld opnamen. Voor extra flexibiliteit introduceert Canon de ZSG-C10, een optionele zoomgrip en ideaal voor handheld gebruik. Canon kondigt vandaag ook een gratis firmware upgrade aan voor het CN7x17 cine-servo objectief, waardoor Dual Pixel CMOS AF, Push Auto Iris en one shot of continu-AF beschikbaar zijn wanneer de CN7x17 wordt gebruikt in combinatie met een Canon Cinema EOS C100 en C300 camera¹.

Superieure optische 4K-prestaties
De CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S is het resultaat van Canon’s decennialange expertise en ervaring op het gebied van optisch ontwerp en biedt de prestaties en het oplossend vermogen dat aansluit bij 4K-beeldregistratie voor opnamen met een uitzonderlijk hoge kwaliteit. De 18-80 mm brandpuntsafstand komt overeen met 4,4x zoom met een stabiel T4.4-getal dat vanaf het midden tot aan de randen over het gehele zoombereik constant blijft. Dankzij de drie Canon Image Stabilization programma’s garandeert het objectief ook tijdens handheld opnamen de registratie van volledig stabiele beelden – ideaal voor bijvoorbeeld trouwvideografen. De CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S is bovendien uitgevoerd met een uit negen lamellen bestaand diafragma om voor een aantrekkelijke achtergrondonscherpte te zorgen en heeft dezelfde kleurbalancering als andere Cinema EOS-objectieven.

De perfecte partner voor videografen die alleen werken
Met een gewicht van slechts 1,2 kg is de CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S Canon’s kleinste en lichtste cine-servo objectief tot nu toe. Daarmee is dit objectief aantrekkelijk voor mobiele videografen die zich bezighouden met nieuwsreportages en interviews. De compacte stijl en het geringe gewicht maken het objectief ook geschikt voor drone-achtige opnamen of onopvallend camerawerk in beperkte ruimten. Het objectief is eenvoudig in gebruik en maakt een einde aan de noodzaak om van objectieven te wisselen. Videografen die alleen werken, beschikken nu over een breed scala aan nieuwe opnamemogelijkheden.

Onmiskenbaar krachtig en veelzijdig
De CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S levert indrukwekkende servoprestaties omdat de servo unit zich in de body bevindt en een nauwkeurige digitale zoom mogelijk is. Documentaire- en filmmakers kunnen dankzij het naadloos wisselen tussen automatisch en handmatig scherpstellen en zoomen met maximale zoomsnelheid en dynamiek werken. Voor videografen die in uitdagende omgevingen vanaf de schouder of vanuit de hand werken, is de ZSG-C10 is een perfecte accessoire – de grip is eenvoudig aan de zijkant van het objectief te bevestigen en zorgt voor optimale integratie en regeling van de zoomfunctie.

Dankzij een intern scherpstelsysteem dat uit drie groepen bestaat, heeft het objectief minimale scherpstelvariaties. Gebruikers kunnen snel de scherpstelling wijzigen zonder dat beeldhoeken verloren gaan – ideaal voor het vastleggen van snelle actiemomenten, zoals in commercials of bedrijfsfilms.

¹ De functies van de firmware update zijn afhankelijk van de functionaliteit van de camera en zijn compatibel met de oorspronkelijke en Mark II-versies van de Cinema EOS C100 en C300 camera’s
Volgende lezen

Canon introduceert nieuwe generatie productiescanners met verbeterde netwerkconnectiviteit

‘s-Hertogenbosch, 17 september 2018 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een belangrijke aanvulling op haar bekroonde reeks imageFORMULA-productiescanners. De nieuwe imageFORMULA DR-G2090, DR-G2110 en DR-G2140 vormen samen een krachtige oplossing voor ondernemingen en organisaties die te maken hebben met hoge scanvolumes. De nieuwe serie scanners combineert de nieuwste hardware- en softwaretechnologieën van Canon. De scanners zijn stiller en sneller en bieden een extra LAN-interface voor A3-scans.